~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Zumo 340 lm

TomTom, Garmin, Tyre, MapSource, BaseCamp ... maar ook gewoon de "ouderwetse" papieren varianten. Alles wat je kan helpen om een route te maken of je route te vinden.
Plaats reactie
Heritage1962
Forum Member
Forum Member
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jan 2015 22:22
Zo ja, wat voor type: Heritage softai
Bouwjaar: 2009

Zumo 340 lm

Bericht door Heritage1962 »

Hi
Heb zo een gps met alle acc en een dvd met routes doch bij overzetten en uitrijden gaat het altijd mis. Al bij waypoint geweest en forums opgezocht en youtube mr gps. De nieuwe zumo is niet meer zo goed voor routes tenzij je een krack bent in basecamp. Blijkt dat de tom tom 550 gebruiksvriendelijker is. Wat is jullie ervaring hier in ?
Grtz :D
Laatst gewijzigd door Scrooge op 06 sep 2019 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic verplaatst vanaf De Stamtafel
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Zumo 340 lm

Bericht door Scrooge »

Ik weet niet of de "nieuwe" Garmin zoveel ander is. Ik heb een "oude" 220 en heb weinig problemen met Mapsource. Basecamp laat ik links liggen doordat bekend is dat de laatste versie wat moeite had met het overzetten van kaarten.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Zumo 340 lm

Bericht door Gerry »

Dat jullie die dingen nog gebruiken,, ik heb al een jaar of 5 een waterdichte telefoon,,
en die gebruik ik overal voor ,, meestal ,,Maps,, (auto)
,,Waze,, voor mooie route's en soms ,,flitsmeister,, in de auto (voor de waarchuwingen van controles)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: Zumo 340 lm

Bericht door PS RoadKing »

ik kijk op de kaart, prent de route in mijn geheugen en rij 'm, is mijn tripje klaar dan zet ik de navi aan en druk op "thuis""
Heritage1962
Forum Member
Forum Member
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jan 2015 22:22
Zo ja, wat voor type: Heritage softai
Bouwjaar: 2009

Re: Zumo 340 lm

Bericht door Heritage1962 »

Die dvd heeft best mooie routes on route select 1001.
Kan je niet uit je hoofd leren.
Niemand met een tom tom 550 ?
:doei:
Gebruikersavatar
Cult-1990
Forum Member
Forum Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 mar 2014 14:16
Zo ja, wat voor type: Fatbob - FXDF
Bouwjaar: 2012

Re: Zumo 340 lm

Bericht door Cult-1990 »

Hoi Heritage1962,

Ik heb sinds 2 maanden een TomTom Rider 550 en deze bevalt echt prima in alle opzichten. Naast het overzichtelijke gebruiksgemak van het apparaat zelf kun je middels de TomTom applicatie “MyDrive” op je pc, tablet of smartphone van tevoren routes plannen en als zodanig vastleggen die je vervolgens weer middels Bluetooth vanaf je tablet of smartphone kunt versturen naar je TomTom Rider en dan kan de geplande rit beginnen.

Bijkomend voordeel vind ik persoonlijk ook nog eens dat je dit apparaat middels WiFi kunt updaten, is er een nieuwe update dan hoef je het apparaat niet perse aan te sluiten op jouw pc. ( tip : tijdens een update het apparaat wel middels de USB op het stroomnet aansluiten omdat sommige updates vrij veel Mb’s of Gb’s omvatten gezien de grootte van het bestand of bestanden wat veel tijd in beslag kan nemen en zodoende de accu van het apparaat leeg raakt waardoor de update mislukt! )

Er zijn op YouTube diverse filmpjes te vinden omtrent MyDrive en het gebruik van de Rider 550.

Hij bevalt mij echt prima, maar het blijft uiteraard een persoonlijke beleving!

Succes met het maken van een keuze in deze :toppie:
Siempre viva :bier:
Heritage1962
Forum Member
Forum Member
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jan 2015 22:22
Zo ja, wat voor type: Heritage softai
Bouwjaar: 2009

Re: Zumo 340 lm

Bericht door Heritage1962 »

hallo Cult1990 kan je dan ook die routes van de dvd onroute select op het toestel overzetten of niet ? weet jij dit ? bedankt :)
Gebruikersavatar
Cult-1990
Forum Member
Forum Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 mar 2014 14:16
Zo ja, wat voor type: Fatbob - FXDF
Bouwjaar: 2012

Re: Zumo 340 lm

Bericht door Cult-1990 »

Heritage,

Zeker weten doe ik het niet, maar de site https://www.onroute.nl/index.php/onroute-select geeft aan dat dit wel lukt met onder andere de TomTom Rider 400, dan ben je gauw geneigd om aan te nemen dat het ook met een van diens opvolgers - in dit geval de Rider 550 - zou moeten kunnen maar zeker weten doe je het dus niet, het is geen wet van Meden en Perzen!

Op die site is ook een “contact” button, als je die aanklikt kun je jouw vraag stellen en vervolgens versturen.

Ben benieuwd, hou mij - ons op het forum - op de hoogte :idea:
Siempre viva :bier:
Gebruikersavatar
ghostrider666
Forum Member
Forum Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 06 jun 2013 18:35
Zo ja, wat voor type: nrs
Bouwjaar: 2010
Locatie: ravels

Re: Zumo 340 lm

Bericht door ghostrider666 »

heb 8-jaar zumo 660 gehad en mijn ritten zette ik met myroute erop ,heb nu een Tom Tom 550 sinds maart ,nu is de houder kapot valt onder garantie maar toch zumo 8j geen problemen maar is iets ingewikkeld dan Tom Tom ,Tom Tom; zoals ze schrijven met mydrive op je gsm kun je route uitstippelen en overzetten zonder je gps koppelen met kabel gewoon via wifi of bluetooth of op je pc je neemt kronkel route en tomtom doet de rest ,voor mij een voordeel is de trajectcontroles en flitspalen stond niet op de zumo 660,maar op facebook is er een groep voor tom tom gebruikers also voor garmin kun je daar is kijken
het leven is als een lul :hard en soms te kort
Plaats reactie