~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Toekomst HDC

Mededelingen uit het oude forum.
Gebruikersavatar
charlesb52
Forum Member
Forum Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 dec 2009 19:29

Toekomst HDC

Bericht door charlesb52 »

Ben altijd wel positief naar nieuwe initiatieven; hoop dat ook dit forum levensvatbaar blijkt.
Wat denken jullie?
Op dit moment vind ik het hier nog iets te veel "chatten"....
Positief bedoeld hoor!
Gebruikersavatar
Propper
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2301
Lid geworden op: 27 dec 2011 16:16
Zo ja, wat voor type: FatBoy
Bouwjaar: 1990
Locatie: Oldambt
Contacteer:

Re:Toekomst HDC

Bericht door Propper »

charlesb52 schrijft:
Ben altijd wel positief naar nieuwe initiatieven; hoop dat ook dit forum levensvatbaar blijkt.
Wat denken jullie?
Op dit moment vind ik het hier nog iets te veel "chatten"....
Positief bedoeld hoor!
Positieve kritiek is altijd welkom Charles!

Wat betreft het "chat" gehalte van HDC ben ik het best wel met je eens, die ligt hier behoorlijk hoog. Maar goed, dat kan de pret niet drukken, als dat het begin moet zijn van HDC ala dan ga ik ervoor, hopende door die best gezellige chat moments met toch al wel een groepje vaste trouwe members die trouwens ook behoorlijk actief zijn op de collega fora's hoop ik dat andere bezoekers ook hun interesse gewekt wordt en ook inhaken.

Ook vindt ik zelf het "aantal leden" gehalte best wel tegenvallen tot nu toe, maar goed als ik als H-D liefhebber met een bepaalde vraag o.i.d. ga zoeken op het www en ik kom de diverse H-D Fora in ons kikkerlandje tegen en ik moet een een keus maken dan is die keuze snel gemaakt waar ik mij aan meldt.

Als ik de statistieken van de bezoekers aantallen van HDC bekijk dan is die helemaal nog niet zo slecht, alleen de member registraties en forum topics blijven helaas uit.

Ik weet zeker dat HDC levensvatbaar zal blijken en daar gaan we ons ook zekers voor blijven inzetten, hoe lang dat zal duren? De tijd zal het leren!

Dus een ieder; post je vragen, ideeën, antwoorden enzovoort......hier "Together we are Strong"

En nu ik toch bezig ben, ik heb reeds eerder een topic geplaatst over HDC dat wij ooit begonnen zijn met 2 personen om dit op te zetten, alleen vanwege diverse tegenslagen ben ik alleen overgebleven, dus als er iemand zich geroepen voelt om HDC tot een suc6 te maken, stuur me ff een PM-tje.

Greetz,

FatBoy aka Martin.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60322
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re:Toekomst HDC

Bericht door Gerry »

ik denk dat er zo in zo niet heel veel mensen zijn die heel veel posten
als ik net bij HD forum kijk dan zie ik daar wel 521 leden
wat misschien best veel is in 1 jaar maar als ik naar de berichten kijk
dan zijn er 325 leden met 0 berichten heel veel met maar 2/3 berichten
die willen gewoon ff een keer wat vragen
en uiteindelijk maar 30 man met meer dan 50 berichten
dat zijn de gasten die er elke dag wel even kijken er af en toe wat opzetten
en hier en daar een antwoord geven dat zijn er maar 30
en dat zie je ook op het prikbord als je daar naar de namen achter de vragen en
antwoorden kijk dan zie je ook steeds de 20/30 zelfde namen
ik denk dat het overgroote deel van die harley gasten liever in de schuur
met een biertje aan hun motor zitten te prutsen dan dat ze met een laptop
op schoot die forums af zitten te struinen
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
docneet
Forum Member
Forum Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 dec 2009 19:59

Re:Toekomst HDC

Bericht door docneet »

Och, het bike-seizoen is nog niet begonnen. Teveel pekel op de straat. Maar als het zonnetje weer gaat schijnen, gaan er ook weer meer piepeltjes op zoek naar HD info. Met een uitgebreide en zo volledig mogelijke agenda ga je heel veel bezoekers trekken, dunkt mij.
Gebruikersavatar
Propper
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2301
Lid geworden op: 27 dec 2011 16:16
Zo ja, wat voor type: FatBoy
Bouwjaar: 1990
Locatie: Oldambt
Contacteer:

Re: Toekomst HDC

Bericht door Propper »

Scrooge schrijft:
charlesb52 schrijft:
Ben altijd wel positief naar nieuwe initiatieven; hoop dat ook dit forum levensvatbaar blijkt.
Wat denken jullie?
Op dit moment vind ik het hier nog iets te veel "chatten"....
Positief bedoeld hoor!
Zoals ik dit lees, ervaar jij het "chatten" als negatief. Wat zou je liever zien? Blijft een forum juist niet in leven door het "chatten". Zonder het chatten gebeurd er weinig en dan is een forum niet levensvatbaar. Mijn ervaring (admin op 1 forum, moderator op 3 andere) is dat een forum aantrekkelijk is als er regelmatig activiteit is. En dat zal toch voornamelijk in "chat" vorm zijn. Zolang het nog enigszins motor gerelateerd is, is dat toch geen probleem? Elk forum bestaat bij de gratie van de posters. Ga me pas echt zorgen maken als we onderwerpen starten over het merk wasverzachter. :ohmy:

