~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Oordoppen op maat

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Gerry »

Heppie schreef: 29 mei 2020 09:12 En nooit op een motor gezeten :lol: :lol:
Dat was me punt idd.
en ook nooit jaren met een ketting zaag gestaan waarschijnlijk..
de een wordt kaal de ander doof.. die dingen krijg je er gratis bij als je ouder wordt,, net als een leesbril..
of je nou wel of niet windgeruis heb gehad..
ik zat net te rekenen.. +- 15000 km per jaar ( dan zit ik nog aan de lage kant) x 40 jaar = 600000 km zonder dopjes,
dan had ik toch al lang stok doof moeten zijn, en ik heb nergens last van..
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bitchin
Active Member
Active Member
Berichten: 3481
Lid geworden op: 13 mei 2019 20:32
Zo ja, wat voor type: Softail
Bouwjaar: 1990

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Bitchin »

Gerry
Jij heb domweg mazzel gehad. Laat ik het zo zeggen. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat lawaai, in welke vorm dan ook, gehoorbeschadiging teweegbrengt. Dit is uit onderzoeken gebleken waar diverse groepen en controlegroepen worden gehanteerd over langere tijd. Daar onderzoeken nooit een 100% uitslag kunnen hebben zullen er naast de individuen die al doof raken van een koffiezetapparaat en ook individuen zijn die nog niet doof worden van een startende Phantom straaljager (beide zijn uiteraard de uiterste in de onderzoekskromme.
Dus daar waar de een echt hinder en beschadiging oploopt zal een ander dan niet of nauwelijks hebben (jij dus()

Naast de aangetoonde schade aan het gehoor is er ook spraken van comfortdoofheid, jij heb blijkbaar geen last van het windgeruis om je helm (de scherpe fluitende tonen) een ander kan dat dus wel als hinderlijk ervaren en er moe van worden (wat overigens ook wetenschappelijk si aangetoond dat lawaai ook vermoeidheid kan veroorzaken)

De reden waarom IK de oordoppen draag is deels vanwege de comfortdoofheid, maar ook voorkomen van verdere doofheid, daar ik al een aangeboren gehoorbeschadiging heb. Door mijn tinnitus, welke ik al een flink aantal jaren heb, weet ik dat wanneer ik zonder de doppen rijd, veel meer en langer de hinderlijke permanente pieptoon hoor dan normaal. Ik ehb het gelukkig in een lichte vorm, zodat ik dat redelijk kan negeren, maar na een ritje zonder doppen kost mij dat veel meer moeite.
Dus de aangetoonde stelling dat iemand ook doof kan worden zonder kettingzagen of motorrijden zonder oordoppen als zijnde een argument om aan te kunnen tonen dat oordoppen onzinnig zijn ter voorkoming van doofheid of gehoorbeschadiging in welke vorm dan ook, mwah, daar ga ik dus niet met je mee. Prima en gelukkig dat jij er totaal geen hinder van ondervonden heb, ik zeg dan op mijn beurt, je heb echt mazzel gehad.
Gebruikersavatar
hankypanky
Active Member
Active Member
Berichten: 2026
Lid geworden op: 27 sep 2015 11:55
Zo ja, wat voor type: RK classic
Bouwjaar: 2006

Re: Oordoppen op maat

Bericht door hankypanky »

Bitchin schreef: 29 mei 2020 11:29 De reden waarom IK de oordoppen draag is deels vanwege de comfortdoofheid, maar ook voorkomen van verdere doofheid, daar ik al een aangeboren gehoorbeschadiging heb. Door mijn tinnitus, welke ik al een flink aantal jaren heb, weet ik dat wanneer ik zonder de doppen rijd, veel meer en langer de hinderlijke permanente pieptoon hoor dan normaal. Ik ehb het gelukkig in een lichte vorm, zodat ik dat redelijk kan negeren, maar na een ritje zonder doppen kost mij dat veel meer moeite.
Dus de aangetoonde stelling dat iemand ook doof kan worden zonder kettingzagen of motorrijden zonder oordoppen als zijnde een argument om aan te kunnen tonen dat oordoppen onzinnig zijn ter voorkoming van doofheid of gehoorbeschadiging in welke vorm dan ook, mwah, daar ga ik dus niet met je mee. Prima en gelukkig dat jij er totaal geen hinder van ondervonden heb, ik zeg dan op mijn beurt, je heb echt mazzel gehad.
Voor mij geldt hetzelfde. Ik heb ook last van oorsuizen. Zomaar plots in eens last van. Zonder gehoorbescherming heb ik er na een motorrit duidelijk meer last van.Ik gebruik ze daarom altijd.
Geen otoplastieken die ik wel op mn werk gebruik maar gewone eenvoudige schuim propjes. Na gebruik weg ermee. De otoplastieken hebben een kort stiftje waar de demping wordt geregeld mbv o-ringen, die stiftjes drukken tegen de helm en veroorzaken overlast.
Op het werk prima, op de motor vindt ik ze niet handig.
Maar om te stellen dat gehoorbescherming niet nodig is lijkt me kort door de bocht.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Gerry »

Bitchin schreef: 29 mei 2020 11:29 Gerry
Jij heb domweg mazzel gehad. Laat ik het zo zeggen.
:lol: :lol: Nou ik ben wel vaak een bofkont .
Ik luister altijd naar allerlei geleuter, en ga dan zelf is logies nadenken..
en dan ga ik in 80/90% van de gevallen tegen het advies in
( om eerder genoemde reden dat in mijn ogen, de adviseurs vaak niet objectief zijn)
En iedereen zit er wel is naast, ook ik .
maar zo veel tijd later had ik het toch wel heel vaak bij het juiste end
Of zoals Bert het zegt.. dan heb ik toch wel heel vaak mazzel gehad..
.......................................
maar goed, zoals zo veel dingen ,,Baat het niet dan schaadt het niet . :toppie:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Bart »

Alpine schijnt een beetje het monopolie te hebben op oordoppengebied, dan heb ik er meestal gelijk al genoeg van, ik wil toch een beetje kunnen kiezen.
Alpine meet op het moment niet aan wegens virus-logo en ik vindt nergens een ander merk. Wieowie?
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Gerry »

Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Bart »

Zal wel aan mij liggen maar ik zie telkens Alpine staan...
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Gerry »

Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Bart »

Ze meten allemaal niet aan nu, je mag naar de tandarts, naar de kapper, naar de schoonheidssalon en naar de ho#ren maar oordoppen aanmeten is natuurlijk wel super link met dat gepoer in je oor :huilzwaai:
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Gerry »

Bart schreef: 29 mei 2020 19:39 Ze meten allemaal niet aan nu, je mag naar de tandarts, naar de kapper, naar de schoonheidssalon en naar de ho#ren maar oordoppen aanmeten is natuurlijk wel super link met dat gepoer in je oor :huilzwaai:
Ja dat weet ik ook niet, maar ze stonden alle 3 in die link..

en je doet het nu al 58 jaar zonder, dus op een paar weken zal het toch ook niet meer aan komen. :D
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie