~~ UPCOMING EVENTS ~~
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
Mijn oude Dyna
-
- Forum Member
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 21 nov 2020 13:42
- Zo ja, wat voor type: shovel
- Bouwjaar: 1979
Re: Mijn oude Dyna
i know , speedholes heten ze , doen ze al vanaf de jaren 50 of zo
-
- Forum Member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11 jun 2020 18:09
- Zo ja, wat voor type: Dyna
- Bouwjaar: 2002
Re: Mijn oude Dyna
Inderdaad, speed holes.
Ik zat net te kijken op een Facebook pagina met HD's te koop. Zie ik gelijk een oude Sportster staan met de zelfde speed holes
Grappig, misschien wordt het weer een rage, het geeft voor mijn gevoel een beetje een "industrieel" uiterlijk.
Ik zat net te kijken op een Facebook pagina met HD's te koop. Zie ik gelijk een oude Sportster staan met de zelfde speed holes
Grappig, misschien wordt het weer een rage, het geeft voor mijn gevoel een beetje een "industrieel" uiterlijk.
-
- Forum Member
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 21 nov 2020 13:42
- Zo ja, wat voor type: shovel
- Bouwjaar: 1979
Re: Mijn oude Dyna
vind het ook niet verkeerd staan , in de hotrodwereld doen ze dit ook nog veel speedholes en louvres
-
- Forum Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 04 okt 2020 15:16
- Zo ja, wat voor type: Breakout
- Bouwjaar: 2014
Re: Mijn oude Dyna
Die vele kilo's eraf zullen zeker merkbaar zijn.
Goed bezig!
Goed bezig!
-
- Forum Member
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 21 nov 2020 13:42
- Zo ja, wat voor type: shovel
- Bouwjaar: 1979
-
- Forum Member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11 jun 2020 18:09
- Zo ja, wat voor type: Dyna
- Bouwjaar: 2002
Re: Mijn oude Dyna
Elke goede rijder merkt dat verschil in gewicht zeer zeker. Wanneer je alleen een beetje recht uit sukkelt, op de snelweg, dan merk je gewicht niet zo.
Maar de seconde dat je moet remmen, accelereren, een bocht moet nemen, hobbels in de weg etc, dan merk je direct dat de motor beter stuurt, remt en veert.
In ieder geval merk ik dat wel.
Ik lees wel vaker online dat mensen beweren dat je gewicht bij een motor niet merkt . . . . dat zegt niets over de realiteit, maar iets over de gene die het zegt.
Ik heb net mijn 500kg weegschaal binnen. De Dyna weegt nu 263kg met de tank vol tot aan de rand.
Het touw dat ik gebruikte was ruim 3kg, dus uiteindelijk zit mijn FXD nu rond de 260kg wet weight.
In plaats van de oorspronkelijke 300kg is dat een verschil van 40kg, waarvan een zeer groot gedeelte onafgeveerd gewicht van de wielen en schokbrekers.
-
- Forum Member
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 21 nov 2020 13:42
- Zo ja, wat voor type: shovel
- Bouwjaar: 1979
Re: Mijn oude Dyna
hahaha , ja , uiteraard merk je 40 kilo wel , maar de gaatjes in de kettingbeschermer merk je niet als dat het enige is wat er gedaan zou zijn
-
- Forum Member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11 jun 2020 18:09
- Zo ja, wat voor type: Dyna
- Bouwjaar: 2002
Re: Mijn oude Dyna
Heb je helemaal gelijk in hoor. Een gaatje hier of daar gaat het niet worden.rene79shovel schreef: ↑02 jan 2021 20:56 hahaha , ja , uiteraard merk je 40 kilo wel , maar de gaatjes in de kettingbeschermer merk je niet als dat het enige is wat er gedaan zou zijn
Maar uiteindelijk, al die gaatjes, steuntjes, uitlaat, accu, wielen etc, scheelt elke keer een kilo-tje of meer. En dan telt het heel hard op.
40 kilo is best leuk met een klein budget. Zonder zover te gaan dat je naar alu achterbrug en zo gaat.
Dit is meer een beetje scheren hier en daar, die massief ijzeren Harley rommel weegt echt onnodig veel.
Het meeste spul is eigenlijk goedkoop ijzer dat voor te veel geld wordt verkocht.
-
- Forum Member
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 21 nov 2020 13:42
- Zo ja, wat voor type: shovel
- Bouwjaar: 1979
Re: Mijn oude Dyna
het is wel een leuke uitdaging om zoiets te doen lijkt me , er is inderdaad behoorlijk wat wat je kunt veranderen
-
- Forum Member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11 jun 2020 18:09
- Zo ja, wat voor type: Dyna
- Bouwjaar: 2002
Re: Mijn oude Dyna
Inmiddels weer een jaar verder en nog een aantal zaken verandert.
Niet zozeer met gewicht, maar cosmetisch.
Doordat er wat benzine uit de (te volle) tank was gekomen en bovenop de lak had beschadigd, heb ik besloten de hele motor te laten overspuiten.
Donkergroen (richting Britisch racing green) met ghostflame en een zilver flake.
Er komt nog een klein koplamp schermpje bij, a la clubstyle, dat in kleur mee gespoten wordt.
Met dank aan AirArtDennis voor het magnifieke spuitwerk.
Niet zozeer met gewicht, maar cosmetisch.
Doordat er wat benzine uit de (te volle) tank was gekomen en bovenop de lak had beschadigd, heb ik besloten de hele motor te laten overspuiten.
Donkergroen (richting Britisch racing green) met ghostflame en een zilver flake.
Er komt nog een klein koplamp schermpje bij, a la clubstyle, dat in kleur mee gespoten wordt.
Met dank aan AirArtDennis voor het magnifieke spuitwerk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.