~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

🏁 Het einde van een tijdperk – HarleyDavidsonForum.nl zet de motor stil 🏁

Hier vind je mededelingen van de beheerders over deze website. Plaats hier ook je verzoekjes om aanpassingen.
Propper
Forum Admin
Forum Admin
Zo ja, wat voor type: FatBoy
Bouwjaar: 1990
Contacteer:

Bericht door Propper »

Lieve leden, vrienden en mederijders,

Na een indrukwekkende rit van 16 jaar (opgericht eind 2009) en met trots kijkend op 3.092 topics en 272.99 berichten in alleen de introductie- & stamtafel-sectie, stopt HarleyDavidsonForum.nl. Het volledige forum omvat al met al sinds de oprichting:

-->🏁 Opgericht in december 2009 (eerste leden meldingen vanaf 18 december 2009)
-->👥 Ruim 3.092 introductietopics plus 605 topics in De Stamtafel, met samen 27.299 en 189.844 berichten
-->💬 En dat is alleen het topje van de ijsberg – reken daar nog honderden topics in de technische, show‑n‑shine en nieuws‑secties bij, wat het totaal aantal posts in de honderdduizenden brengt (297.272)

Wat begon als een bescheiden digitale hangplek, groeide uit tot hét bruisende online clubhuis voor Harley-liefhebbers in de Lage Landen. Van technische klussen, mods en roadtripverslagen tot en met vurige discussies in de Stamtafel en hilarische koffieklets – dit forum ademde Harley.

💥 Enkele hoogtepunten waar we trots op zijn:
-->Jaar na jaar bleef de community groeien: van een handjevol enthousiastelingen in 2009 tot duizenden leden die samen bouwden aan een echte merkbelevenis.
-->De interactieve topics: duizenden technische how‑to's, helpdeskvragen en show‑n‑shine bijdragen. Alleen in ‘Stamtafel’ al bijna 190.000 berichten!
-->Actieve moderators en admins: Scrooge, Gerry, Propper en co bleven op hun plek – mede dankzij hun inzet kon dit forum zo gezond blijven draaien.

🙏 Een speciaal dankwoord aan onze helden
Scrooge – Admin met oog voor detail en rechtvaardigheid, scherp, droogkomisch, en altijd paraat om te helpen of in te grijpen. Dank voor je blijvende commitment.

Gerry – Onze rots in de branding. Met 61.169 berichten op je naam en sinds december 2009 actief, hield jij het forum draaiende – van technische support tot gezellige sfeer, van bemiddelen tot organiseren. Jouw tomeloze inzet was legendarisch. Dankbaar dat jij hier zo lang voor gezorgd hebt!

❤️ Herinneringen die blijven
Het forum mag dan sluiten, maar de verhalen, tips en vriendschappen gaan door – offline, in de kroeg, bij rallies of misschien in nieuwe digitale omgevingen. Neem de forumspirit mee: delen, helpen en genieten van die Harley‑vibes, on‑ en offline.

Dank aan iedereen – leden, lurkers, posters – die deze 16 jaar onvergetelijk maakten.

Ride safe, keep the rubber side down en bovenal: It’s not the destination – it’s the journey.
Gerry
Moderator
Moderator
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: 🏁 Het einde van een tijdperk – HarleyDavidsonForum.nl zet de motor stil 🏁

Bericht door Gerry »

,,Ook jij bedankt voor alles ,,Martin,, ,,Propper,, :hello: :toppie:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
zijlvaart67
Active Member
Active Member

Bericht door zijlvaart67 »

Okay, ik ben verrast... Mag ik vragen naar de reden om te stoppen?
Gerry
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Gerry »

zijlvaart67 schreef: 03 jul 2025 22:04 Okay, ik ben verrast... Mag ik vragen naar de reden om te stoppen?
Ja hoor Zijlvaart...
We hebben nu vanaf 1 januari tot nu 1200 berichten.. de afgelopen 6 maanden.
Dat hadden we in de begin jaren per week..
Dus ingehaald door facebook en whattsapp. is het forum uit de gratie geraakt ..
Maar op facebook gaan we met harleforum https://www.facebook.com/groups/harleydavidsonforum.nl
En Harley Owners https://www.facebook.com/groups/1833783009967125
Wel gewoon door hoor.. daar loopt het wel goed en wordt het steeds drukker..
Gr Ger
Willem
Forum Member
Forum Member
Zo ja, wat voor type: FXD
Bouwjaar: 1997

Bericht door Willem »

Jeetje, net dat ik te horen heb gekregen dat het terug in elkaar steken van mijn motorblok volgend weekend gaat gebeuren?

