~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

"forum off topic helden"

Heb je hulp nodig van een moderator? Of heb je een vraag aan de beheerders? Dan kun je deze hier stellen.
Gebruikersavatar
Aiki-ima
Forum Member
Forum Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 07 sep 2014 13:30
Zo ja, wat voor type: Wide Glide FXWD
Bouwjaar: 2001
Locatie: Amersfoort

"forum off topic helden"

Bericht door Aiki-ima »

Geen vraag dus je hoeft niet te reageren.
Ik stoor me ontzettend aan al die figuren die continu off topic gaan.
Zo van “laat ik eens een grappige opmerking maken of mijn mening ventileren.”

Mensen kap er eens mee om onderwerpen onderuit te halen omdat je een andere mening bent toebedeeld.
Is het zo moeilijk om dat in je hoofd te doen en het onderwerp het onderwerp te laten?

Zo komen er alleen berichten die de vrager helpen.

Met ongevraagde ongezouten meningen komen we niets verder hier en is heel vaak de stille dood van forums.

Of start een onderdeel met de titel azijnpissers. Dan kunnen die gasten daar hun energie kwijt en blijft de rest over voor de serieuze reageerders.

Just my two cents
Gebruikersavatar
Heppie
Active Member
Active Member
Berichten: 27678
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:12
Zo ja, wat voor type: CMX1100 Rebel
Bouwjaar: 21
Locatie: 020

Re: Forum probleem

Bericht door Heppie »

Dus jij hebt een probleem :lol:
Leuk onderwerp dit,daar gaan we eens over vergaderen.
Slecht weer bestaat niet,wel slechte motorkleding .
Gebruikersavatar
Aiki-ima
Forum Member
Forum Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 07 sep 2014 13:30
Zo ja, wat voor type: Wide Glide FXWD
Bouwjaar: 2001
Locatie: Amersfoort

Re: Forum probleem

Bericht door Aiki-ima »

Rest my case.....
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Forum probleem

Bericht door Gerry »

Ach,, dat maakt dit forum nou juist gezellig ,,Arjan,,
we weten wat er overbleef van de forum's die alleen serieus waren
Harley-talk R.I.P. ,, V-rodforum R.I.P. ,, Harley startpagina forum R.I.P. enz enz ,,,, en dan zet ik de serieuze autoforum's die zijn omgevallen nog maar niet op..
Op elk vraag komen Altijd serieuze antwoorden, en dan wordt er wel is een grapje gemaakt ..
En al valt dat niet bij iedereen goed,, maar wij zijn er nog steeds na 11 jaar, en hier kun je nog iets vragen..
Gr Ger
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Forum probleem

Bericht door Bart »

Aiki-ima schreef: 18 apr 2020 08:11 Geen vraag dus je hoeft niet te reageren.
Ik stoor me ontzettend aan al die figuren die continu off topic gaan.
Zo van “laat ik eens een grappige opmerking maken of mijn mening ventileren.”

Mensen kap er eens mee om onderwerpen onderuit te halen omdat je een andere mening bent toebedeeld.
Is het zo moeilijk om dat in je hoofd te doen en het onderwerp het onderwerp te laten?

Zo komen er alleen berichten die de vrager helpen.

Met ongevraagde ongezouten meningen komen we niets verder hier en is heel vaak de stille dood van forums.

Of start een onderdeel met de titel azijnpissers. Dan kunnen die gasten daar hun energie kwijt en blijft de rest over voor de serieuze reageerders.

Just my two cents
Wat je zelf zegt "je hoeft niet te reageren" maar ik reageer wel even want het onderwerp wat je nu aanroept is wel actueel alleen is het niet hoe jij het voorstelt.

Een forum als dit leeft op reacties, of ze on of off topic zijn is niet relevant want elke actie geeft reactie. Dat er meestal niemand reageert zegt meer over de niet actieve leden dan over degene die off topic reageert.

