~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Fotos en gps data

Heb je hulp nodig van een moderator? Of heb je een vraag aan de beheerders? Dan kun je deze hier stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
metalmini
Forum Member
Forum Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 apr 2022 15:08
Zo ja, wat voor type: Dyna Wide Glide
Bouwjaar: 2011

Fotos en gps data

Bericht door metalmini »

Ik kwam er vanmiddag achter toen ik fotos op het forum wilde zetten, dat de meta data niet wordt verwijderd door het forum. Dat betekend dat je fotos die gemaakt zijn met een gsm of moderne camera dus de locatie waar de foto is gemaakt prijsgeven na het plaatsen.

Dat kan natuurlijk een keuze zijn, maar ik denk niet dat de meeste leden dit wisten. Misschien is er een plugin voor phpbb die die data eruit kan halen na het uploaden? Of misschien is een waarschuwing tijdens het plaatsen wel gepast genoeg?

We rijden tenslotte niet op de goedkoopste voertuigen en als je fotos maakt in je schuurtje dan wil je dat misschien liever niet op het internet hebben.
Gebruikersavatar
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 4746
Lid geworden op: 16 feb 2010 12:58
Locatie: The bright side of life

Re: Fotos en gps data

Bericht door Scrooge »

Het was geen keuze om meta data ongemoeid te laten, dat is (kennelijk) de standaard instelling bij phpBB forum software.
Zoals in de forum regels aangegeven, is HarleyDavidsonForum.nl een publiekelijk forum. Alle geplaatste berichten zijn openbaar voor leden, niet leden en zoekmachines.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gebruikersavatar
metalmini
Forum Member
Forum Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 apr 2022 15:08
Zo ja, wat voor type: Dyna Wide Glide
Bouwjaar: 2011

Re: Fotos en gps data

Bericht door metalmini »

Juist omdat het zo publiek is is het extra gevaarlijk om deze data te delen, vooral als niet iedereen weet dat dit een gevolg zou kunnen zijn.

Ik weet niet welke versie phpbb er draait maar schijnbaar zou het relatief makkelijk te fixen moeten zijn.

https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2528176
Gebruikersavatar
redfred
Forum Member
Forum Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 30 nov 2019 01:08
Zo ja, wat voor type: ultra classic
Locatie: Friesland

Re: Fotos en gps data

Bericht door redfred »

locatie op mijn telefoon staat standaard uit.
omdat samsung en dergelijke niet hoeven te weten waar ik ben.
gps op de camera's ook uit (het gaat niemand iets aan waar ik fotoshoots van motoren doe).
exif-data stuur ik ook niet mee bij een foto op internet, maar dat is vanwege de instellingen van de camera die dan meekomen (die hou ik liever voor mezelf).

ik heb niets te verbergen maar het gaat niemand iets aan waar ik ben of wat ik aan het doen ben.
als ik met de motor onderweg ben staat de telefoon uit en de tomtom zit ergens opgeborgen. rust. vrijheid.

mijn advies: zet de locatie op de telefoon lekker uit, gebruik die alleen als je die functie nodig zou hebben.
Leaver dea as slaef
Plaats reactie