Ik heb dat hele verhaal gelezen en kan dit wel bevestigen. Ik ken voldoende Harley rijders die de afgelopen jaren een €1000,- á €2000,- rekening moesten betalen voor reparaties die niets met kilometerstand, gebruik of leeftijd van de TC te maken hebben, maar gewoon omdat die moderne TC technisch slecht is gebouwd. Van lagers, bussen,koppelingen, en oliepompen mag je verwachten dat deze vele jaren meegaan, maar niet dat ze bij normaal gebruik binnen enkele jaren na nieuwkoop sneuvelen. Nog maar te zwijgen over die belachelijk slecht ontworpen kettingspanners. Mijn huidige E-glide had na 4 jaar normaal gebruik al de wiel lagers helemaal verrot. Dat heb ik vroeger nooit meemaakt met mijn Jappen.
Zoals altijd gaat het ook bij HD om commerciële belangen ten koste van de consument. Ik heb in de laatste 10 jaar meer dan 100.000 km met mijn E-glides gereden zonder veel noemenswaardige technische problemen, maar feit is toch dat je voor (te) veel geld een slechte motor hebt. Begrijp me goed, ik ben ook HD liefhebber, maar als iemand met technische achtergrond wel niet naïef, en begrijp dus wat voor 'hok' ik gekocht heb.
Er staat online genoeg info m.b.t. de technische problemen bij een TC. Zie o.a.
http://www.harliepleats.nl/tag/twin-cam/" onclick="window.open(this.href);return false;