>>> KLIK HIER VOOR WEBSITE <<<Battle Of The Kings schreef:STEM EN KROON JOUW #CUSTOMKING
Battle of the Kings 2018. 250 dealers. 7 Dark Custom modellen 10.000 unieke onderdelen. €6000 budget. Eén Custom King.
7 Inzendingen voor de Benelux:
België - West-Flanders Harley-Davidson
Na de vorige 2 edities van chopper & café racer rijpte bij Nico het idee om een racer in elkaar te zetten in de geest van de 'Forgotten era' 70-90, met een duidelijke knipoog naar de drag racers. De basisfiets was een XL 1200CX Roadster. We stripten daarvoor de motorfiets, monteerden clip ons en vervingen de uitlaat. Vervolgens monteerden we de stroomlijn en voerden we nog enkele aanpassingen uit, zodat alles zeer snel kon worden gedemonteerd en gemonteerd. Nadat de kleur werd gekozen, voerde Koen Fine Arts het speciale lakwerk uit, dat deze nieuwe motor een 'verouderde vintage'-look bezorgt. Het overleg nam één of twee dagen in beslag en ging gepaard met grondig zoekwerk op het internet. Daarna bestelden we de onderdelen. Met de uiteindelijke montage waren we drie dagen zoet. Ik ben ervan overtuigd dat er een clientele bestaat voor dit soort motorfietsen. De smaak van de klanten evolueert en de 'racing-vintage' trend is momenteel heel erg in. Bovendien is dit een polyvalente motorfiets. Op basis van de kit die we hiervoor hebben gebruikt, kunnen we ook andere machines onder handen nemen en niet alleen voor een Harley-publiek.
België - Harley-Davidson Namur
Het project werd geboren in het idee om deel te nemen aan sommige races, zeg maar ¼ mijlen. Het hele team neemt deel aan een run. De basisfiets is een Forty-Eight XL 1200X. Dit is een gewoonte maar ook een concept dat wordt beschouwd als een nieuw model uit het Harley-assortiment met zeer weinig accessoires, die kunnen worden aangepast aan de keuzes van onze klanten. Een comfortabel zadel, een tankinhoud van meer dan 10 liter. Een café-racer moet afstandsbedieningen hebben, ze bieden betere ondersteuning en dus meer controle over de fiets. Sinds het begin van het jaar is het mogelijk om deze wijziging aan te brengen door de officiële catalogus met accessoires Harley-Davidson te openen; alle modellen uit het Sportster-gamma kunnen hiermee worden uitgerust. Zowel de kwaliteit als het gemak van de implementatie staan daarom op het rendez-vous. Hetzelfde geldt voor het stuur, de kit "clip-on" is beschikbaar en maakt het mogelijk om een positie te adopteren die absoluut "racer" is! Om de veiligheid niet opzij te zetten, zijn de spiegels elementen die speciaal zijn aangepast aan deze nieuwe positie. Een racer moet ook efficiënt zijn, daarom zijn een nieuwe kaart en een Screamin 'Eagle-filter geïnstalleerd, die een betere "ademhaling" van de motor mogelijk maken. Phat Sreamin 'Eagle kaarskabels vervolledigen de lijst met verbeteringen.
Nederland - Motor Saloon
De rijke erfenis van Harley deed me denken aan de film ‘Easy Rider’, die in 1969 in de filmzalen kwam - intussen al bijna 50 jaar geleden. Toen ik het nieuwe design van de Street Bob 2018 voor het eerst zag, herkende ik er meteen de lijnen van zijn voorgangers in. Voor mij was dat voldoende als inspiratiebron. De basisfiets was een FXBB Street Bob en nu "Captain America".We hadden een dag nodig om het design te doorgronden en daarna nog eens een week om de nodige onderdelen en accessoires bij elkaar te krijgen. We stripten de motorfiets in een uur tijd en brachten daarna het plaatwerk naar de spuiter. Toen we alles hadden ontvangen, had de monteur nog negen uur nodig om alles te assembleren.
Nederland - Harley-Davidson Rotterdam
Met dit project wilden we met een klassieke ‘touch’ een jonger publiek bereiken. De basisfiets was een XL 1200CX Roadster. Het imago van Harley is bekend bij onze trouwe klanten, maar jongere potentiële klanten moet je met andere aspecten proberen te overtuigen. Wij haalden onze inspiratie daarvoor onder meer uit reclame en tijdschriften. Het project nam ongeveer 28 uur in beslag, met demontages, montages, brainstorming, lakwerk en het nuttigen van liters koffie. Het spreekt voor zich dat we met deze motorfiets willen aantonen wat we in huis hebben, maar daarnaast wilden we een motorfiets ontwerpen die een plaats verdient in onze showroom.
Nederland - West Coast Motors
Bas Leek en Gideon Schusser hebben de leiding over het nieuwe ‘Club Style’-project. Op basis van de ‘Dyna’-stijl streefden ze hierbij naar een betere wendbaarheid en een grotere levendigheid. De basisfiets was een Fat Bob 2018.Het project kostte uiteindelijk twee maanden werk, maar het resultaat mag worden gezien en scoort heel goed op het vlak van de moderniteit en de prestaties. De combinatie tussen ‘eigenbouw’ onderdelen en componenten uit de officiële catalogus bezorgt de motorfiets een post-moderne allure die ongetwijfeld in de smaak zal vallen van de klanten van het dealership.
Nederland - Big-Rivers Harley-Davidson
Wij vatten het idee op om voor een nieuwe generatie motorrijders een nieuwe betaalbare stijl te creëren op basis van een nieuwe FatBob 2018. We lieten ons daarbij inspireren door de realisaties van Jon Olsson, een skiër, blogger en product designer die auto’s creëert in een heel bijzondere stijl die erg in de smaak valt bij jongeren. Anderzijds wilden we dat het resultaat betaalbaar was. We hebben deze motorfiets in amper drie dagen in elkaar kunnen zetten. Het lakwerk werd op een zelfklevende ondergrond uitgevoerd. Op die manier kun je het resultaat achteraf nog altijd aanpassen. We zijn er zeker van dat dit initiatief het nodige succes zal boeken in onze dealership, waar we steeds meer jongeren over de vloer krijgen. Uiteraard hebben we voor dit project uit de immense catalogus met officiële onderdelen geput.
Luxemburg - Harley-Davidson Luxembourg
Carlos Lobo, eigenaar van de concessie HD Luxembourg, is de hoofdontwerper van het project bijgestaan door Isidoro en Willy. De basisfiets was een Street Bob 2018. Het is duidelijk dat Carlos werd geïnspireerd door de mythische Livewire. Een ambitieus project waarvoor de maximale hoeveelheid tijd was vereist. Ondanks deze nogal futuristische interpretatie en visueel dicht bij het Livewire-project, gebruikt deze fiets delen uit de officiële catalogus, maar ook uit de interne knowhow. Carlos is geen profeet, maar het is nu al zeker dat deze fiets een van de successen van zijn concessie voor 2018 zal zijn.