~~ UPCOMING EVENTS ~~
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
Belasting over belasting
- Scrooge
- Forum Admin
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
- Locatie: The bright side of life
Re: Belasting over belasting
Gaat vast om gewicht, niet om de waarde
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Re: Belasting over belasting
Ook dat, €15,- voor een pakkie, en dat is dus 33 gulden, kan me herinneren dat je vroeger bij de Maxis een volle boodschappen kar had voor 100 gulden, whaaaa
Toen verdiende je ook minder maar nog altijd ver uit verhouding.
Toen verdiende je ook minder maar nog altijd ver uit verhouding.
- Bitchin
- Active Member
- Berichten: 3481
- Lid geworden op: 13 mei 2019 20:32
- Zo ja, wat voor type: Softail
- Bouwjaar: 1990
Re: Belasting over belasting
Maar goed, wat doe je er aan?
Het zijn 2 melkkoeien, sigaretten en auto's
Nu er steeds minder mensen gaan roken moeten de accijnzen wel verhoogd worden om de X aantallen begrote miljoenen binnen te blijven harken, ik denk als er steeds minder mensen een auto hebben de wegenbelasting etc ook drastisch verhoogd wordt. Ik ben trouwens toch voor een ander systeem, wegenbelasting per gereden km of in de benzineprijs, hoe meer je rijdt hoe meer je betaald. Ik rij ongeveer 100 km per maand in mijn auto, maar tik toch elke maand 70 euro af, vrouwlief rijd 800 km per maand en betaald 40 euro per maand, al zou je de factor gelijktrekken voor voertuigtype betaal ik nog steeds veel meer.
(ik heb helaas die auto wel nodig, anders was die al lang de deur uitgegaan)
Het zijn 2 melkkoeien, sigaretten en auto's
Nu er steeds minder mensen gaan roken moeten de accijnzen wel verhoogd worden om de X aantallen begrote miljoenen binnen te blijven harken, ik denk als er steeds minder mensen een auto hebben de wegenbelasting etc ook drastisch verhoogd wordt. Ik ben trouwens toch voor een ander systeem, wegenbelasting per gereden km of in de benzineprijs, hoe meer je rijdt hoe meer je betaald. Ik rij ongeveer 100 km per maand in mijn auto, maar tik toch elke maand 70 euro af, vrouwlief rijd 800 km per maand en betaald 40 euro per maand, al zou je de factor gelijktrekken voor voertuigtype betaal ik nog steeds veel meer.
(ik heb helaas die auto wel nodig, anders was die al lang de deur uitgegaan)
- Barny
- Forum Member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 20 nov 2019 09:00
- Zo ja, wat voor type: Road King
- Bouwjaar: 2006
Re: Belasting over belasting
door alle accijnzen op brandstof, betaal je al wegenbelasting per kilometer
als je de houderschapsbelasting (geen wegenbelasting) in de brandstoof wil, dan word de brandstofprijs zo hoog dat het loont om vanuit stad Utrecht naar Duitsland te rijden om je auto vol te gooien,
per saldo kost het dan de staat meer dan het oplevert, dus zal niet gebeuren
dat er ook mensen verbolgen zijn omdat ze met hun stekker auto of zelfs volledige eclectische auto op een gegeven moment ook houderschapsbelasting moeten betalen, bij een wakker iemand zal toch echt geen verrassing opleveren, dat weet je van te voren, ook je auto thuis opladen zal in de toekomst extra belast worden
er is namelijk heel veel geld nodig om BV Nederland draaiende te houden op het niveau wat we nu gewend zijn, en dat geld haal je waar het te halen valt
Barny
- tomharley
- Active Member
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 21 jun 2020 21:09
- Zo ja, wat voor type: lowrider
- Bouwjaar: 1985
Re: Belasting over belasting
als iedereen electrisch rijdt kan de energie voorziening dat niet aan, als iedereen die thuis
komt van zijn werk zo n kreng aan de stekker legt.
komt van zijn werk zo n kreng aan de stekker legt.
no fear no fun
-
- Forum Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 12 okt 2020 17:13
- Zo ja, wat voor type: FLHTC
- Bouwjaar: 2012
Re: Belasting over belasting
Hier in Frankrijk hebben we géén BPM én geen wegenbelasting!!!!!
In plaats daar van hebben we de tolwegen. Wil je snel ergens zijn, dan betaal je er voor. Heb je alle tijd, of ruim je extra tijd in, pak je de D-wegen. Klaar en eerlijk, want je hebt de keuze.
