~~ UPCOMING EVENTS ~~
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
E10
- Skoeter
- Active Member
- Berichten: 3364
- Lid geworden op: 05 jan 2010 08:47
- Zo ja, wat voor type: mooie
- Bouwjaar: 2014
Re: E10
Was vorige week bij Cor Taal in Leeuwarden, die doet veel reparatie werk aan HD.
Daar stond een Twin-Cam Fat Boy waarvan de coating in de tank was los 'gesmolten', die troep was in de pomp tercht gekomen, het benzine filter in de tank was volkomen verdwenen.
Ik tank mijn Nighttrain en Evo'tje alleen vol met E5.
Daar stond een Twin-Cam Fat Boy waarvan de coating in de tank was los 'gesmolten', die troep was in de pomp tercht gekomen, het benzine filter in de tank was volkomen verdwenen.
Ik tank mijn Nighttrain en Evo'tje alleen vol met E5.
Two wheels good, four wheels bad
- Gerry
- Moderator
- Berichten: 60336
- Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
- Zo ja, wat voor type: S G
- Bouwjaar: 2009
- Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
- Contacteer:
Re: E10
Ach ja, het verschil is 1,50 per tank..Skoeter schreef: ↑29 apr 2020 07:26 Was vorige week bij Cor Taal in Leeuwarden, die doet veel reparatie werk aan HD.
Daar stond een Twin-Cam Fat Boy waarvan de coating in de tank was los 'gesmolten', die troep was in de pomp tercht gekomen, het benzine filter in de tank was volkomen verdwenen.
Ik tank mijn Nighttrain en Evo'tje alleen vol met E5.
En je leest er veel ellende over, dus waarom zal je het gokken,, ik gooi ook overal 98 in.
-
- Forum Member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11 jun 2020 18:09
- Zo ja, wat voor type: Dyna
- Bouwjaar: 2002
Re: E10
Ik denk dat ik ook slachtoffer ben van dat mooie E10 bio-ethanol.
Ik had er niet over na gedacht en tank automatisch normale benzine. Alle fabrikanten roepen dat hun voertuigen geschikt zijn voor E10, en dat de rubbers en pakkingen E10 bestendig zijn . . . . dat kan best, maar de coating aan de binnenkant van mijn 2002 Dyna is er kennelijk niet tegen bestand.
Tijdens het rijden begon de motor steeds vaker te sputteren en zelfs geheel af te slaan. Niet bij langzaam rijden, maar bij 100kmh op de snelweg. Als je dan een vrachtwagen wil inhalen en even gas bij geeft, begon hij te stotteren en hield hij in. Steeds erger tot ik op de vluchtstrook stil stond.
Paar seconden later start hij gewoon weer. Wat ik merkte, dat het niet gebeurde bij een volle tank, maar als hij tussen 1/4 en 1/2 leeg was.
De benzine uit de tank laten lopen en er bleek ruim 2 cm drab en vellen verf in te zitten die het grootste deel ven het filtertje boven de benzine kraan verstopten.
Ik ben een dag bezig geweest met water en spoelen, maar het probleem is, dat aan de wanden van de tank nog steeds delen verf zitten die half los of nog vast zitten.
Onbegonnen werk om het er uit te krijgen.
Ik heb de los gekomen vellen proberen op te lossen in aceton, thinner en vele andere spullen, maar dat werkt niet echt.
Dus, de tank weg gebracht naar een speciaal bedrijf die de boel nu van binnen straalt, reinigt en opnieuw van een speciale coating voorziet.
Deze specialist krijgt de laatste jaren veel tanks binnen die het zelfde probleem hebben. Volgens hem is de oorzaak E10 benzine.
Bij Brezan sprak ik er over bij het halen van een benzine bestendige vloeibare pakking.
Daar hoorde ik dat ook heel veel benzine inspuiting motoren van autos er last van krijgen. De leidingen en injectoren schijnen meer corrosie te vertonen, omdat E10 flink hygroscopisch .
Ik tank geen E10 meer, zowel auto als motor gaan nu over naar E5
Ik had er niet over na gedacht en tank automatisch normale benzine. Alle fabrikanten roepen dat hun voertuigen geschikt zijn voor E10, en dat de rubbers en pakkingen E10 bestendig zijn . . . . dat kan best, maar de coating aan de binnenkant van mijn 2002 Dyna is er kennelijk niet tegen bestand.
Tijdens het rijden begon de motor steeds vaker te sputteren en zelfs geheel af te slaan. Niet bij langzaam rijden, maar bij 100kmh op de snelweg. Als je dan een vrachtwagen wil inhalen en even gas bij geeft, begon hij te stotteren en hield hij in. Steeds erger tot ik op de vluchtstrook stil stond.
Paar seconden later start hij gewoon weer. Wat ik merkte, dat het niet gebeurde bij een volle tank, maar als hij tussen 1/4 en 1/2 leeg was.
De benzine uit de tank laten lopen en er bleek ruim 2 cm drab en vellen verf in te zitten die het grootste deel ven het filtertje boven de benzine kraan verstopten.
Ik ben een dag bezig geweest met water en spoelen, maar het probleem is, dat aan de wanden van de tank nog steeds delen verf zitten die half los of nog vast zitten.
Onbegonnen werk om het er uit te krijgen.
