~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

,,Flitsmeister,,

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

,,Flitsmeister,,

Bericht door Gerry »

Ik had dit op 11-01 nog bij // Wat mij opviel in het nieuws van vandaag\\ gezet
Gerry schreef: 11 jan 2020 09:43 https://www.hartvannederland.nl/top-nie ... d-politie/

'Politie staat kansloos tegenover al die automobilisten met Flitsmeister'
11 JAN 2020, 08:46 / UPDATE: 11 JAN 2020, 08:52

Politiecontroles met mobiele flitsers om hardrijders te pakken zijn nauwelijks nog effectief, omdat automobilisten elkaar waarschuwen via verklik-app Flitsmeister. Dat schrijft het AD zaterdag op basis van een analyse van data van Flitsmeister.

Ruim 1,6 miljoen mensen gebruiken Flitsmeister, dat gebruikers aan de hand van meldingen doorgeeft waar flitsers staan. Volgens de krant voerde de politie vorig jaar vaker flitscontroles uit, maar werd er 10 procent minder geflitst. De politie werkt aan nieuwe methodes om te handhaven, maar zegt tegen het AD dat die nog niet beschikbaar zijn.

Terug naar 100
Vanaf half maart gaat de maximumsnelheid op de Nederlandse snelwegen naar 100 kilometer per uur, om de stikstofuitstoot terug te brengen. De politie zegt tegen de krant vanaf dan meer snelheidsovertreders te verwachten.

ANP
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: ,,Flitsmeister,,

Bericht door Gerry »

Maar het is in duitsland nu verboden lees ik net,, dus let er op
..........................................................................................................

Flitsapps als Flitsmeister en Waze voortaan verboden op Duitse wegen
20 FEB 2020, 22:43 / UPDATE: 20 FEB 2020, 22:57

Mensen die aankomend weekend op wintersport gaan in Duitsland kunnen niet meer vertrouwen op flitsapps zoals Flitsmeister en Waze om op hun bestemming te komen.
Het Duitse automagazine Auto Bild laat weten dat deze applicaties voortaan verboden zijn op de Duitse snelwegen.

Systemen die ingebouwd zijn in auto’s om bestuurders te waarschuwen voor flitspalen waren al langer in verboden in Duitsland.
Lange tijd was het lot van flitsapps onduidelijk, maar nu is ook daar duidelijke regelgeving voor.

Bestuurders mogen wel de app nog wel op hun telefoon geïnstalleerd hebben, maar gebruiken mag niet meer.
Mocht de politie er bij een controle toch achter komen dat de app gebruikt wordt, riskeert de bestuurder een boete van 75 euro.
Hoe de politie hier precies op gaat controleren is niet bekend.
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bitchin
Active Member
Active Member
Berichten: 3481
Lid geworden op: 13 mei 2019 20:32
Zo ja, wat voor type: Softail
Bouwjaar: 1990

Re: ,,Flitsmeister,,

Bericht door Bitchin »

Dan werkt Flitsmeister dus preventiever tegen te hard rijden dan de flitscontroles. En is vele male goedkoper voor de burger. Er komen nu alleen minder inkomsten binnen bij de Staat, dus die zullen wel met een flitstax komen om dat verschil te compenseren vermoed ik

Ik hou zelf niet van hard rijden dus Flitsmeister hoef ik niet, maar ieder moet dat voor zich zelf weten uiteraard

Ach, de kans dat je gepakt wordt met een werkende app is volgens mij alleen te controleren wanneer er een Streifenwagen achter je aan rijdt en jij net voor de flitspaal of auto dus diep in de remmen duikt
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: ,,Flitsmeister,,

Bericht door Gerry »

Bitchin schreef: 21 feb 2020 07:16 Ik hou zelf niet van hard rijden
Nou, ik ook niet hoor, Ik probeer altijd 10 km onder de Max te blijven..
Ik zet het er meer op voor Bart, Rico en Pieter en nog een paar die altijd flink aan het gas draaien,,
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
bazz
Active Member
Active Member
Berichten: 18407
Lid geworden op: 28 sep 2013 07:05
Zo ja, wat voor type: Rt
Bouwjaar: 1999
Locatie: eerste brug links

Re: ,,Flitsmeister,,

Bericht door bazz »

