~~ UPCOMING EVENTS ~~
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
Mijn Heritage Softail Classic
- Twinwin
- Forum Member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 01 jun 2016 07:33
- Zo ja, wat voor type: FLSTC
- Bouwjaar: 1997
Mijn Heritage Softail Classic
Leek me aardig om een topic bij te houden met de evolutie van mijn evo
Zo begon het: vorig jaar een 'project' motor gekocht om eens tijdens de winter op te knappen. Dat was een vulcan 800, die uiteindelijk zo geworden is:
Werd zo enthousiast over het cruisen dat ik op zoek ging naar een 'echte'. Ik vond bij een particulier een prachtige heritage uit 1997, waarbij ik ook nog mijn vulcan kon inruilen . Zo was de harley toen ik 'm kocht:
Daarna gestart met aanpassen om de echte 'classic' look wat te wijzigen. Dus sissy bar eraf, ander zadel, kortere knipperlicht bar achter, oranje knippers vervangen voor doorzichtige, lampringen rondom gezet en het windscherm eraf:
Daarna nog een fatboy stuur erop gezet, open luchtfilter geplaatst met een zelf gemaakte cover, andere derby cover, ander achterlicht, spatbord licht achter geplaatst (het is een originele europese dus die zat er niet op).
En als kers op de taart fatboy wielen erin met hagelnieuwe banden:
En zoals altijd is het nog lang niet klaar :thumbsup:
Zo begon het: vorig jaar een 'project' motor gekocht om eens tijdens de winter op te knappen. Dat was een vulcan 800, die uiteindelijk zo geworden is:
Werd zo enthousiast over het cruisen dat ik op zoek ging naar een 'echte'. Ik vond bij een particulier een prachtige heritage uit 1997, waarbij ik ook nog mijn vulcan kon inruilen . Zo was de harley toen ik 'm kocht:
Daarna gestart met aanpassen om de echte 'classic' look wat te wijzigen. Dus sissy bar eraf, ander zadel, kortere knipperlicht bar achter, oranje knippers vervangen voor doorzichtige, lampringen rondom gezet en het windscherm eraf:
Daarna nog een fatboy stuur erop gezet, open luchtfilter geplaatst met een zelf gemaakte cover, andere derby cover, ander achterlicht, spatbord licht achter geplaatst (het is een originele europese dus die zat er niet op).
En als kers op de taart fatboy wielen erin met hagelnieuwe banden:
En zoals altijd is het nog lang niet klaar :thumbsup:
Laatst gewijzigd door Twinwin op 14 okt 2016 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- mr_brakke
- Active Member
- Berichten: 5019
- Lid geworden op: 09 feb 2014 00:39
- Zo ja, wat voor type: FLTRX
- Bouwjaar: 2016
Re: Mijn Heritage Softail Classic
schitterende en classic ogende bike !!
- for those about to rock ... -
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
- Rommelaar
- Vraagbaak Master
- Berichten: 5360
- Lid geworden op: 17 jul 2013 21:18
- Zo ja, wat voor type: Fatbob fxdf
- Bouwjaar: 2015
- Locatie: Traaie
Re: Mijn Heritage Softail Classic
Netjes geworden,vooral de crossover uitlaten met de fishtails !!.
gr
gr
Stel nooit uit tot morgen,wat overmorgen ook kan!
- trappertje63
- † Gone But Not Forgotten †
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 29 aug 2010 07:41
- Zo ja, wat voor type: FXSTSI
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: R.I.P....20-09-2017....Tilburg
Re: Mijn Heritage Softail Classic
:thumbsup:
Eagles fly alone
Op het einde van mijn salaris heb ik altijd nog een stuk maand over
Op het einde van mijn salaris heb ik altijd nog een stuk maand over
- Scrooge
- Forum Admin
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
- Locatie: The bright side of life
Re: Mijn Heritage Softail Classic
Die dichte wielen met white walls :clap:
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
- Rico
- Active Member
- Berichten: 21412
- Lid geworden op: 01 jun 2013 08:17
- Zo ja, wat voor type: Fatboy
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Boondocks
Re: Mijn Heritage Softail Classic
Member of The Unwanted Ones 1/2 % Club
I may not change the world but i'm gonna leave a scar
I may not change the world but i'm gonna leave a scar
- Twinwin
- Forum Member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 01 jun 2016 07:33
- Zo ja, wat voor type: FLSTC
- Bouwjaar: 1997
Re: Mijn Heritage Softail Classic
Laatste aanpassing: custom endcaps voor m'n 3,5 inch supertrapp crossovers, gemaakt door TD customs:
Gedraaid uit massief aluminium en daarna gepolijst. In het echt nog veel mooier dan op de foto's.
Wat een vakwerk!
Gedraaid uit massief aluminium en daarna gepolijst. In het echt nog veel mooier dan op de foto's.
Wat een vakwerk!
- Twinwin
- Forum Member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 01 jun 2016 07:33
- Zo ja, wat voor type: FLSTC
- Bouwjaar: 1997
Re: Mijn Heritage Softail Classic
Daarom staat ie op de krik; bij achteruit rijden van de motor gaat de belt een milimeter naar de wielkant van de pulley waardoor de belt de band raakt inderdaad.
Bij vooruit rijden draait de belt gewoon vrij. Ben nog wat aan het stoeien met hoe strak ie staat om te kijken of ik het dan kan oplossen.
Wil geen concessies doen door het wiel er scheef in te zetten om dit te ontlopen. Moet wel goed zijn.
Ben dus bezig om een optimimum te vinden, want dit ziet er niet uit zo vind ik. Het is alleen ook zonde om dan weer een ander merk 130-90-16 te kopen alleen omdat ie bij achteruit rijden aan loopt...
Bij vooruit rijden draait de belt gewoon vrij. Ben nog wat aan het stoeien met hoe strak ie staat om te kijken of ik het dan kan oplossen.
Wil geen concessies doen door het wiel er scheef in te zetten om dit te ontlopen. Moet wel goed zijn.
Ben dus bezig om een optimimum te vinden, want dit ziet er niet uit zo vind ik. Het is alleen ook zonde om dan weer een ander merk 130-90-16 te kopen alleen omdat ie bij achteruit rijden aan loopt...