~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Navigatie Boom Box

TomTom, Garmin, Tyre, MapSource, BaseCamp ... maar ook gewoon de "ouderwetse" papieren varianten. Alles wat je kan helpen om een route te maken of je route te vinden.
Peterku
Forum Member
Forum Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2018 08:54
Zo ja, wat voor type: Ultra Limited
Bouwjaar: 2017

Navigatie Boom Box

Bericht door Peterku »

Wie kan mij vertellen hoe ik een route (Trails) in mijn BoomBox nav krijg van een GPX bestand.
Als ik op https://www.routeyou.com/" onclick="window.open(this.href);return false; een route maak en daar een GPX van maak die ik daarna met USB in de BoomBox importeer dan zie ik de route wel. Maar als ik dan deze wil starten [NAV] [Where to] [More..] [Trails] stuurd hij me naar het startpunt en is dan klaar. De route is dan weg, terwijl de route dan juist zou moeten beginnen?
Wie weet hoe of met welk programma dit wel kan?
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Navigatie Boom Box

Bericht door Scrooge »

Heb je een route met waypoints of locations? Boombox schijnt wel een gevoelig typetje te zijn volgens de Amerikaanse fora.
1. When creating your custom routes with Ride Planner don't name it with special characters. Just a simple name (Boom Box don't have a lot of text room on the screen).
2. Do not use "Locations" on your custom routes. This will load separately for each location added to your route on your Boom Box which will make it confusing. Your entire route should be with waypoints (e.g. these are what makes shaping points to your route by clicking your mouse after a turn was made as you create your route this will force the route to stay intack). Also with the New Ride Planner user interface click the avoidance option and click unpaved roads.
3. Load it to a stick that uses USB 3.0 if your computer is not too old. This will allow for faster write speeds than 2.0, 1.0. Some users will complain that the import takes to long on their radio.
4. Do not put it in a subfolder as Boom will not read it. Needs to be outside of any folders. (Only mp3 can be in subfolders if you use a TAG Editor program to keep your music files in order of Name, Genre, Album Artist, etc).
5. If you know how to import your files on your radio make sure that you select all for each of your custom routes. Before you select all, you can scroll down and see that your files will begin with START, VIA POINT 1, VIA POINT 2, etc. or even after you load can be viewed.
6. Make sure that your Boom is also setup with the same options of avoidances as your route. If not your route may end up not looking like what you have created on Ride Planner. Another option on your Boom is REROUTING options should be set to OFF this will not change your route lines. If you find yourself off your route slightily you can find your way back to the route since you can see how on your nice big screen. Or you can set it to PROMPT and it will ask you when it happens. AUTOMATIC can in some case skip a whole section of your route before it gets you back on it again.
NOTE: If your a Garmin Basecamp user you may end up with many route problems because Garmin updates thier maps sometimes twice a year and will not match your Boom radio map which HK does not do at all unless you pay for the update which it might not even be the same anyway. So your best bet is to learn how to use Ride Planner.
Hope this will help some of you.
https://youtu.be/SmoPKgqMAos
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Peterku
Forum Member
Forum Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2018 08:54
Zo ja, wat voor type: Ultra Limited
Bouwjaar: 2017

Re: Navigatie Boom Box

Bericht door Peterku »

Het ziet er dus naar uit dat je geen route op deze boombox nav. kunt zetten. :huilzwaai:
ThomasJD
Forum Member
Forum Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jul 2013 15:57
Zo ja, wat voor type: FLHRCI
Bouwjaar: 2012
Locatie: Oosterhout (NBr.)

Re: Navigatie Boom Box

Bericht door ThomasJD »

Jawel, ik maak routes in Garmin Basecamp en mijn zoon zet ze (met USB stick) in zijn Boom Box, maar je moet er wel mee rekening mee houden dat het even zoeken is voordat je de juiste instellingen te pakken hebt. Het is ingewikkelder dan bijvoorbeeld een Zumo die ik zelf heb.
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Navigatie Boom Box

Bericht door Scrooge »

Wat ik lees, kan het wel maar je zal rekening moeten houden met enige beperkingen van het Boombox systeem.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
MBK1200S
Forum Member
Forum Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 okt 2017 12:23
Zo ja, wat voor type: FLHX
Bouwjaar: 2018

Re: Navigatie Boom Box

Bericht door MBK1200S »

Hoi allen,
Er is een mogelijkheid om een route in de BoomBox te zetten als .GPX.
Echter er kunnen maximaal 17 routes in de BB en een route mag max. 99 harde punten hebben en 9 tussenpunten. ( tussen de hardepunten in)
In tegenstelling tot de Garmin Zumo navigatie werkt de HD BB navigatie met via punten.
De BB berekent telkenmale de route dit kun je niet uitschakelen. ( bij Garmin wel )
Als je een .gpx route krijg aangeleverd moet je deze nog voorzien van zogenaamde harde routepunten.
Ik zelf gebruik Basecamp.
Route openen, rechter muis knop op klikken, en in het tabblad eigenschappen de tweede aanwijzing en het geheel tot en met de een na laatste aanwijzing selecteren.
Nu heb je de mogelijkheid om dit punt bij aankomst te laten waarschuwen.
Dit heb je nodig in de H-D BB wil dit functioneren.

Heb een geheel uittreksel gemaakt voor de liefhebbers.
Onder tussen al diverse binnenlandse en buitenlandse toertochten gereden

Martin
NicoPieter
Forum Member
Forum Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2017 17:36
Zo ja, wat voor type: Road King
Bouwjaar: 2001

Re: Navigatie Boom Box

Bericht door NicoPieter »

Hoi Martin.
Ik ben dus nieuw hier en was opzoek naar belevenissen met de Boom Box welke ik sinds 3 weken ook in mijn bezit heb.
Ik heb ook een Zumo660. Al jaren mee gereden maar nu ik een HD met BB heb wil ik daar gebruik van maken.

Zoals je schrijft heb je een uittreksel gemaakt voor de liefhebbers. Zou er leuk vinden als ik die van je mag ontvangen.
Zelf heb ik nog geen routes gereden met de BB, maar ben van plan om over 2 weken nar Tsjechie te gaan.

Laat maar weten wat ik moet doen om je uittreksel te kunnen ontvangen.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Rommelaar
Vraagbaak Master
Vraagbaak Master
Berichten: 5349
Lid geworden op: 17 jul 2013 21:18
Zo ja, wat voor type: Fatbob fxdf
Bouwjaar: 2015
Locatie: Traaie

Re: Navigatie Boom Box

Bericht door Rommelaar »

Indien mogelijk kan dit dan ook in de Uploadbox gezet worden,misschien handig voor andere forumleden!.

viewtopic.php?f=314&t=2597

gr
Stel nooit uit tot morgen,wat overmorgen ook kan!
MBK1200S
Forum Member
Forum Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 okt 2017 12:23
Zo ja, wat voor type: FLHX
Bouwjaar: 2018

Re: Navigatie Boom Box

Bericht door MBK1200S »

Het uittreksel is handgeschreven, moet dit even vertalen naar een leesbaar formaat.
Heb al diverse routes met de BB gereden Luxemburg, Eifel en een Alpentour ( 8 dgn 3554 km ).
Dus gaat goed.
Alleen met 3 weken en 2 weken te gaan moet je wel de BB uitproberen.
Belangrijke punten software update naar 1.22 kaarten update MY 2018.
Bij een nieuwe en of gebruikte H-D loopt dit vreselijk achter en dealers zijn over het algemeen niet bekend met dit systeem.
In de handleiding van de BB staat dat je recht hebt op de laatste software update. ( blz 186 Street Glide )
Echter dan schrikt de dealer en mag je alles zelf doen.
Kijk hier eens naar.
Dit is een voorwaarde voor goed functioneren van de BB

Groet
Martin
NicoPieter
Forum Member
Forum Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2017 17:36
Zo ja, wat voor type: Road King
Bouwjaar: 2001

Re: Navigatie Boom Box

Bericht door NicoPieter »

De update en het kaartmateriaal is up to date.
Wat me overigens niet lukte was om de Dealers POI er in te krijgen. Daar staat nu nog een oud bestand van in.
Ik ga komende week eens testen. Ben benieuwd.
Plaats reactie