~~ UPCOMING EVENTS ~~
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
Motor
- Bitchin
- Active Member
- Berichten: 3481
- Lid geworden op: 13 mei 2019 20:32
- Zo ja, wat voor type: Softail
- Bouwjaar: 1990
Re: Motor
Das een mooi ding, alleen vraag ik mij af wat een carb fiets gaat doen als de klep volledig wordt gesloten, gevoelsmatig zou ik er dan toch nog wel wat gaatjes in maken om de uitlaatgassen te laten verdwijnen zodat je geen drukopbouw krijgt
- tomharley
- Active Member
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 21 jun 2020 21:09
- Zo ja, wat voor type: lowrider
- Bouwjaar: 1985
Re: Motor
het is denk ik ook niet zomaar een klusje. je zal wel het een en ander moeten veranderen. deze klep sluit hem af en gaat dan via een omloop. je zal de klep dus moeten aanpassen of de binnen demper als omloop moeten gebruiken.
no fear no fun
- ɯǝןןıʍ
- Forum Member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 01 feb 2020 13:57
- Zo ja, wat voor type: FXD
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: u ǝ d ɯ ɐ ʞ
Re: Motor
De as van de klep loopt verticaal en blokkeert daar waar de uitlaatgassen er omheen kunnen. Zou ik de klep achteraan monteren dan gaat het nergens meer langs kunnen. Het is een mooi systeem en ik heb er in het begin wel aan gedacht of ik het niet zo moest maken maar ik ken mezelf, ik zou de klepbediening zo weinig gebruiken dat deze van zichzelf zou vast gaan zitten.
Als ik nu de db killer verwijder vind ik hem eigenlijk nog steeds te luid dus ik zit er over te denken om het nog eens over te doen maar de demper dan langer te maken en dan in plaats van één schot per demper er twee te maken. En ik zou de dempers een cm dikker maken zodat er meer ruimte is om de klap op te vangen. Als het goed is word hij dan minder luid maar blijft het diepe gedeelte van de sound overeind.
Zolang wij hier geen t.u.v certificering nodig hebben zoals in Duitsland dan kan ik nog prutsen om de motor aangenaam te laten klinken en toch vrij genoeg te laten ademen.