Gerry schreef: 21 feb 2020 07:52
Bitchin schreef: 21 feb 2020 07:16 Ik hou zelf niet van hard rijden
Nou, ik ook niet hoor, Ik probeer altijd 10 km onder de Max te blijven..
Ik zet het er meer op voor Bart, Rico en Pieter en nog een paar die altijd flink aan het gas draaien,,
:shock: :shutup2: :shutup2: :shutup2: :shutup2: :lol: :lol: :lol:
Ook kale mensen vliegen soms in elkaars haren.
Homer
Active Member
Active Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 18 jun 2013 21:30
Zo ja, wat voor type: FLHTCUI
Bouwjaar: 2003
Locatie: Kruikenstad

Re: ,,Flitsmeister,,

Bericht door Homer »

Bitchin schreef: 21 feb 2020 07:16 de kans dat je gepakt wordt met een werkende app is volgens mij alleen te controleren wanneer er een Streifenwagen achter je aan rijdt en jij net voor de flitspaal of auto dus diep in de remmen duikt
Rem nu ook altijd fors af bij een flitspaal, kwestie van goed opletten. :mrgreen: En bij controle hoef je de Gestapo niet in je telefoon te laten kijken denk ik ,iets van wet privacy denk ik.
Homer groet u !
Gebruikersavatar
ɯǝןןıʍ
Forum Member
Forum Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 feb 2020 13:57
Zo ja, wat voor type: FXD
Bouwjaar: 1997
Locatie: u ǝ d ɯ ɐ ʞ

Re: ,,Flitsmeister,,

Bericht door ɯǝןןıʍ »

Gerry schreef: 21 feb 2020 07:10 Ik had dit op 11-01 nog bij // Wat mij opviel in het nieuws van vandaag\\ gezet
Gerry schreef: 11 jan 2020 09:43 https://www.hartvannederland.nl/top-nie ... d-politie/

'Politie staat kansloos tegenover al die automobilisten met Flitsmeister'
11 JAN 2020, 08:46 / UPDATE: 11 JAN 2020, 08:52

Politiecontroles met mobiele flitsers om hardrijders te pakken zijn nauwelijks nog effectief, omdat automobilisten elkaar waarschuwen via verklik-app Flitsmeister. Dat schrijft het AD zaterdag op basis van een analyse van data van Flitsmeister.

Ruim 1,6 miljoen mensen gebruiken Flitsmeister, dat gebruikers aan de hand van meldingen doorgeeft waar flitsers staan. Volgens de krant voerde de politie vorig jaar vaker flitscontroles uit, maar werd er 10 procent minder geflitst. De politie werkt aan nieuwe methodes om te handhaven, maar zegt tegen het AD dat die nog niet beschikbaar zijn.

Terug naar 100
Vanaf half maart gaat de maximumsnelheid op de Nederlandse snelwegen naar 100 kilometer per uur, om de stikstofuitstoot terug te brengen. De politie zegt tegen de krant vanaf dan meer snelheidsovertreders te verwachten.

ANP
Zoals het daar staat lijkt het er op dat ze het betreuren dat ze niet kunnen bekeuren in plaats dat het preventief werkt. Alsof ze commissie vangen op elke boete die ze uit kunnen delen. Dan zijn het dus gewoon flitsratten die hun salaris bijelkaar moeten roven namens de roverheid. Ik heb geen fm nodig, ook niet als we nog maar 100 mogen.
Ik ben benieuwd hoe ze dit vermogensverlies, deze inkomstenderving op ons allemaal gaan verhalen? Misschien weer een accijnsverhoging, of nieuwe accijns, op zuurstof of zonlicht.

Jongens spaar me, rijd alsjeblieft minstens 20kmu te hard!
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: ,,Flitsmeister,,

Bericht door Bart »

Heb het er een dag opgehad maar ik kan/mag niet rijden en appen tegelijk dus hij is er weer van af....
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: ,,Flitsmeister,,

Bericht door Gerry »

Bart schreef: 22 feb 2020 13:14 Heb het er een dag opgehad maar ik kan/mag niet rijden en appen tegelijk dus hij is er weer van af....
:shock: Huh,,, je hoeft toch niks te doen.. Je zet het aan, en die APP doet de rest.
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: ,,Flitsmeister,,

Bericht door Bart »

Bij mij werkt nooit wat en ik heb ook geen zin om het uit te zoeken :lol:
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Plaats reactie