~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

HD Pan America

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60330
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: HD Pan American

Bericht door Gerry »

Nou,, prijs van die standaard is best goed.. dat helpt alweer mee..
Iets goedkoper dan een Africa twin... KTM is nog duurder,, en een nw GS zit al na gelang de troep wat je er bij neemt tussen de 25 en de 30...
Dus anders dan dat elektrische ding voor 34 :roll:
Vind ik die Pan een leuk ding voor een Oké prijs. :toppie:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: HD Pan American

Bericht door Bart »

Als je mij kent Marc, dan weet je dat ik alles ben behalve kortzichtig. Wat ik wel ben dat is een 100% realist, kijk naar de voorbeelden uit het verleden, een merk hangt of staat met de liefhebbers die trouw zijn aan een merk en aan de beleving. De kwaliteit van het product komt pas daarna, dat blijkt telkens weer.
Dat geldt in het bijzonder voor Harley Davidson, kijk maar naar de diverse modelen die flopten of maar een kort bestaan kenden.
Als je een all road wil dan ga je echt geen harley kopen maar wel een merk wat zich in dit segment al bewezen heeft. Als je een chopper wil dan ga je toch ook niet voor een surogaat?
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
Mustang
Active Member
Active Member
Berichten: 2544
Lid geworden op: 11 aug 2018 08:17
Zo ja, wat voor type: FLHXS
Bouwjaar: 2014
Locatie: In de buâht van De Haag

Re: HD Pan American

Bericht door Mustang »

marc amersafoort schreef: 04 apr 2021 08:54 Ben ik dan de enige die dit een hele interessante motor vind???
Ik heb naast mijn fatboy (gekocht om rustig te cruisen en voor het mooie geluid) ook een GS1200 voor licht off road, snelweg en toeren.
Ik overweeg serieus de Pan American te kopen. Interessante toevoeging volgens mij en noodzakelijk. Alleen de huidige lineup van HD blijven leveren is een dead end voor Harley, al ontzettend veel jaar krimpende sales. Kortom er moeten nieuwe segmenten worden aangeboord, naast de traditionele HD segmenten. De nieuwe 60 twin engine met veel meer HP dan de huidige 45 kan volgens mij makkelijk ook worden ingezet op de traditionele lijn van HD cruisers. En opent de weg voor HD om ook goedkopere adv motoren te leveren, iets waar nu het volume wereldwijd in zit. Aantal vrienden van mij (non Harley rijders) zijn ook behoorlijk geinteresseerd.
Oudste stiefzoon heeft er eentje besteld 8-)
Doet mèn 'n bieâh !! :proost:
marc amersafoort
Forum Member
Forum Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 mei 2018 18:51
Zo ja, wat voor type: Fatboy
Bouwjaar: 2007

Re: HD Pan American

Bericht door marc amersafoort »

@Bart, ik mag hopen dat je ongelijk hebt, anders dan is het over een paar jaar afgelopen met HD
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: HD Pan American

Bericht door Bart »

marc amersafoort schreef: 04 apr 2021 15:03 @Bart, ik mag hopen dat je ongelijk hebt, anders dan is het over een paar jaar afgelopen met HD
Dat zal wel loslopen hoor, er blijven altijd liefhebbers.
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
marc amersafoort
Forum Member
Forum Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 mei 2018 18:51
Zo ja, wat voor type: Fatboy
Bouwjaar: 2007

Re: HD Pan American

Bericht door marc amersafoort »

Ieder jaar 10-15% minder verkopen, dan is het binnen 5 jaar afgelopen, dus nee dat zal niet loslopen.....
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: HD Pan American

Bericht door Bart »

Wat ik denk is natuurlijk niet echt relevant, wie luistert daar nu naar? Maar ik denk dat ze in de markt moeten staan als een sterk merk, vooral met een product dat zich al bewezen heeft, die miljarden aan ontwikkelkosten van nieuwe modellen krijgen ze er toch niet uit dus waarom dan toch elke keer weer komen met modellen waar niemand op zit te wachten, modellen die al lang en breed bij andere merken zijn te vinden.
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: HD Pan American

Bericht door Bart »

marc amersafoort schreef: 04 apr 2021 16:42 Ieder jaar 10-15% minder verkopen, dan is het binnen 5 jaar afgelopen, dus nee dat zal niet loslopen.....
Downgraden is niet echt een drama, tegenwoordig is exclusiviteit belangrijker dan kwantiteit.
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
marc amersafoort
Forum Member
Forum Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 mei 2018 18:51
Zo ja, wat voor type: Fatboy
Bouwjaar: 2007

Re: HD Pan American

Bericht door marc amersafoort »

HD rijders hebben veelal last van tunnelvisie , HD moet daar zo snel mogelijk afscheid van nemen, anders is het game over. Alleen in de USA verkoopt HD nog wat, ook als dat de laatste 5+ jaar ook steeds minder geworden. Op de grote motor markten India/Thailand is het kruimelwerk. Daar is HD simpelweg te duur en heeft verkeerde modellen. Dat de verstokte HD rijder alles wat minder lawaai maakt niet wilt rijden is mooi,maar die worden steeds ouder en er komt 0.0 aanwas van onderen. En er zitten steeds minder rijders te wachten op een slome HD die veel lawaai produceert...
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: HD Pan American

Bericht door Bart »

marc amersafoort schreef: 04 apr 2021 17:34 HD rijders hebben veelal last van tunnelvisie , HD moet daar zo snel mogelijk afscheid van nemen, anders is het game over.
Alleen in de USA verkoopt HD nog wat.
Geen probleem hoor, ik ben nooit van HD geweest dus het interesseert me niet echt, er is dus in mijn geval niks waar ze afscheid van kunnen nemen. Ik koop practisch nooit wat van ze, ik kan er eerlijk gezegd ook niet echt wakker van liggen als ze over de kop gaan. Het is een gewone ordinaire multinational met alle stomme dingen die erbij horen, it's all bout the money :doei:
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Plaats reactie