~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door Gerry »

Bart schreef: 15 okt 2019 08:06 Het probleem is dat tie op stroom loopt...
Het probleem is dat hij helemaal niet Loopt :lol: :lol:
Een frame , met een wasmachine motor , wie koopt het voor 34 ruggen ..
de motor loopt niet, en de verkoop ook niet.
En Pavel, de enige die hem wel wou is geëmigreerd ;)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door Bart »

Die elektrische dingen zijn er plenty in de plekken waar Pavel vertoeft hoor, die heeft vast wel een yamasuki 220 op kernenergie
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door Gerry »

Bart schreef: 15 okt 2019 08:25 Die elektrische dingen zijn er plenty in de plekken waar Pavel vertoeft hoor, die heeft vast wel een yamasuki 220 op kernenergie
Bijna goed, deze

Afbeelding

Wel electrisch
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Pavel
Active Member
Active Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 jun 2013 18:40
Zo ja, wat voor type: FXDF Fatbob
Bouwjaar: 2008

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door Pavel »

Inderdaad zou ik die Livewire best wel willen hebben, maar het is mij wel duidelijk waar het probleem is met dat ding: inderdaad die 34 ruggen! Dat gaat toch helemaal nergens over, de concurrentie bouwt die dingen voor de helft, dus dat dit project op deze manier geen lang leven was beschoren is niet bepaald een wonder.
Wel jammer, jarenlang maken ze er een heel circus van en vervolgens maken ze hem onverkoopbaar.

En wat Gerry inderdaad al heeft verklapt: tegenwoordig rij ik op een Gogoro. https://www.gogoro.com/smartscooter/2-series/plus/

Het is niet bepaald een Harley, maar het rijdt hartstikke leuk en in de stad (die vergeven is van benzinescooters) glip je overal lekker vlot doorheen. Het is sneller dan alle honderden 125 cc scooters die met je bij het stoplicht staan te wachten en met een top van rond de 90km/u kan ik niet klagen in het stadsverkeer. Maar je moet er inderdaad niet heel Taiwan mee doorcrossen. De actieradius is niet bepaald de 150 km waar ze mee adverteren, maar op vrijwel elke straathoek staan accuwisselpunten waar je in en paar seconden een nieuw set accu's in de scooter duwt. Voor stadsverkeer is dit de oplossing. Hoewel ik het gevoel van een zware benzinemotor ook echt wel mis, maar ach, af en toe moet je wat concessies doen wanneer je pretendeert voor het milieu op te komen.
Kwajoep

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door Kwajoep »

Pavel schreef: 15 okt 2019 10:26 Inderdaad zou ik die Livewire best wel willen hebben, maar het is mij wel duidelijk waar het probleem is met dat ding: inderdaad die 34 ruggen! Dat gaat toch helemaal nergens over, de concurrentie bouwt die dingen voor de helft, dus dat dit project op deze manier geen lang leven was beschoren is niet bepaald een wonder.
Wel jammer, jarenlang maken ze er een heel circus van en vervolgens maken ze hem onverkoopbaar.

En wat Gerry inderdaad al heeft verklapt: tegenwoordig rij ik op een Gogoro. https://www.gogoro.com/smartscooter/2-series/plus/

Het is niet bepaald een Harley, maar het rijdt hartstikke leuk en in de stad (die vergeven is van benzinescooters) glip je overal lekker vlot doorheen. Het is sneller dan alle honderden 125 cc scooters die met je bij het stoplicht staan te wachten en met een top van rond de 90km/u kan ik niet klagen in het stadsverkeer. Maar je moet er inderdaad niet heel Taiwan mee doorcrossen. De actieradius is niet bepaald de 150 km waar ze mee adverteren, maar op vrijwel elke straathoek staan accuwisselpunten waar je in en paar seconden een nieuw set accu's in de scooter duwt. Voor stadsverkeer is dit de oplossing. Hoewel ik het gevoel van een zware benzinemotor ook echt wel mis, maar ach, af en toe moet je wat concessies doen wanneer je pretendeert voor het milieu op te komen.
Goed bezig :thumbsup:
Gebruikersavatar
Pavel
Active Member
Active Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 jun 2013 18:40
Zo ja, wat voor type: FXDF Fatbob
Bouwjaar: 2008

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door Pavel »

[media]

Ik vond dit wel een leuk filmpje van een gast die voortdurend aan motoren prutst en dan ook de Livewire onder handen neemt. Dus niet iemand met een milieu achtergrond, maar die gewoon benieuwd is wat je met zo'n ding kan doen zonder vooroordelen.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door Gerry »

Nou, ik vind het nog steeds niks,, 70 km als je een beetje gas geeft, dan is hij leeg,, en dan is die nog nieuw.
dan (als je al ergens stroom kunt vinden) 40 min wachten en dan is hij 80% vol dus dan kun je weer 50 km,,
en dan kun je weer beginnen met stroom zoeken en 40 min wachten
Ik denk dat je die 34000 euro toch beter aan iets anders kunt besteden ..
en 8 ruggen voor een nieuwe accu is ook nou niet een koopje .
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Pavel
Active Member
Active Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 jun 2013 18:40
Zo ja, wat voor type: FXDF Fatbob
Bouwjaar: 2008

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door Pavel »

Klopt, ik zou er nu ook niet mijn geld aan uitgeven (vooral niet dit soort bedragen).
Maar ik vind het erg interessant om te zien hoe de ontwikkeling van electrische motoren verloopt. Hoewel ik altijd een zwak zal blijven houden voor benzinemotoren vind ik het momenteel interessanter om de electrische ontwikkelingen te zien vorm krijgen dan om weer de zoveelste custom Harley te zien voorbij komen. Wat electrische motoren betreft is er gewoon veel meer onontgonnen terrein en veel mensen die gewend zijn aan de traditionele motoren (zoals de gast in dit filmpje) zie je toch wel aardig onder de indruk zijn van het elektrische spul. Maar het heeft wat mij betreft nog niet het stadium bereikt waarbij ik de stap zou zetten en flink geld neer zou tellen voor een elektrische motor voor mezelf.

Maar als je mij vraagt wat ik een leuk projectje zou vinden: dan is dat momenteel niet het customisen van een Harley, maar mijn Electrische Gogoro voorzien van een zijspan, een dubbele motor en wat extra accu's. Wanneer dat knap wordt gedaan heb je iets wat er geinig uitziet, een scooter met zo'n 250 cc aan power, en volop accu om flinke ritten te maken. Heb ik het nodig? niet echt, maar lijkt me wel een leuk projectje.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door Gerry »

Ach, bijna iedereen denkt dat het vrij nieuw is,, maar

Bij het begrip ‘elektrische auto’s’ denken we al snel aan de recente ontwikkelingen.
Het concept van een volledig elektrische aandrijflijn is echter net zo oud als dat van de auto zelf.
In de onregelmatig verschijnende rubriek EV’s van Toen schijnen we het licht op enkele van de ‘vergeten’ pioniers.


https://zerauto.nl/elektrische-auto-van ... het-begon/

Afbeelding
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
hankypanky
Active Member
Active Member
Berichten: 2026
Lid geworden op: 27 sep 2015 11:55
Zo ja, wat voor type: RK classic
Bouwjaar: 2006

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door hankypanky »

Screenshot 2021-01-02 at 10.04.08.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie