~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Artikel omtrent problemen Twin-Cam blok.

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Ronald
Active Member
Active Member
Berichten: 843
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:41
Zo ja, wat voor type: Heritage Classi
Bouwjaar: 2001

Re: Artikel omtrent problemen Twin-Cam blok.

Bericht door Ronald »

Groningen schreef:
knarfz schreef:Wacht ook wel op de samenvatting ;-)
Uh...die luidt:
-het TC blok is één grote ontwerpfout,
-koop een Victory (of een HD EVO sportster 1200C),
-chrome won't bring you home,
-een V-rod is helemaal een drama in groot onderhoud :( ,
- HD's blijken ook in de USA te worden gestolen,
-van opvoeren raakt de TC over zijn toeren,
-eigenlijk is zowel TC blok als bijhorende frames één grote ontwerpfout en zwaar kut

en verder heel veel redenen die ik juist wel weer een reden vind om een HD te rijden.. :mrgreen: :lol:

:rockon:

+1 +1 +1 +1 :thumbsup:
Gebruikersavatar
Electrawillem
Forum Member
Forum Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 jun 2013 21:20
Zo ja, wat voor type: FLHTI

Re: Artikel omtrent problemen Twin-Cam blok.

Bericht door Electrawillem »

Ik heb dat hele verhaal gelezen en kan dit wel bevestigen. Ik ken voldoende Harley rijders die de afgelopen jaren een €1000,- á €2000,- rekening moesten betalen voor reparaties die niets met kilometerstand, gebruik of leeftijd van de TC te maken hebben, maar gewoon omdat die moderne TC technisch slecht is gebouwd. Van lagers, bussen,koppelingen, en oliepompen mag je verwachten dat deze vele jaren meegaan, maar niet dat ze bij normaal gebruik binnen enkele jaren na nieuwkoop sneuvelen. Nog maar te zwijgen over die belachelijk slecht ontworpen kettingspanners. Mijn huidige E-glide had na 4 jaar normaal gebruik al de wiel lagers helemaal verrot. Dat heb ik vroeger nooit meemaakt met mijn Jappen. :shutup2: Zoals altijd gaat het ook bij HD om commerciële belangen ten koste van de consument. Ik heb in de laatste 10 jaar meer dan 100.000 km met mijn E-glides gereden zonder veel noemenswaardige technische problemen, maar feit is toch dat je voor (te) veel geld een slechte motor hebt. Begrijp me goed, ik ben ook HD liefhebber, maar als iemand met technische achtergrond wel niet naïef, en begrijp dus wat voor 'hok' ik gekocht heb. :mrgreen: Er staat online genoeg info m.b.t. de technische problemen bij een TC. Zie o.a. http://www.harliepleats.nl/tag/twin-cam/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60340
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Artikel omtrent problemen Twin-Cam blok.

Bericht door Gerry »

Ach dat gebeurd bij BMW japanse dingen en die italiaanse troep ook Willem
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
joker

Re: Artikel omtrent problemen Twin-Cam blok.

Bericht door joker »

Ronald schreef:
kit schreef:
Gerry schreef:
kit schreef:De sterkste twincam is tot en met 2002 . Met carburateur en krukas timken lagers. Alleen die verrekte nokkenas kettingsspanners ff updaten . ;)
:shock: :shock: :shock:
die eerste twincams vanaf 99,,, liepen allemaal binnen 1 a 2 jaar aan snot.. hoe kun je nou zeggen dat die zo sterk waren ????
vanaf 2000 dan :mrgreen: de 1999 modellen hadden ook problemen met de oliepomp en lagers maar dat werd onder garantie van de fabriek vervangen... http://rmhfaq.com/TC88cambearing.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
YESSSS !!

Ik heb 2001 :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

(geluk :mrgreen: )

Ik ook :toppie:
Plaats reactie