~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Import

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Gebruikersavatar
Heppie
Active Member
Active Member
Berichten: 27678
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:12
Zo ja, wat voor type: CMX1100 Rebel
Bouwjaar: 21
Locatie: 020

Re: Import

Bericht door Heppie »

Gerry schreef: 25 mar 2020 15:26
Heppie schreef: 25 mar 2020 15:16 :toppie: was mij ontgaan :sorry:
O dat is niet erg,, maar anders denk je,, waar is me bericht :toppie:
Gejat :lol: :lol:
Slecht weer bestaat niet,wel slechte motorkleding .
eas
Forum Member
Forum Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 feb 2015 22:17
Zo ja, wat voor type: Fxd
Bouwjaar: 2004

Re: Import

Bericht door eas »

adressen ?
Harley davidson fxd 2004 , Moto guzzi v85tt 2019 , Bmw r65gs 1989
Knutseltukker
Forum Member
Forum Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mei 2017 19:22

Re: Import

Bericht door Knutseltukker »

-
Laatst gewijzigd door Knutseltukker op 05 okt 2020 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
eas
Forum Member
Forum Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 feb 2015 22:17
Zo ja, wat voor type: Fxd
Bouwjaar: 2004

Re: Import

Bericht door eas »

waardevolle bijdrage !
Harley davidson fxd 2004 , Moto guzzi v85tt 2019 , Bmw r65gs 1989
zoldier
Forum Member
Forum Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 apr 2020 08:19
Zo ja, wat voor type: FLHX
Bouwjaar: 2007

Re: Import

Bericht door zoldier »

Knutseltukker schreef: 26 mar 2020 20:10 Ik heb het ook gezien, het grootste probleem ligt hier in europa, maar goed dat is mijn mening. Mischien een tip voor een import motor uit amerika. Gebruik google en type daarin het vin nummer, als die motor maar ergens bij een ongeval betrokken is geweest, dan zit er een salvage title op.
Dit is daar beter vastgelegd dan hier in europa. Als een motor daar gerepareerd wordt krijg je een rebuild title. (al schijnen daar ook weer mogelijkheden voor te bestaan om te omzeilen)
Grappig ook dat je op dat vin nummer de veilingssite kunt zien en de schade en vaak ook wat die heeft opgebracht met die schade.
Je kunt zelfs zoeken op de biedgeschiedenis van een bepaald type motor (of auto natuurlijk)

Kortgezegd: zie je een leuke motor en vertrouw je het niet.... Google het vin nummer
Klopt toen ik over ging naar Harley dacht ik eerst een Roadglide gekocht te hebben. Ik het VIN-nummer gevraagd na overeenkomen voor de verzekering en toch ook ff gegoogled. Kreeg prachtige foto's te zien van een Amerikaanse site van hoe erg de motor in elkaar gezeten had... Heb uiteraard van de koop afgezien. Het bedrijf deed er niet zo moeilijk over, dat ik er vanaf zag. Twijfelachtige manier van handel drijven iig. Ik zal de naam van het bedrijf niet noemen hier, maar heb het vermoeden, dat ze niet anders doen, dan schademotors opkopen en hier opknappen.
Kwajoep

Re: Import

Bericht door Kwajoep »

Een kleine hint mag toch wel :alarm:
Gebruikersavatar
Cult-1990
Forum Member
Forum Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 mar 2014 14:16
Zo ja, wat voor type: Fatbob - FXDF
Bouwjaar: 2012

Re: Import

Bericht door Cult-1990 »

Ja een hint zou mooi zijn, je helpt er immers ook nog eens een ander mee die in ieder geval dan gewaarschuwd is :toppie:
Siempre viva :bier:
Gebruikersavatar
Mustang
Active Member
Active Member
Berichten: 2544
Lid geworden op: 11 aug 2018 08:17
Zo ja, wat voor type: FLHXS
Bouwjaar: 2014
Locatie: In de buâht van De Haag

Re: Import

Bericht door Mustang »

Cult-1990 schreef: 01 mei 2020 21:56 Ja een hint zou mooi zijn, je helpt er immers ook nog eens een ander mee die in ieder geval dan gewaarschuwd is :toppie:
+1 !
Doet mèn 'n bieâh !! :proost:
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Import

Bericht door Scrooge »

zoldier schreef: 01 mei 2020 17:54 Ik zal de naam van het bedrijf niet noemen hier,
Waarom niet?
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Mustang
Active Member
Active Member
Berichten: 2544
Lid geworden op: 11 aug 2018 08:17
Zo ja, wat voor type: FLHXS
Bouwjaar: 2014
Locatie: In de buâht van De Haag

Re: Import

Bericht door Mustang »

Wat mij weer doet terugdenken aan vorig jaar zomer. Een goede bekende en ik waren bij HDR. Hij wilde kijken naar een mooie Road Glide Special die daar te koop stond.
Hij wilde graag weten wat zijn 1HD Road King, die hij 2 jaar daarvoor bij een andere official HD Dealer had gekocht en waarvan hem was gezegd dat deze schade had gehad in de VS, zou opbrengen bij inruil. Uiteraard werd bij HDR de VIN gecheckd en ik zag de rook uit zijn oren komen toen hij hoorde dat deze niet ingeruild kon worden gezien het schadeverleden en helemaal niet meer de weg had mogen opkomen...
Enfin, hij op hoge poten diezelfde dag terug naar de eerste dealer. Uiteindelijk hebben zij de fiets tegen een alleszins redelijke prijs teruggenomen. Al met al denk je toch een fiets bij een official HD Dealer te hebben gekocht :x
Nu denk je, dat was het, nee hoor, de fiets is hierna gewoon weer verkocht !
Oh ja, deze dealer zit in de Provincie Utrecht :lol:
Doet mèn 'n bieâh !! :proost:
Plaats reactie