~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Battle of the Kings 2018

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Battle of the Kings 2018

Bericht door Scrooge »

Battle Of The Kings schreef:STEM EN KROON JOUW #CUSTOMKING

Battle of the Kings 2018. 250 dealers. 7 Dark Custom modellen 10.000 unieke onderdelen. €6000 budget. Eén Custom King.
>>> KLIK HIER VOOR WEBSITE <<<

7 Inzendingen voor de Benelux:

België - West-Flanders Harley-Davidson

Afbeelding

Afbeelding

Na de vorige 2 edities van chopper & café racer rijpte bij Nico het idee om een racer in elkaar te zetten in de geest van de 'Forgotten era' 70-90, met een duidelijke knipoog naar de drag racers. De basisfiets was een XL 1200CX Roadster. We stripten daarvoor de motorfiets, monteerden clip ons en vervingen de uitlaat. Vervolgens monteerden we de stroomlijn en voerden we nog enkele aanpassingen uit, zodat alles zeer snel kon worden gedemonteerd en gemonteerd. Nadat de kleur werd gekozen, voerde Koen Fine Arts het speciale lakwerk uit, dat deze nieuwe motor een 'verouderde vintage'-look bezorgt. Het overleg nam één of twee dagen in beslag en ging gepaard met grondig zoekwerk op het internet. Daarna bestelden we de onderdelen. Met de uiteindelijke montage waren we drie dagen zoet. Ik ben ervan overtuigd dat er een clientele bestaat voor dit soort motorfietsen. De smaak van de klanten evolueert en de 'racing-vintage' trend is momenteel heel erg in. Bovendien is dit een polyvalente motorfiets. Op basis van de kit die we hiervoor hebben gebruikt, kunnen we ook andere machines onder handen nemen en niet alleen voor een Harley-publiek.

België - Harley-Davidson Namur

Afbeelding

Afbeelding

Het project werd geboren in het idee om deel te nemen aan sommige races, zeg maar ¼ mijlen. Het hele team neemt deel aan een run. De basisfiets is een Forty-Eight XL 1200X. Dit is een gewoonte maar ook een concept dat wordt beschouwd als een nieuw model uit het Harley-assortiment met zeer weinig accessoires, die kunnen worden aangepast aan de keuzes van onze klanten. Een comfortabel zadel, een tankinhoud van meer dan 10 liter. Een café-racer moet afstandsbedieningen hebben, ze bieden betere ondersteuning en dus meer controle over de fiets. Sinds het begin van het jaar is het mogelijk om deze wijziging aan te brengen door de officiële catalogus met accessoires Harley-Davidson te openen; alle modellen uit het Sportster-gamma kunnen hiermee worden uitgerust. Zowel de kwaliteit als het gemak van de implementatie staan ​​daarom op het rendez-vous. Hetzelfde geldt voor het stuur, de kit "clip-on" is beschikbaar en maakt het mogelijk om een ​​positie te adopteren die absoluut "racer" is! Om de veiligheid niet opzij te zetten, zijn de spiegels elementen die speciaal zijn aangepast aan deze nieuwe positie. Een racer moet ook efficiënt zijn, daarom zijn een nieuwe kaart en een Screamin 'Eagle-filter geïnstalleerd, die een betere "ademhaling" van de motor mogelijk maken. Phat Sreamin 'Eagle kaarskabels vervolledigen de lijst met verbeteringen.

Nederland - Motor Saloon

Afbeelding

Afbeelding

De rijke erfenis van Harley deed me denken aan de film ‘Easy Rider’, die in 1969 in de filmzalen kwam - intussen al bijna 50 jaar geleden. Toen ik het nieuwe design van de Street Bob 2018 voor het eerst zag, herkende ik er meteen de lijnen van zijn voorgangers in. Voor mij was dat voldoende als inspiratiebron. De basisfiets was een FXBB Street Bob en nu "Captain America".We hadden een dag nodig om het design te doorgronden en daarna nog eens een week om de nodige onderdelen en accessoires bij elkaar te krijgen. We stripten de motorfiets in een uur tijd en brachten daarna het plaatwerk naar de spuiter. Toen we alles hadden ontvangen, had de monteur nog negen uur nodig om alles te assembleren.

Nederland - Harley-Davidson Rotterdam

Afbeelding

Afbeelding

Met dit project wilden we met een klassieke ‘touch’ een jonger publiek bereiken. De basisfiets was een XL 1200CX Roadster. Het imago van Harley is bekend bij onze trouwe klanten, maar jongere potentiële klanten moet je met andere aspecten proberen te overtuigen. Wij haalden onze inspiratie daarvoor onder meer uit reclame en tijdschriften. Het project nam ongeveer 28 uur in beslag, met demontages, montages, brainstorming, lakwerk en het nuttigen van liters koffie. Het spreekt voor zich dat we met deze motorfiets willen aantonen wat we in huis hebben, maar daarnaast wilden we een motorfiets ontwerpen die een plaats verdient in onze showroom.