Kijk naar de voorstelrondjes, daar reageer ik dus niet meer op want daar hoor je na het voorstellen 9 van de 10 toch niets meer van.
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Kwajoep

Re: Forum probleem

Bericht door Kwajoep »

Volledig met Bart eens, ook wat het voorstel rondje betreft. Uitzondering daarop is bij iemand die zich echt uitgebreid voorstelt en niet “ Hallo, ik ben Piet en heb een RK "
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Forum probleem

Bericht door Gerry »

Ach,, Arjan (Aiki-ima) doet op het hele forum nergens aan mee..
ik heb hem nooit bij een rit gezien of bij een forum avond..
Hier zijn berichten >> https://www.harleydavidsonforum.nl/sear ... 7&sr=posts
Echt alleen grootgebruiker van vraagbraak (wat ook prima is verder)
ik denk dat hij al 50 x iets gevraagd heeft Bart, en even zo vaak is hij ook altijd geholpen..
En ja, daar zal bij elke vraag na de serieuze antwoorden ook wel een grap hebben gestaan.. maar zo gaat het hier al vanaf 2009.
en waarschijnlijk bestaan we daarom nog, omdat het door een beetje commentaar en stoken toch ook vaak gezellig is..
maar iedereen wordt wel waar mogelijk geholpen.. altijd.
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: (on)gewenste reacties

Bericht door Scrooge »

Aiki-ima schreef: 18 apr 2020 08:11 Is het zo moeilijk om dat in je hoofd te doen en het onderwerp het onderwerp te laten?
Enerzijds ben ik het met je eens, andersom geldt hetzelfde. En het past bij de sociale media die gebruikt wordt. Negeer de off-topic en filter de waardevolle informatie. En inderdaad je hoeft niet te reageren, maar je hoeft het ook niet te lezen. Over het algemeen worden er -zeker in De Vraagbaak- goede en serieuze antwoorden gegeven. Zie ook vaak genoeg vragen waarvan ik denk, “gebruik de zoekfunctie, hier en/of Google”. Ik verbaas me regelmatig hoe snel er duidelijke antwoorden op vragen komen waarna er geeneens een bedankje af kan. Denk dat jij ook wat dat betreft geen klagen hebt over de antwoorden die je gekregen hebt en krijgt op je vragen.

Naast de waardevolle informatie vliegt er ook een hoop onzin over en weer. Absoluut waar, maar dat is de kracht van het forum. Gerry geeft een aantal voorbeelden van andere platformen die niet meer bestaan door diverse redenen. Ik kan er nog wel een paar noemen waar beheer met strakke hand probeerde de zaak in het gareel te houden. Doen we hier niet. Omdat het teveel tijd kost en omdat ervaring leert dat het niet werkt. Het huidige model lijkt te werken. En ik ga niet repareren wat niet kapot is.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Heppie
Active Member
Active Member
Berichten: 27678
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:12
Zo ja, wat voor type: CMX1100 Rebel
Bouwjaar: 21
Locatie: 020

Re: Forum probleem

Bericht door Heppie »

Kijk een op het V Strom forum,nou zullen jullie wel zeggen,maar dat is ook geen motor forum,nou daar denken ze daar toch echt anders over.
Heb niet de moet over iets anders te lullen,ze hebben mij al bijna div keren geroyeerd :lol: :lol: :lol:
Slecht weer bestaat niet,wel slechte motorkleding .
Gebruikersavatar
Rico
Active Member
Active Member
Berichten: 21412
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:17
Zo ja, wat voor type: Fatboy
Bouwjaar: 1999
Locatie: Boondocks

Re: Forum probleem

Bericht door Rico »

Zo'n stukje schrijven en dan klagen over azijnpissers :lol: :lol: :lol:
Dat vind ik humor :lol: :thumbsup: :notworty:
Member of The Unwanted Ones 1/2 % Club

Afbeelding I may not change the world but i'm gonna leave a scar Afbeelding
Plaats reactie