~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

welk navigatiesysteem raden jullie me aan en waarom?

TomTom, Garmin, Tyre, MapSource, BaseCamp ... maar ook gewoon de "ouderwetse" papieren varianten. Alles wat je kan helpen om een route te maken of je route te vinden.
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: welk navigatiesysteem raden jullie me aan en waarom?

Bericht door Bart »

Garmin en dan alleen de eindbestemming intoetsen, snelweg vermijden en klaar :thumbsup: daarnaast gewoon creatief zijn en niet te veel nadenken.
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Johans
Forum Member
Forum Member
Berichten: 421
Lid geworden op: 05 jun 2013 15:07
Zo ja, wat voor type: Shovel
Bouwjaar: 1982

Re: welk navigatiesysteem raden jullie me aan en waarom?

Bericht door Johans »

Gewoon TT op mijn iPhone
Muziekje er bij
Voordeel iPhone heb ik altijd bij me
En als je hem op veel bochten zet kom je nog eens op plekken waar je nooit bent geweest
Gebruikersavatar
De Wit
Active Member
Active Member
Berichten: 709
Lid geworden op: 02 jun 2013 10:53
Zo ja, wat voor type: FLH
Bouwjaar: 1979
Locatie: No Man's Land

Re: welk navigatiesysteem raden jullie me aan en waarom?

Bericht door De Wit »

fX81 ik mis even waar je hem voornamelijk voor wilt gaan gebruiken?
Rij je alleen naar een bestemming toe dan maakt het niet veel uit, TomTom vind ik persoonlijk beter als het gaat om de snelste en alternatieve routes. Alle andere voorkeuren, kortste, mooiste ed maak niet veel uiit.

Wil je vooraf geladen motor routes rijden, kan met TomTom, echter Garmin is hier heel veel beter in, waarbij je ook waypoints kan negeren zonder de hele route aan te moeten passen.

Mbt Scandinavie en Oost Europa, vergeet TomTom, kaart materiaal bevat onvoldoende informatie.
That's all :thumbsup:
Misschien morgen...
Gebruikersavatar
Stef
Active Member
Active Member
Berichten: 4662
Lid geworden op: 01 jun 2013 13:02
Zo ja, wat voor type: FLHTC
Bouwjaar: 2003
Locatie: Julianadorp
Contacteer:

Re: welk navigatiesysteem raden jullie me aan en waarom?

Bericht door Stef »

wil hem gebruiken voor gewoon van A naar B maar ook in de club met ritjes uitzetten en een forumrit kan natuurlijk ook :mrgreen: . Op de mobiel vind ik niks, wil wel waterdicht hebben en bv de auto tomtom in een tasje vind ik ook niks. Die Garmin 220 lijkt me wel wat maar waar heb jij die gekocht Knarfz voor 200 want de goedkoopste ik zag begon bij 300 euro. :proost:
Member of The Unwanted Ones 1/2 % Club
Gebruikersavatar
De Wit
Active Member
Active Member
Berichten: 709
Lid geworden op: 02 jun 2013 10:53
Zo ja, wat voor type: FLH
Bouwjaar: 1979
Locatie: No Man's Land

Re: welk navigatiesysteem raden jullie me aan en waarom?

Bericht door De Wit »

Vooraf routes uitzetten.... Dus met een Garmin!
Kijk even op kiekeurig.nl
Misschien morgen...
knarfz

Re: welk navigatiesysteem raden jullie me aan en waarom?

Bericht door knarfz »

Je hebt gelijk. Moest FF zoeken in de mail maar hij heeft me 300 gekost.
Misschien dat de 210 wel goedkoper is maar dan heb je minder kaartmateriaal.

Iemand van het harleyforum had het apparaatje nog 2e hands liggen.

Zal FF kijken wie dat was.
knarfz

Re: welk navigatiesysteem raden jullie me aan en waarom?

Bericht door knarfz »

Dat was horzel.
Misschien dat hij m nog heeft.

Maar mbt de garmin. Alleen al voor de on route kaart zou ik een garmin aanschaffen. Geweldig stukje software.
Gebruikersavatar
Stef
Active Member
Active Member
Berichten: 4662
Lid geworden op: 01 jun 2013 13:02
Zo ja, wat voor type: FLHTC
Bouwjaar: 2003
Locatie: Julianadorp
Contacteer:

Re: welk navigatiesysteem raden jullie me aan en waarom?

Bericht door Stef »

ik zal eens ff googelen voor die 220, 3 meier is nog wel te doen, ff zoeken naar zo'n lifetime gratis update want bij garmin op de site is dat alleen bij de duurdere broertjes thanks voor de input guy's :proost: :boobs:
Member of The Unwanted Ones 1/2 % Club
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: welk navigatiesysteem raden jullie me aan en waarom?

Bericht door Bart »

Bol.com Stef :thumbsup:
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Homer
Active Member
Active Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 18 jun 2013 21:30
Zo ja, wat voor type: FLHTCUI
Bouwjaar: 2003
Locatie: Kruikenstad

Re: welk navigatiesysteem raden jullie me aan en waarom?

Bericht door Homer »

ik heb voor de brommer een Garmin zümo 550, nu ongeveer 3 jaar, moet zeggen dat ik er geen route's mee uitzet op de PC, gebruik e'm alleen maar op vakantie in buitenland, zoek eerst thuis een hotelletje uit , en voer dan het adres in , met de optie snelweg vermijden, en ik moet zeggen dat mijn dat goed bevalt, in hoofdzaak alleen duitsland en dan veel op b-wegen rijden,toch lekker als je 300-400 Km op een dag maakt, hoeft voor mij persoonlijk niet van het soort wegetjes dat je twijfelt, rij ik nog op de openbareweg of op de erf van een boer.

Ben naar de SR geweest in Polen,via Tjechië, en ook hier werkt het voor mij goed.

Je kunt de Garmin uitbreiden met motorkaarten ( kosten rond de € 50,00 ) en de route van A naar B gaat dan via bekende "leuke" stukjes die op de motorkaart staan, deze stukjes zijn door andere mensen ooit gereden en on-line gezet hebben, garmin heeft dit weer aangepast voor de nav, en de optimale motor route wordt dan berekend, met genoemde stukjes route erin, gevolg dat een ritje wel iets langer duurt, hoeveel kon men niet aangeven.Werdt door de verkoper ook afgeraden om dit in buitenland te gebruiken.

Ik gebruik voor het truckkie een tom-tom en deze werkt ook perfect, voordeel vind ik hiervan dat er meer info wordt gegeven over reistijd en afstand.Persoonlijk vind ik de TT voor in de auto makkelijker aflezen als een garmin, laat ik het zo zeggen , met de TT heb ik in 4 jaar tijd niet een afslag verkeerd gedaan, en met de garmin komt dit met enige regelmaat wel voor.( Rij natuurlijk wel vlotter met de brommer als met iets van 18 mtr lang )
Heeft misschien wel te maken dat ik erg veel met de TT rij, en in het weekend alleen met de garmin.

Ik denk dat er geen slechte meer zijn, mijn reden om een garmin voor de brommer aan te schaffen, is dat je er erg makelijk routes mee op de PC kan maken,( Wat ikzelf dus niet doe, maar wel handig als je het ooit wilt verkopen ) en dat de garmin waterdicht is.
Homer groet u !
Plaats reactie