~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

motorgeluid

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Peu
Active Member
Active Member
Berichten: 763
Lid geworden op: 18 jan 2020 18:10

Re: motorgeluid

Bericht door Peu »

Gerry schreef: 29 dec 2020 18:46Mooi geluidje ;)
:proost:
rene79shovel
Forum Member
Forum Member
Berichten: 435
Lid geworden op: 21 nov 2020 13:42
Zo ja, wat voor type: shovel
Bouwjaar: 1979

Re: motorgeluid

Bericht door rene79shovel »

PS RoadKing schreef: 29 dec 2020 17:46
ik heb altijd gedacht dat loud pipes saves lives als grapje was bedoeld, maar kennelijk zijn er motorrijders die dat ook echt geloven.....
als ik op de (snel)weg in mijn auto door een motor word ingehaald hoor ik 'm pas als hij al voorbij is en tegen de tijd dat ik besef dat die k@therrie van een motor kwam is ie al 50 meter verder; zo ook met tegemoet komende motoren, die hoor ik ook pas als ik ze in mijn spiegels zie verdwijnen, kortom: bij mij heeft lawaai heeft geen enkel preventief effect; kan me ergens ook nog wel voorstellen dat mensen er van schrikken en van die schrik stuurbewegingen maken waar een motorrijder niet op zit te wachten...….
misschien is het in dit kader beter de uitlaten naar voren te monteren :mrgreen:
met je eens , dat loud pipes gezeur is dikke onzin en alleen een manier om te proberen teringherrie goed te praten
Gebruikersavatar
Activate
Active Member
Active Member
Berichten: 1126
Lid geworden op: 19 aug 2020 18:13
Zo ja, wat voor type: Eigenbouw
Bouwjaar: 2020
Locatie: 0546
Contacteer:

Re: motorgeluid

Bericht door Activate »

Nou ik heb nu 81 Db aan geluidsdruk, ik kan je vertellen dat onze stofzuiger meer lawaai maakt.

Iets geluid is toch zeker mooi het hoeft geen orkaan te zijn maar 81 Db is wel errrruuuug stil...
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg....

Beter 2 die klappen dan 4 die het niet snappen...
rene79shovel
Forum Member
Forum Member
Berichten: 435
Lid geworden op: 21 nov 2020 13:42
Zo ja, wat voor type: shovel
Bouwjaar: 1979

Re: motorgeluid

Bericht door rene79shovel »

maar het gaat toch ook om het rijden en niet om hoe veel geluid je maakt ? vaak is het ook helemaal uit verhouding , bij een harley valt het vaal wel mee maar ik hoor ook wel eens "verbouwde"choppertjes voorbij komen met veel te veel kabaal en het past dan gewoon niet bij de motor , met amerikaanse auto`s is het ook zoiets , het moet altijd een boel geluid maken blijkbaar , een boel geluid en geen gang :-) onder mijn bus zat een heel klein dempertje , leek nergens op , nu zit er een van een meter onder en het klopt weer
Homer
Active Member
Active Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 18 jun 2013 21:30
Zo ja, wat voor type: FLHTCUI
Bouwjaar: 2003
Locatie: Kruikenstad

Re: motorgeluid

Bericht door Homer »

Met mijn Electra-Glide van 2003 ben ik van V & H naar Suppertrapp gegaan ,deze met 11 plaatjes links en 13 rechts, alle twee was het geluid goed aanwezig, zelf geen last van , het geluid laat je namelijk achter je.
Na de laatste keer Bike-week in Oostenrijk, op de terugweg een dikke prent te hebben gehad was ik er klaar mee, en heb de originele dempers er weer onder gezet, kwa beleving is het geluid wel een stuk minder, kwa rijden niet veel minder, voelde aan alsof er meer inzit :shock: , heb er daarom maar een dynobank run afstelling tegenaan gegooid , en ik moet zeggen dat het rijden me nu niet tegenvalt . vanaf 2400 RPM tot 4500 Rpm is het koppel vol aanwezig 80 Nm , terwijl het max aantal PK bij 5900 RPM iets meer als 73 Pk bij bijna 6000 RPM , en dat is VEEL RPM voor een TC blok , en zal in de praktijk nooit gehaald worden denk ik. Al met al is er goed mee te rijden, en het geluid is nu voor bijna iedereen acceptabel, voor de ene azijnplasser na dan , die wordt vermoedelijk alleen blij van een 6 cil goldwing die met het langsrijden alleen banden afrol geluid geeft.

BTW heb nog wat dempers op de plank liggen voor de liefhebber, voor een goed bod wisselen deze van eigenaar, zoals vermoedelijk bekend kunnen de plaatjes van de Suppertrapp niet meer versteld worden , boutjes zitten na een behoorlijk aantal Km vastgeroest.
Homer groet u !
Gebruikersavatar
Activate
Active Member
Active Member
Berichten: 1126
Lid geworden op: 19 aug 2020 18:13
Zo ja, wat voor type: Eigenbouw
Bouwjaar: 2020
Locatie: 0546
Contacteer:

Re: motorgeluid

Bericht door Activate »

door rene79shovel » 30 dec 2020 09:46
maar het gaat toch ook om het rijden en niet om hoe veel geluid je maakt ?
Mee eens, maar als ik op een motorfiets zit wil ik wel graag iets horen en nee dat hoeft niet zo te zijn dat ze het 300 mtr verder nog horen, daar heb ik mijn Camaro wel voor. corona-eyes corona-eyes

Op de Ram heb ik het uitlaatsysteem ook aangepast, een iets diepere brom maar zeker niet te luid, dat schreeuwen hoeft voor mij niet zo.
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg....

Beter 2 die klappen dan 4 die het niet snappen...
rene79shovel
Forum Member
Forum Member
Berichten: 435
Lid geworden op: 21 nov 2020 13:42
Zo ja, wat voor type: shovel
Bouwjaar: 1979

Re: motorgeluid

Bericht door rene79shovel »

Activate schreef: 31 dec 2020 09:14
door rene79shovel » 30 dec 2020 09:46
maar het gaat toch ook om het rijden en niet om hoe veel geluid je maakt ?
Mee eens, maar als ik op een motorfiets zit wil ik wel graag iets horen en nee dat hoeft niet zo te zijn dat ze het 300 mtr verder nog horen, daar heb ik mijn Camaro wel voor. corona-eyes corona-eyes

Op de Ram heb ik het uitlaatsysteem ook aangepast, een iets diepere brom maar zeker niet te luid, dat schreeuwen hoeft voor mij niet zo.
precies , en als iedereen dat nou zou doen dan was die hele discussie er niet ,
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: motorgeluid

Bericht door PS RoadKing »

exhaust.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: motorgeluid

Bericht door Gerry »

:lol: :lol:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Rommelaar
Vraagbaak Master
Vraagbaak Master
Berichten: 5349
Lid geworden op: 17 jul 2013 21:18
Zo ja, wat voor type: Fatbob fxdf
Bouwjaar: 2015
Locatie: Traaie

Re: motorgeluid

Bericht door Rommelaar »

huh.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Stel nooit uit tot morgen,wat overmorgen ook kan!
Plaats reactie