~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Harley Amsterdam

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60326
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Gerry »

PS RoadKing schreef:ja, het faillissement is gisteren uitgesproken voor beide adressen aan de Reguliersbreestraat en Jarmuiden, formeel was het bedrijf bij de KVK ingeschreven onder de naam De Kerswerf Motoren; en ja, dat zat er aan te komen en zal niemand verbazen; ben wel benieuwd of HD Benelux een dealerschap in Amsterdam wil blijven houden aangezien dit nu de tweede keer in relatief korte tijd is dat de Amsterdamse vestiging omvalt
HomeFaillissementen en surseancesDe Kerswerf Motor B.V.

Faillissement De Kerswerf Motor B.V.
Op 18-01-2017 is De Kerswerf Motor B.V. te Amsterdam (Noord-Holland) door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard. Als curator is aangesteld mr. R.J. van der Weijden. Het insolventienummer van deze zaak is F.13/17/24. Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.
Doorgestart?DownloadBewarenVolg dit dossier
Van dit dossier zijn meer gegevens beschikbaar. Klik hier om in te loggen of GRATIS te registreren.
Algemene informatie over de failliet
Naam:De Kerswerf Motor B.V.
Plaats:Amsterdam
Provincie:Noord-Holland
Status:Faillissement
KvK nummer:51741458 Ga naar Kamer van Koophandel
Insolventienr.:F.13/17/24
Rechtbank:Amsterdam
vestiging Amsterdam
Rechter-commissaris:mr. IM Bilderbeek
Vestigingen / adressen
SindsSoortAdres
17-01-2017Vestigingsadres:Jarmuiden 43
1046AE Amsterdam
Toon op kaart
Handelsnamen
SindsHandelend onderKvK nummerGevestigd te
17-01-2017De Kerswerf Motor B.V.51741458Reguliersbreestraat 41
1017CM Amsterdam
Harley-Davidson Amsterdam51741458
Harley-Davidson Downtown Amsterdam (Shop)51741458
Publicaties
VerslagdatumKenmerkOmschrijving
18-01-201713.ams.17.24.F.1300.1.17Uitspraak faillissement op 17 januari 2017
Gerelateerde ondernemingen
RelatieInsolventienr.NaamStatus Er zijn geen gerelateerde dossiers gevonden.
Curator / bewindvoerder
Curator:mr. R.J. van der Weijden
Kantoor:Registreer of log in om het telefoonnummer of andere contactinformatie in te zien (Alle dossiers)
Bezoekadres:- ()
Postadres:-
Telefoonnummer:-
Faxnummer:-
E-mail adres:-
Website:-
Verslagen
VerslagdatumKenmerkOmschrijvingType Er zijn (nog) geen rechtbank verslagen beschikbaar.
FaillissementsDossier.nl spant er zich voor in de inhoud van deze webpagina, afkomstig van openbare bronnen, regelmatig te actualiseren en aan te vullen. Ondanks deze zorg en aandacht is het mogelijk dat de inhoud onvolledig en/of onjuist is. FaillissementsDossier.nl verschaft de inhoud van de website in de staat zoals deze is ("As is"), zonder garantie of waarborg betreffende de deugdelijkheid, geschiktheid voor een bepaald doel of anderszins. FaillissementsDossier.nl aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade die is of dreigt te worden toegebracht en voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met het gebruik van FaillissementsDossier.nl of met de onmogelijkheid de website te kunnen raadplegen. Behoudens deze disclaimer, is FaillissementsDossier.nl niet verantwoordelijk voor kenbaar aan de webpagina gekoppelde bestanden van derden. Koppeling houdt geen bekrachtiging van die bestanden in.
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60326
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Gerry »

Nou ja, We hebben de foto nog

Afbeelding
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Bart »

Ondanks de vieze koffie, rare verhalen, foute figuren, niet gepoetste en verkeerde occasions, slechte locatiekeuze en dergelijke, dit gun je niemand.
Jammer
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: Harley Amsterdam

Bericht door PS RoadKing »

nee, en de mensen die er echt een financiële strop aan hebben zijn vaak niet zozeer de vennoten maar wel personeel en toeleveranciers :(
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Bart »

Vergis je niet met de consequenties van een faillisement, ook de eigenaren van b.v.'s en zeker van een v.o.f. worden (terecht of niet) jarenlang achtervolgt met deze narigheid.
Maar je hebt wel gelijk Pieter, personeel en zeker ook de leveranciers zijn vaak echt de lul!
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
Lightracer
Forum Member
Forum Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 okt 2016 13:43
Zo ja, wat voor type: XL1200C
Bouwjaar: 2013

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Lightracer »

Hoe in hemelsnaam begin je een dealership? Dat pand zag er mooi uit. Wordt bekostigd door HD USA? Zit je in een goede regio? Hoeveel klanten ga je krijgen?
Wat wil je als HD rijder zien?: Een strakke gladde winkel met te hoge prijzen of een clubje sleutelaars met een echt motor hart die je niet direct uit zuigen.

Ik zie dealers ouderwetse stock dyna's verkopen uit 1998 met een prijskaartje van boven de 10K. Belachelijk. Als je dan zegt is dat wel realistisch?
Dan wordt je als een kind weg gezet en neerbuigend gesproken dat je niets van de markt snapt. Ze doen dan zielig over marges en over hoe lang ze al wel niet bestaan.
Ze bedoelen: "Er zijn zo weinig dealers wij kunnen de prijs bepalen?". :clap:
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
mr_brakke
Active Member
Active Member
Berichten: 5019
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:39
Zo ja, wat voor type: FLTRX
Bouwjaar: 2016

Re: Harley Amsterdam

Bericht door mr_brakke »

Lightracer schreef:.
Ze bedoelen: "Er zijn zo weinig dealers wij kunnen de prijs bepalen?". :clap:
Te kort door de bocht.
Het is lastig en je moet een zak geld meenemen maar HD NL is - volgens een tweetal dealers die ik sprak - best een redelijke club.
Het zijn Amerikaanse eigenaren maar met Nederlanders op het hoofdkantoor die het wel begrijpen.
Kijk maar naar de goed lopende dealers.
Tuurlijk, als je er een occasion koopt, ben je duurder uit dan bij een particulier of een merkloze motorzaak. Dat is logisch.
Ze hebben het zwaar maar ze doen wel vaak zwaar hun best.
Ik ben afgelopen jaren wat anders naar dealers gaan kijken.
- for those about to rock ... -
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
Gebruikersavatar
Rico
Active Member
Active Member
Berichten: 21412
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:17
Zo ja, wat voor type: Fatboy
Bouwjaar: 1999
Locatie: Boondocks

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Rico »

mr_brakke schreef:
Lightracer schreef:.
Ze bedoelen: "Er zijn zo weinig dealers wij kunnen de prijs bepalen?". :clap:
Ze hebben het zwaar maar ze doen wel vaak zwaar hun best.
Ik ben afgelopen jaren wat anders naar dealers gaan kijken.
Afbeelding
Member of The Unwanted Ones 1/2 % Club

Afbeelding I may not change the world but i'm gonna leave a scar Afbeelding
Gebruikersavatar
Observer
Active Member
Active Member
Berichten: 1780
Lid geworden op: 23 dec 2013 20:23
Zo ja, wat voor type: R1250GS
Locatie: Catalunya

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Observer »

mr_brakke schreef:
Lightracer schreef:.
Ze bedoelen: "Er zijn zo weinig dealers wij kunnen de prijs bepalen?". :clap:
Te kort door de bocht.
Het is lastig en je moet een zak geld meenemen maar HD NL is - volgens een tweetal dealers die ik sprak - best een redelijke club.
Het zijn Amerikaanse eigenaren maar met Nederlanders op het hoofdkantoor die het wel begrijpen.
Kijk maar naar de goed lopende dealers.
Tuurlijk, als je er een occasion koopt, ben je duurder uit dan bij een particulier of een merkloze motorzaak. Dat is logisch.
Ze hebben het zwaar maar ze doen wel vaak zwaar hun best.
Ik ben afgelopen jaren wat anders naar dealers gaan kijken.
Met je eens Brakke. Een dealer is een ondernemer die (heel) veel geld in zijn/haar zaak steekt om aan de voorwaarden van een merk te kunnen voldoen. Je bent feitelijk een franchiser. De dealers die het redden (neem West Coast of Motor Saloon) hadden al een solide eigen basis gelegd voordat ze officieel HD dealer werden.Je kan ze te duur vinden maar ook voor die ondernemers moet de schoorsteen blijven roken, simpel. Ik breng mijn huidige fiets ook naar een erkende dealer omdat dit voor mij beter voelt. In mijn geval is dat West Coast omdat ik daar gewoon hele goeie ervaringen mee heb en ze de klant centraal stellen. Dat heb ik liever dan een of andere 'kijk mij eens stoer zijn' nors en ongeïnteresseerde handelaar die zuchtend door zijn agenda bladert om te kijken of ie nog een plekkie heeft. In het geval van HD Amsterdam vind ik het sneu voor Simone maar ik ben na een tweetal bezoeken in dat filiaal afgehaakt op arrogantie en desinteresse.
`Of ik vind een weg, of ik maak een Weg´
Gebruikersavatar
Fullbase70
Forum Member
Forum Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 21 apr 2012 13:34
Zo ja, wat voor type: Street Glide
Bouwjaar: 2009

Re: Harley Amsterdam

Bericht door Fullbase70 »

Harley-Davidson Amsterdam daar zit de niegus op :hello:
Plaats reactie