Nederland - West Coast Motors

Afbeelding

Afbeelding

Bas Leek en Gideon Schusser hebben de leiding over het nieuwe ‘Club Style’-project. Op basis van de ‘Dyna’-stijl streefden ze hierbij naar een betere wendbaarheid en een grotere levendigheid. De basisfiets was een Fat Bob 2018.Het project kostte uiteindelijk twee maanden werk, maar het resultaat mag worden gezien en scoort heel goed op het vlak van de moderniteit en de prestaties. De combinatie tussen ‘eigenbouw’ onderdelen en componenten uit de officiële catalogus bezorgt de motorfiets een post-moderne allure die ongetwijfeld in de smaak zal vallen van de klanten van het dealership.

Nederland - Big-Rivers Harley-Davidson

Afbeelding

Afbeelding

Wij vatten het idee op om voor een nieuwe generatie motorrijders een nieuwe betaalbare stijl te creëren op basis van een nieuwe FatBob 2018. We lieten ons daarbij inspireren door de realisaties van Jon Olsson, een skiër, blogger en product designer die auto’s creëert in een heel bijzondere stijl die erg in de smaak valt bij jongeren. Anderzijds wilden we dat het resultaat betaalbaar was. We hebben deze motorfiets in amper drie dagen in elkaar kunnen zetten. Het lakwerk werd op een zelfklevende ondergrond uitgevoerd. Op die manier kun je het resultaat achteraf nog altijd aanpassen. We zijn er zeker van dat dit initiatief het nodige succes zal boeken in onze dealership, waar we steeds meer jongeren over de vloer krijgen. Uiteraard hebben we voor dit project uit de immense catalogus met officiële onderdelen geput.

Luxemburg - Harley-Davidson Luxembourg

Afbeelding

Afbeelding

Carlos Lobo, eigenaar van de concessie HD Luxembourg, is de hoofdontwerper van het project bijgestaan ​​door Isidoro en Willy. De basisfiets was een Street Bob 2018. Het is duidelijk dat Carlos werd geïnspireerd door de mythische Livewire. Een ambitieus project waarvoor de maximale hoeveelheid tijd was vereist. Ondanks deze nogal futuristische interpretatie en visueel dicht bij het Livewire-project, gebruikt deze fiets delen uit de officiële catalogus, maar ook uit de interne knowhow. Carlos is geen profeet, maar het is nu al zeker dat deze fiets een van de successen van zijn concessie voor 2018 zal zijn.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Battle of the Kings 2018

Bericht door Scrooge »

Van deze inzendingen vind ik die van Rotterdam het meest geslaagd. Bij de voorkant van het West Coast project moet ik steeds aan een BMW GS denken :roll:
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Battle of the Kings 2018

Bericht door Gerry »

Scrooge schreef:Van deze inzendingen vind ik die van Rotterdam het meest geslaagd. Bij de voorkant van het West Coast project moet ik steeds aan een BMW GS denken :roll:
Oh, ik vind die van west coast juist het leukste..
bij Big rivers kan ik niet eens ontdekken wat er aan aan veranderd is (behalve dat rare spuitwerk)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Battle of the Kings 2018

Bericht door Scrooge »

Volgens mij is dat spuitwerk van Big Rivers geen spuitwerk.
Het lakwerk werd op een zelfklevende ondergrond uitgevoerd.
Zelfklevende ondergrond = sticker. Spuitwerk op een sticker die er vervolgens op geplakt is. ;)
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Battle of the Kings 2018

Bericht door Scrooge »

Deze is wel wat voor jou Ger;

Afbeelding

Harley-Davidson Praha - Tsjechië.

of deze

Afbeelding

HARLEY-DAVIDSON BOLOGNA - Italië

Deze vind ik wel geslaagd, had alleen een ander kleurtje genomen (army uitvoering in donker groen of zo)

Afbeelding

West Coast Harley-Davidson - United Kingdom
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Battle of the Kings 2018

Bericht door Gerry »

Nou ja, gewrapt, gespoten of bestickerd ..
ik begrijp niet waarom ze mee doen aan een Battle, als je er geen boutje aan veranderd :roll:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Battle of the Kings 2018

Bericht door Scrooge »

Afbeelding

Harley-Davidson Oulu - Finland
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Battle of the Kings 2018

Bericht door Scrooge »

Gerry schreef:ik begrijp niet waarom ze mee doen aan een Battle, als je er geen boutje aan veranderd :roll:
Zeker niet als je ziet wat er verder voor projecten opgeleverd worden.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Battle of the Kings 2018

Bericht door Gerry »

ja deze fatbob en vooral die oranje vind ik leuk
(ff een paar banden wisselen maar verder vind ik hem oké)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Rico
Active Member
Active Member
Berichten: 21412
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:17
Zo ja, wat voor type: Fatboy
Bouwjaar: 1999
Locatie: Boondocks

Re: Battle of the Kings 2018

Bericht door Rico »

Ik vind ze eigenlijk allemáál niet bijster interessant. :?
Member of The Unwanted Ones 1/2 % Club

Afbeelding I may not change the world but i'm gonna leave a scar Afbeelding
Plaats reactie