Maar dat zijn slechts mijn 2 centen. Wanneer is dit forum voor jou levensvatbaar en wat is jouw bijdrage daaraan?
Had het zelf niet beter geformuleerd, leg mijn 2 centen erbij :applause:
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60322
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Toekomst HDC

Bericht door Gerry »

marcel woont wel lekker centraal
het is voor niemand ver weg
en je kunt er super parkeren
dussssse toppie
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
marcel chopper
Forum Member
Forum Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 dec 2009 11:57

Re: Toekomst HDC

Bericht door marcel chopper »

Ik vindt het gezellig en prima als het wat warmer
en langer licht is!!!!!
Gr, Marcel.
( Scrooge, gas is op moet ik kopen)
Gebruikersavatar
street customz.tv
Forum Member
Forum Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mar 2010 10:54

Re: Toekomst HDC

Bericht door street customz.tv »

Gebruikersavatar
street customz.tv
Forum Member
Forum Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mar 2010 10:54

Re:Toekomst HDC

Bericht door street customz.tv »

Hoi,

Ik kan over dit onderwerp wel meepraten geloof ik. Uit ervaring weet ik dat het verdomd moeilijk is om een "community" op te zetten.
Feit is dat na de "Hyves" & facebook hype een hoop mensen "community" moe zijn. En dan vooral vanuit het oogpunt om zich ergens te registreren en hun gegevens achter te laten. (privacy, werkgevers die op je naam gaan googlen etc..) Ben pas een paar dagen lid van deze community en ik kan wel zeggen dat het technisch goed in elkaar zit met een mooi design. Dus daar ligt het zeker niet aan.

Doordat er enorm veel aanbod is, is dus de verwachting van de bezoeker ook hoger gaat liggen. Een dergelijke site is een ontmoetingspunt maar staat eigenlijk gelijk aan een online newspaper. Dus als redacteur daarvan moet je eigenlijk iedere dag het internet afstruinen naar nieuwtjes om je site interessant te maken voor je bezoekers om ze op die nieuwtjes te laten reageren met een reactie of rating. Nu is dat verdomd arbeidsintensief en een tip die ik je daarin wel zou kunnen geven is om HDC op diverse Harley gerelateerde sites op RSS feeds aan te melden zodat je deze nieuwtjes automatisch op je homepage binnen krijgt.

Verder zou ik zeggen ga gewoon zo door, je kunt beter een gezellige kleine community hebben met een aantal vaste chatters/leden en op die manier langzaam verder groeien. Dan groot te beginnen met een paar duizend leden die later afhaken want die krijg je dan namelijk nooit meer terug.

grtz,

Fitz
Gebruikersavatar
Propper
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2301
Lid geworden op: 27 dec 2011 16:16
Zo ja, wat voor type: FatBoy
Bouwjaar: 1990
Locatie: Oldambt
Contacteer:

Re:Toekomst HDC

Bericht door Propper »

street customz.tv schrijft:
Hoi,

Ik kan over dit onderwerp wel meepraten geloof ik. Uit ervaring weet ik dat het verdomd moeilijk is om een "community" op te zetten.
Feit is dat na de "Hyves" & facebook hype een hoop mensen "community" moe zijn. En dan vooral vanuit het oogpunt om zich ergens te registreren en hun gegevens achter te laten. (privacy, werkgevers die op je naam gaan googlen etc..) Ben pas een paar dagen lid van deze community en ik kan wel zeggen dat het technisch goed in elkaar zit met een mooi design. Dus daar ligt het zeker niet aan.

Doordat er enorm veel aanbod is, is dus de verwachting van de bezoeker ook hoger gaat liggen. Een dergelijke site is een ontmoetingspunt maar staat eigenlijk gelijk aan een online newspaper. Dus als redacteur daarvan moet je eigenlijk iedere dag het internet afstruinen naar nieuwtjes om je site interessant te maken voor je bezoekers om ze op die nieuwtjes te laten reageren met een reactie of rating. Nu is dat verdomd arbeidsintensief en een tip die ik je daarin wel zou kunnen geven is om HDC op diverse Harley gerelateerde sites op RSS feeds aan te melden zodat je deze nieuwtjes automatisch op je homepage binnen krijgt.

Verder zou ik zeggen ga gewoon zo door, je kunt beter een gezellige kleine community hebben met een aantal vaste chatters/leden en op die manier langzaam verder groeien. Dan groot te beginnen met een paar duizend leden die later afhaken want die krijg je dan namelijk nooit meer terug.

grtz,

Fitz
:applause: Fitz,

Had het zelf niet mooier kunnen omschrijven :okay:

Greetz,
Martin
Plaats reactie