~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

WAARSCHUWING I.P.V. BOETE

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

WAARSCHUWING I.P.V. BOETE

Bericht door Gerry »


Veel verzamelaars en eigenaren van met name klassieke motoren schorsen hun tweewielers jaarlijks voor een korte of langere periode.
Na een jaar verloopt de schorsingsperiode automatisch en mocht je vervolgens vergeten deze te verlengen, terwijl de bewuste motor niet verzekerd is, dan werd je automatisch getrakteerd op een boete.
Iets dat jaarlijks meer dan 60.000 keer voorkomt (in totaal worden er op jaarbasis 620.000 voertuigen geschorst).
In plaats van direct een boete, wordt nu echter twee weken na de vervaldatum van de schorsing eerst een waarschuwingsbrief gestuurd met de melding dat het bewuste voertuig niet verzekerd is.
Geeft een eigenaar geen gehoor aan de brief dan volgt (uiteraard) alsnog een boete, maar het RDW verwacht op deze manier toch zo’n 15.000 boetes te voorkomen.
In mei resulteerde een soortgelijke waarschuwingsbrief met betrekking tot het verlopen van de APK in een flinke afname van boetes.
Goed initiatief!
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: WAARSCHUWING I.P.V. BOETE

Bericht door PS RoadKing »

ik snap dat schorsen van motoren nooit zo goed; toen ik nog een verzameling klassieke auto's had schorste ik soms wel eens een auto om niet naar de APK te hoeven gaan, maar de apk plicht geldt voor veel klassieke auto's niet meer en motoren zijn nog nooit APK plichtig geweest; dan zou het alleen om de verzekering gaan maar
als je een klassieke motor hebt zou ik hem toch in ieder geval verzekeren, ding zal maar gejat worden of afbranden.....ok, heb je ergens een frame liggen met kenteken dan is schorsen wel handig
Plaats reactie