~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

H-D gaat productie verplaatsen naar Europa

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Plaats reactie
Bloody Marvelous
Forum Member
Forum Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Zo ja, wat voor type: FLHRXS
Bouwjaar: 2020

H-D gaat productie verplaatsen naar Europa

Bericht door Bloody Marvelous »

Goed nieuws voor Europese Harley liefhebbers, slecht nieuws voor het Harley personeel in de VS.

https://www.nu.nl/economie/5330159/moto ... ieven.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Toch jammer dat dit zo moet gaan.
2020 FLHRXS - RRGD
Fuel Moto 128ci blok en uitlaatsysteem; CP Carrillo 10,75:1 zuigers; Wood 22X-E nokkenas en klepstoters; Feuling ovale klepveren, RS oliepomp en distributie plaat; S&S roltuimelaars en kettingspanner; Screamin' Eagle luchtfilter; Ward 64mm spruitstuk; 5,5g/s injectoren; Dynojet Powervision 2 en Target Tune (WBO₂); 16" Carlini stuur; Barnett Scorpion lock-up koppeling; Man-o-War motortandwiel
zijlvaart67
Active Member
Active Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 24 nov 2017 21:17

Re: H-D gaat productie verplaatsen naar Europa

Bericht door zijlvaart67 »

Ik vraag me af of het loont om hierom de productie daadwerkelijk te verplaatsen; Trump is zo wispelturig als 't maar kan, dus ik vraag me ernstig af of dit geen gevalletje 'bluf' van HD is..

De enige andere (serieuze) optie die ik zie is het feit dat ze nu een excuus hebben om de productie te verplaatsen. Met andere woorden; dit waren ze al heel lang van plan en nu kunnen ze Trump de schuld geven. Ze moeten het voor Amerikanen immers recht praten dat iets 'typisch Amerikaans' goedkoper en beter buiten de VS geproduceerd kan worden..
Bloody Marvelous
Forum Member
Forum Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Zo ja, wat voor type: FLHRXS
Bouwjaar: 2020

Re: H-D gaat productie verplaatsen naar Europa

Bericht door Bloody Marvelous »

Misschien is het bluf, maar denk het niet. Zie niet dat H-D een aankondiging doet (en ondertussen de tarieven voor eigen rekening neemt) en dat niet doorzet.

Misschien is het een stap die ze eerder hadden willen nemen, maar waarom kies je dan voor Europa, en niet voor India of Thailand o.i.d.

Je zou eens op de U.S. Harley fora moeten kijken. Daar is 90% Trump aanhanger (wat het image van de Harley rijder ook niet echt ten goede komt), en geeft men ook als het goed gaat graag af op de MoCo. Harley kan niets goed doen voor ze, maar wel stug Harley's blijven kopen omdat het één van de weinige Amerikaanse motor fabrikanten is.

Persoonlijk geloof ik niet zo in die conspiracy theories. Trump maakt het voor H-D onaantrekkelijk om motoren voor Europa in de V.S. te blijven produceren. Ze kunnen de gok nemen en zijn president's termijn af te wachten, maar wat als Trump herkozen wordt, of als hij de hele handelsoorlog verder gaat escaleren. Safe bet is hier te accepteren dat de markt niet meer gunstig is voor de huidige manier van werken, en het verstandiger is om direct een beslissing te nemen.

Ik had liever gezien dat het een Made in America product bleef, d'r zijn d'r nog maar zo weinig van. Ik vrees dat meer fabrikanten dit voorbeeld zullen gaan volgen.
2020 FLHRXS - RRGD
Fuel Moto 128ci blok en uitlaatsysteem; CP Carrillo 10,75:1 zuigers; Wood 22X-E nokkenas en klepstoters; Feuling ovale klepveren, RS oliepomp en distributie plaat; S&S roltuimelaars en kettingspanner; Screamin' Eagle luchtfilter; Ward 64mm spruitstuk; 5,5g/s injectoren; Dynojet Powervision 2 en Target Tune (WBO₂); 16" Carlini stuur; Barnett Scorpion lock-up koppeling; Man-o-War motortandwiel
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: H-D gaat productie verplaatsen naar Europa

Bericht door Scrooge »

Bloody Marvelous schreef:Misschien is het een stap die ze eerder hadden willen nemen, maar waarom kies je dan voor Europa, en niet voor India of Thailand o.i.d.
India heeft sinds 2011 al een Harley-Davidson assemblage en -tegenwoordig ook- productie plant. ;)

Eerst assemblage van Sportster, later kwamen de Dyna's erbij gevolgd door de Softail. Street (500 en 750) worden er geproduceerd.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Street Warrior
Active Member
Active Member
Berichten: 592
Lid geworden op: 17 jul 2017 21:48
Zo ja, wat voor type: Street 750
Bouwjaar: 2017
Locatie: Rose Valley

Re: H-D gaat productie verplaatsen naar Europa

Bericht door Street Warrior »

Scrooge schreef: Eerst assemblage van Sportster, later kwamen de Dyna's erbij gevolgd door de Softail. Street (500 en 750) worden er geproduceerd.
Klopt maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de afwerking vanuit India nou niet helemaal op en top vind, met name de bedrading had wat meer aandacht mogen hebben. Ik hoop dat die lijn zich niet doorzet in de overige (lees duurdere) modellen die HD mogelijk in India gaat produceren.
Screw it, Let's Ride 8-)
Gebruikersavatar
Cult-1990
Forum Member
Forum Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 mar 2014 14:16
Zo ja, wat voor type: Fatbob - FXDF
Bouwjaar: 2012

Re: H-D gaat productie verplaatsen naar Europa

Bericht door Cult-1990 »

Alles lijkt betrekkelijk in deze en een ieder heeft zo zijn eigen gedachten welke kant het op gaat.....

https://www.gelderlander.nl/gennep/fijn ... ~af49e0ea/
Siempre viva :bier:
Plaats reactie