~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Nieuwe sportster

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Nieuwe sportster

Bericht door Gerry »

PS RoadKing schreef: 14 jul 2021 19:53 maar ik ben zeer benieuwd hoe e.e.a. zich gaat ontwikkelen
De laatste 40 jaar,, hebben we zo veel probeersels gehad qua modellen en concepten..
En wat heeft het overleeft,, alleen modellen die er al 50 jaar zijn..

Maar niemand weet het ,, we gaan het zien.. :toppie:
Ik zie die Pan Am nog wel zitten, maar misschien wordt dat wel de grootste flop hahahaha :bier:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Observer
Active Member
Active Member
Berichten: 1780
Lid geworden op: 23 dec 2013 20:23
Zo ja, wat voor type: R1250GS
Locatie: Catalunya

Re: Nieuwe sportster

Bericht door Observer »

Voor mij een dikke Nee.....
`Of ik vind een weg, of ik maak een Weg´
Gebruikersavatar
JosD
Forum Member
Forum Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 05 mar 2019 12:28
Contacteer:

Re: Nieuwe sportster

Bericht door JosD »

Om eerlijk te zijn, ik wordt er niet echt warm van..... maar, dat wordt ik ook niet van de huidige Sportster. Gelukkig valt er over smaak niet te twisten. :) Ik vind de nieuwe Sportster veel te "propperig" en de uitlaten ronduit lelijk. Een soort plat geslagen enduro motor of zoiets... Ik vind de ingeslagen weg met het PA blok wel moedig en vind de PA zeker de moeite waard maar dat is volgens mij een heel andere tak van sport.

Waar ik altijd wel warm van werd en wordt, ook toen ik zelf nog geen HD had, is zoals @Gerrie al aangaf is het "magische" geluid van een HD en het motorblok. :notworty: Ik vind het HD motorblok echt prachtig. Ik kan er uren naar kijken en elke keer als ik de garage in loop dan wordt ik warm van de prachtige vormen. Zucht.... :oops: Daarom vind ik denk ik de watergekoelde blokken gewoon veel minder mooi om naar te kijken en dan nog maar niet te spreken over de vaak vreselijke radiator. :shock:

Dat ik minder Pk's en koppel heb, mechanische geluiden hoor, mijn been om het luchtfilter moet vouwen om bij de voetrem te komen, een anker moet uitgooien bij een noodstop en bij warm weer bijna mijn kont verbrand aan de achterste cilinder neem ik op de koop toe. Dat alles krijgt die vreselijke grijns niet van mijn gezicht als op mijn HD rijdt. Dat geluid en gevoel is magisch. 8-)

Zou ik een HD met het nieuwe motorblok overwegen.... neh, voorlopig niet. Zou er zeker wel een keer op willen rijden al was het alleen om te kijken of ik dan dezelfde kriebels krijg als op mijn Twincam. :toppie:

Just my 2 cents
zijlvaart67
Active Member
Active Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 24 nov 2017 21:17

Re: Nieuwe sportster

Bericht door zijlvaart67 »

En dan hebben we 't nog niet eens over het 'redden van de aarde'.. Pffff....

Europa wordt mi het eerste werelddeel waar traditionele motorblokken verboden worden..
Gebruikersavatar
hankypanky
Active Member
Active Member
Berichten: 2026
Lid geworden op: 27 sep 2015 11:55
Zo ja, wat voor type: RK classic
Bouwjaar: 2006

Re: Nieuwe sportster

Bericht door hankypanky »

JosD schreef: 16 jul 2021 20:43 Om eerlijk te zijn, ik wordt er niet echt warm van..... maar, dat wordt ik ook niet van de huidige Sportster. Gelukkig valt er over smaak niet te twisten. :) Ik vind de nieuwe Sportster veel te "propperig" en de uitlaten ronduit lelijk. Een soort plat geslagen enduro motor of zoiets... Ik vind de ingeslagen weg met het PA blok wel moedig en vind de PA zeker de moeite waard maar dat is volgens mij een heel andere tak van sport.

Waar ik altijd wel warm van werd en wordt, ook toen ik zelf nog geen HD had, is zoals @Gerrie al aangaf is het "magische" geluid van een HD en het motorblok. :notworty: Ik vind het HD motorblok echt prachtig. Ik kan er uren naar kijken en elke keer als ik de garage in loop dan wordt ik warm van de prachtige vormen. Zucht.... :oops: Daarom vind ik denk ik de watergekoelde blokken gewoon veel minder mooi om naar te kijken en dan nog maar niet te spreken over de vaak vreselijke radiator. :shock:

Dat ik minder Pk's en koppel heb, mechanische geluiden hoor, mijn been om het luchtfilter moet vouwen om bij de voetrem te komen, een anker moet uitgooien bij een noodstop en bij warm weer bijna mijn kont verbrand aan de achterste cilinder neem ik op de koop toe. Dat alles krijgt die vreselijke grijns niet van mijn gezicht als op mijn HD rijdt. Dat geluid en gevoel is magisch. 8-)

Zou ik een HD met het nieuwe motorblok overwegen.... neh, voorlopig niet. Zou er zeker wel een keer op willen rijden al was het alleen om te kijken of ik dan dezelfde kriebels krijg als op mijn Twincam. :toppie:

Just my 2 cents
Ik kan het niet beter verwoorden. Harley Davidson is emotie. :toppie: :toppie:
Gebruikersavatar
Cult-1990
Forum Member
Forum Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 mar 2014 14:16
Zo ja, wat voor type: Fatbob - FXDF
Bouwjaar: 2012

Re: Nieuwe sportster

Bericht door Cult-1990 »

+2
Siempre viva :bier:
Gebruikersavatar
Bitchin
Active Member
Active Member
Berichten: 3481
Lid geworden op: 13 mei 2019 20:32
Zo ja, wat voor type: Softail
Bouwjaar: 1990

Re: Nieuwe sportster

Bericht door Bitchin »

+3
Gebruikersavatar
Heppie
Active Member
Active Member
Berichten: 27678
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:12
Zo ja, wat voor type: CMX1100 Rebel
Bouwjaar: 21
Locatie: 020

Re: Nieuwe sportster

Bericht door Heppie »

+4 :shutup2:
Slecht weer bestaat niet,wel slechte motorkleding .
Gebruikersavatar
tonnetje
Forum Member
Forum Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 03 jun 2013 12:38
Zo ja, wat voor type: Softail slim m8
Bouwjaar: 21

Re: Nieuwe sportster

Bericht door tonnetje »

Harley gevoel" (de EVO) of ga je naar moderner motorrijden zonder dat specifieke "Harley gevoel" zoals de de M8, elk met zijn eigen doelgroep..
Effe vraag hieromtrent
Ik ben in the mood voor een nieuwe streetbob 114ci
Wat bedoel je met ander gevoel?
Stampt de M8 niet meer dan?
Ben van plan de streetbob 114 blind te bestellen vandaar mijn vraag
IMPORT DRENTH :koffie:

air-cooled milwaukee twins the dying breed,
now steppin blind in the future with the milwaukee M8 :sorry:
Gebruikersavatar
Mustang
Active Member
Active Member
Berichten: 2544
Lid geworden op: 11 aug 2018 08:17
Zo ja, wat voor type: FLHXS
Bouwjaar: 2014
Locatie: In de buâht van De Haag

Re: Nieuwe sportster

Bericht door Mustang »

+5
Doet mèn 'n bieâh !! :proost:
Plaats reactie