Dat betekent ook; rij je niet, dan is er geen CO2 uitstoot en betaal je niks. Na ja, je verzekering loopt natuurlijk wél door dan. En de CT, Franse APK, is 2 jaar geldig!!
Kleine aanvulling;
In Frankrijk willen ze ook van de Diesels af. Maar, 80% van de Fransen rijden diesel(s). Nu kost de tenaamstelling van een vtg in NL ongeveer 10 euro, ongeacht welke bandstof het is. Dat kan dus momenteel in Frankrijk, oplopen tot duizenden Euros voor een Diesel!!!!
Echter, dat kan dan tóch nóg voor houder gunstiger zijn dan het NL systeem.
Verder is NL zo sluw geweest om de BPM om te dopen naar CO2 belasting, waardoor het geen luxe tax meer is en dus door de EU niet meer verboden kan worden.
Net zoals een parkeerboete in NL, nu opeens onder gemeentebelastingen valt; je kunt er weinig meer tegen doen!
Kortom, wij betalen hier naar gebruik; én nog de keuze uit wél of géén tolweg!
:thumbsup:
In plaats daar van hebben we de tolwegen. Wil je snel ergens zijn, dan betaal je er voor. Heb je alle tijd, of ruim je extra tijd in, pak je de D-wegen. Klaar en eerlijk, want je hebt de keuze.
Dat betekent ook; rij je niet, dan is er geen CO2 uitstoot en betaal je niks. Na ja, je verzekering loopt natuurlijk wél door dan. En de CT, Franse APK, is 2 jaar geldig!!
Kleine aanvulling;
In Frankrijk willen ze ook van de Diesels af. Maar, 80% van de Fransen rijden diesel(s). Nu kost de tenaamstelling van een vtg in NL ongeveer 10 euro, ongeacht welke bandstof het is. Dat kan dus momenteel in Frankrijk, oplopen tot duizenden Euros voor een Diesel!!!!
Echter, dat kan dan tóch nóg voor houder gunstiger zijn dan het NL systeem.
Verder is NL zo sluw geweest om de BPM om te dopen naar CO2 belasting, waardoor het geen luxe tax meer is en dus door de EU niet meer verboden kan worden.
Net zoals een parkeerboete in NL, nu opeens onder gemeentebelastingen valt; je kunt er weinig meer tegen doen!
Kortom, wij betalen hier naar gebruik; én nog de keuze uit wél of géén tolweg!
:thumbsup:
Laatst gewijzigd door Cabby op 13 okt 2020 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rico
- Active Member
- Berichten: 21412
- Lid geworden op: 01 jun 2013 08:17
- Zo ja, wat voor type: Fatboy
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Boondocks
Re: Belasting over belasting
Goed geregeld daar
Member of The Unwanted Ones 1/2 % Club
I may not change the world but i'm gonna leave a scar
I may not change the world but i'm gonna leave a scar
-
- Active Member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 16 nov 2019 09:17
- Zo ja, wat voor type: Kymco AK550i
- Bouwjaar: 2020
Re: Belasting over belasting
dat is daar zeer goed geregeld, maar die wegen daar zijn wij belgen jaloers op hoor,Cabby schreef: ↑12 okt 2020 22:49 Hier in Frankrijk hebben we géén BPM én geen wegenbelasting!!!!!
In plaats daar van hebben we de tolwegen. Wil je snel ergens zijn, dan betaal je er voor. Heb je alle tijd, of ruim je extra tijd in, pak je de D-wegen. Klaar en eerlijk, want je hebt de keuze.
Dat betekent ook; rij je niet, dan is er geen CO2 uitstoot en betaal je niks. Na ja, je verzekering loopt natuurlijk wél door dan. En de CT, Franse APK, is 2 jaar geldig!!
Kleine aanvulling;
In Frankrijk willen ze ook van de Diesels af. Maar, 80% van de Fransen rijden diesel(s). Nu kost de tenaamstelling van een vtg in NL ongeveer 10 euro, ongeacht welke bandstof het is. Dat kan dus momenteel in Frankrijk, oplopen tot duizenden Euros voor een Diesel!!!!
Echter, dat kan dan tóch nóg voor houder gunstiger zijn dan het NL systeem.
Verder is NL zo sluw geweest om de BPM om te dopen naar CO2 belasting, waardoor het geen luxe tax meer is en dus door de EU niet meer verboden kan worden.
Net zoals een parkeerboete in NL, nu opeens onder gemeentebelastingen valt; je kunt er weinig meer tegen doen!
Kortom, wij betalen hier naar gebruik; én nog de keuze uit wél of géén tolweg!
:thumbsup:
Rij niet harder dan je engeltje vliegen kan