Ik heb de los gekomen vellen proberen op te lossen in aceton, thinner en vele andere spullen, maar dat werkt niet echt.
Dus, de tank weg gebracht naar een speciaal bedrijf die de boel nu van binnen straalt, reinigt en opnieuw van een speciale coating voorziet.
Deze specialist krijgt de laatste jaren veel tanks binnen die het zelfde probleem hebben. Volgens hem is de oorzaak E10 benzine.
Bij Brezan sprak ik er over bij het halen van een benzine bestendige vloeibare pakking.
Daar hoorde ik dat ook heel veel benzine inspuiting motoren van autos er last van krijgen. De leidingen en injectoren schijnen meer corrosie te vertonen, omdat E10 flink hygroscopisch .
Ik tank geen E10 meer, zowel auto als motor gaan nu over naar E5
- Gerry
- Moderator
- Berichten: 60336
- Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
- Zo ja, wat voor type: S G
- Bouwjaar: 2009
- Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
- Contacteer:
Re: E10
Nou ja, daarom heb ik het vanaf dag 1 niet gegokt..Grizzly schreef: ↑09 jul 2020 07:55 Ik denk dat ik ook slachtoffer ben van dat mooie E10 bio-ethanol.
Alle fabrikanten roepen dat hun voertuigen geschikt zijn voor E10, en dat de rubbers en pakkingen E10 bestendig zijn . . . . dat kan best, maar de coating aan de binnenkant van mijn 2002 Dyna is er kennelijk niet tegen bestand
Ik zit op div merken site's .. en overal lees je er gezeik over..
bij de een gaat er een benz slang lekken,, een ander start niet..
nou wat jij heb lees je ook vaak.. coating die los laat en het hele systeem vervuild
Brom/snor scooters,, en dan vooral in de winter,, zijn niet meer aan de gang te krijgen, die brom winkels worden er knettergek van.. (ook bij vrij nieuwe dingen)
enz enz ..
gaan jullie maar mierenneuken, voor die paar euro.. ik doe het niet.
- Heppie
- Active Member
- Berichten: 27678
- Lid geworden op: 01 jun 2013 08:12
- Zo ja, wat voor type: CMX1100 Rebel
- Bouwjaar: 21
- Locatie: 020
Re: E10
+1Gerry schreef: ↑09 jul 2020 08:12Nou ja, daarom heb ik het vanaf dag 1 niet gegokt..Grizzly schreef: ↑09 jul 2020 07:55 Ik denk dat ik ook slachtoffer ben van dat mooie E10 bio-ethanol.
Alle fabrikanten roepen dat hun voertuigen geschikt zijn voor E10, en dat de rubbers en pakkingen E10 bestendig zijn . . . . dat kan best, maar de coating aan de binnenkant van mijn 2002 Dyna is er kennelijk niet tegen bestand
Ik zit op div merken site's .. en overal lees je er gezeik over..
bij de een gaat er een benz slang lekken,, een ander start niet..
nou wat jij heb lees je ook vaak.. coating die los laat en het hele systeem vervuild
Brom/snor scooters,, en dan vooral in de winter,, zijn niet meer aan de gang te krijgen, die brom winkels worden er knettergek van.. (ook bij vrij nieuwe dingen)
enz enz ..
gaan jullie maar mierenneuken, voor die paar euro.. ik doe het niet.
Slecht weer bestaat niet,wel slechte motorkleding .
- ɯǝןןıʍ
- Forum Member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 01 feb 2020 13:57
- Zo ja, wat voor type: FXD
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: u ǝ d ɯ ɐ ʞ
Re: E10
Ik gooi V-power in al m’n motoren en in de auto, zit ook geen 5% in maar volgens Shell 0%.
Voor die paar euro per tank, waar je vervolgens meer KMS mee rijd, ga ik niet lopen kloten en bij een storing kan ik factor ethanol alvast uitsluiten.
Mocht ik onderweg zijn en moeten tanken waar alleen 10% ethanol houdende benzine te verkrijgen zijn dan kan dat zonder probleem, ook wel meer dan eens. Daarna gewoon weer leegrijden en V-power er in.
Er is ook zoiets als ethanol neutraliseer spul te krijgen. Dat zou je ook kunnen meenemen en er bij twijfel gewoon preventief inkieperen.
Voor die paar euro per tank, waar je vervolgens meer KMS mee rijd, ga ik niet lopen kloten en bij een storing kan ik factor ethanol alvast uitsluiten.
Mocht ik onderweg zijn en moeten tanken waar alleen 10% ethanol houdende benzine te verkrijgen zijn dan kan dat zonder probleem, ook wel meer dan eens. Daarna gewoon weer leegrijden en V-power er in.
Er is ook zoiets als ethanol neutraliseer spul te krijgen. Dat zou je ook kunnen meenemen en er bij twijfel gewoon preventief inkieperen.
- bazz
- Active Member
- Berichten: 18407
- Lid geworden op: 28 sep 2013 07:05
- Zo ja, wat voor type: Rt
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: eerste brug links
Re: E10
Tank doe E10 al een paar jaar, geen enkel probleem hier, niks lekt, niks komt los, doet gewoon wat het moet doen, denk dat die problemen eerder liggen aan de gebrekkige kwaliteit van die H-D's.
Ook kale mensen vliegen soms in elkaars haren.