Pffff wat triest.
Willem
Forum Member
Forum Member
Zo ja, wat voor type: FXD
Bouwjaar: 1997

Bericht door Willem »

Een facebook groep is niet half zo leuk als een forum, mijn mening en zal niks veranderen aan wat er staat te gebeuren.
Sorry.
Gerry
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Gerry »

Willem schreef: 05 jul 2025 14:12 Een facebook groep is niet half zo leuk als een forum, mijn mening en zal niks veranderen aan wat er staat te gebeuren.
Sorry.
Ja, ik vond het ook altijd leuk,, tot +- 2015/16 hadden we tussen de 1000 en 1500 berichten per week,,
Ritjes elk weekend enz
tot wat het nu is,, het leuke is er nu wel af..
Eagle hd
Forum Member
Forum Member
Zo ja, wat voor type: fatboy softail
Bouwjaar: 2002

Bericht door Eagle hd »

Erg jammer maar helaas aan alles komt een eind. Met ingang van welke datum is het gebeurt
Scrooge
Forum Admin
Forum Admin

Bericht door Scrooge »

Dank Martin ("Propper") voor het opzetten en hosten van dit forum. Gerry voor al de eindeloze energie van het modereren, en vele anderen die eindeloos en belangeloos hun steun en kennis hebben gedeeld. Bijvoorbeeld Rommelaar en Pipo.

Terugkijkend op de historie quote ik Hunter S. Thompson
"Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming 'Wow! What a Ride!'"
Want wat een rit is het geweest. Dit forum is ooit opgestart als het alternatief voor / doorstart van een ander HD forum. We hebben vele mooie momenten meegemaakt met forumritten en barbecues, maar ook dieptepunten zoals het veel te vroeg afscheid namen van Trappertje (lid van het eerste uur) en Dr.Votec. Er is een grote vaste kern geweest die zich wilde profileren na een "verschil van inzicht" uit elkaar geknald is. Waarmee in mijn ogen het verval was ingezet.
zijlvaart67 schreef: 03 jul 2025 22:04 Okay, ik ben verrast... Mag ik vragen naar de reden om te stoppen?
Het antwoord ligt verscholen in de reacties op deze aankondiging. Dit topic werd een week geleden aangemaakt. Ik reageer een week later en mijn reactie staat nog op pagina 1. Als dit topic 10 jaar geleden was aangemaakt, waren er binnen een halve dag waarschijnlijk al 5 pagina's aan reacties. En waarschijnlijk ging de discussie al over hele andere dingen :lol: mogelijk was het topic zelfs al een paar keer gesplitst :mrgreen: (en nog waarschijnlijker ... gesplitst door mij :geek: ). Er is kennelijk weinig behoefte meer aan een forum waar je in gesprek / discussie kunt gaan.

Het is mooi geweest! Ik wens iedereen veel veilige kilometers op wat voor tweewieler je ook rijdt. :rockon:
Wie weet komen we elkaar nog ergens tegen.
Toon onderschriften: ○ Ja ● Nee
Gerry
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Gerry »

Scrooge schreef: 10 jul 2025 07:52
Dit forum is ooit opgestart als het alternatief voor / doorstart van een ander HD forum. We hebben vele mooie momenten meegemaakt met forumritten en barbecues,
maar ook dieptepunten zoals het veel te vroeg afscheid namen van Trappertje (Corne) (lid van het eerste uur) en Dr.Votec.(Ruudje)
Er is een grote vaste kern geweest die zich wilde profileren na een "verschil van inzicht" uit elkaar geknald is. Waarmee in mijn ogen het verval was ingezet.

Het is mooi geweest! Ik wens iedereen veel veilige kilometers op wat voor tweewieler je ook rijdt. :rockon:
Wie weet komen we elkaar nog ergens tegen.
Jij Ook natuurlijk bedankt Oscar (Scrooge)
En als je een schroefje niet los krijgt, dan kun je altijd ff bellen hoor. ;) :lol:
Plaats reactie