~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Mijn Fatboy 1998 (mijn eerste Harley) gekocht

Show je eigen fiets of andere mooie bouwsels die je bent tegengekomen.
BoNuS
Forum Member
Forum Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2024 13:50

Mijn Fatboy 1998 (mijn eerste Harley) gekocht

Bericht door BoNuS »

Ja, op een gegeven moment dan kom je op een leeftijd dat je aan de Harley moet ;)
Geen straf hoor maar als motororijder moet je er eens in je leven een hebben gehad.
Deze is het geworden, is ff wennen hoor dat schakelen vergeleken bij alles wat ik al
heb gereden. KKomend seizoen eens kijken of dit gaat bevallen...

Alleen die uitlaat, dat moet weer origneel. Mooi geluid maar oorverdovend.
harley_Rood_solo3.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
hankypanky
Active Member
Active Member
Berichten: 2046
Lid geworden op: 27 sep 2015 11:55
Zo ja, wat voor type: RK classic
Bouwjaar: 2006

Re: Mijn Fatboy 1998 (mijn eerste Harley) gekocht

Bericht door hankypanky »

Ik kan je zeggen het went zeker. Veel plezier en veilige km ermee :toppie:
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60337
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Mijn Fatboy 1998 (mijn eerste Harley) gekocht

Bericht door Gerry »

BoNuS schreef: 07 feb 2024 21:00 Ja, op een gegeven moment dan kom je op een leeftijd dat je aan de Harley moet ;)
Geen straf hoor maar als motororijder moet je er eens in je leven een hebben gehad.
Deze is het geworden,is ff wennen hoor dat schakelen vergeleken bij alles wat ik al
heb gereden
. KKomend seizoen eens kijken of dit gaat bevallen...
Ja dat klopt wel, l maar ongeveer alles wat er bestaat rem schakelt en rijd ook beter als een harley
Alleen die uitlaat, dat moet weer origneel. Mooi geluid maar oorverdovend.
Dat is nou net het enige leuke aan een Harley .. het geluid.. ;)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Heppie
Active Member
Active Member
Berichten: 27678
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:12
Zo ja, wat voor type: CMX1100 Rebel
Bouwjaar: 21
Locatie: 020

Re: Mijn Fatboy 1998 (mijn eerste Harley) gekocht

Bericht door Heppie »

Alleen die uitlaat, dat moet weer origneel. Mooi geluid maar oorverdovend.
Dat is nou net het enige leuke aan een Harley .. het geluid.. ;)
[/quote]

:lol: :lol: :lol_bord:
Slecht weer bestaat niet,wel slechte motorkleding .
Gebruikersavatar
hankypanky
Active Member
Active Member
Berichten: 2046
Lid geworden op: 27 sep 2015 11:55
Zo ja, wat voor type: RK classic
Bouwjaar: 2006

Re: Mijn Fatboy 1998 (mijn eerste Harley) gekocht

Bericht door hankypanky »

Gerry schreef: 08 feb 2024 12:05
BoNuS schreef: 07 feb 2024 21:00 Ja, op een gegeven moment dan kom je op een leeftijd dat je aan de Harley moet ;)
Geen straf hoor maar als motororijder moet je er eens in je leven een hebben gehad.
Deze is het geworden,is ff wennen hoor dat schakelen vergeleken bij alles wat ik al
heb gereden
. KKomend seizoen eens kijken of dit gaat bevallen...
Ja dat klopt wel, l maar ongeveer alles wat er bestaat rem schakelt en rijd ook beter als een harley
Alleen die uitlaat, dat moet weer origneel. Mooi geluid maar oorverdovend.
Dat is nou net het enige leuke aan een Harley .. het geluid.. ;)
Misschien vind jij de HD een waardeloos ding Gerry, en het geluid het enige leuke eraan. Maar er zijn met mij heel veel enthousiastelingen die het ook een prachtige machine vinden. Het is misschien niet te vergelijken qua wegligging met een sportmotor of Duitse tourer. Maar die hebben dan weer geen uitstraling. Liefhebbers van deze HD nemen dat op de koop toe.
20230811_143519.jpg
Mijn manier van rijden is lekker rustig toeren en niet als een malle racen die haast heeft. Ook Amerikaanse auto's staan nou niet echt bekend om hun geweldige wegligging. Niet te vergelijken met BMW, AUDI of Porsche. Maar het geluid en de uitstraling maakt een hoop goed.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door hankypanky op 09 feb 2024 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60337
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Mijn Fatboy 1998 (mijn eerste Harley) gekocht

Bericht door Gerry »

hankypanky schreef: 09 feb 2024 10:49 Misschien vind jij de HD een waardeloos ding Gerry, en het geluid het enige leuke eraan. Maar er zijn met mij heel veel enthousiastelingen die het ook een prachtige machine vinden. Het is misschien niet te vergelijken qua wegligging met een sportmotor of Duitse tourer. Maar die hebben dan weer geen uitstraling. Liefhebbers van deze HD nemen dat op de koop toe. Mijn20230811_143519.jpg manier van rijden is lekker rustig toeren en niet als een malle racen die haast heeft. Ook Amerikaanse staan nou niet echt bekend om hun geweldige wegligging. Niet te vergelijken met BMW, AUDI of Porsche. Maar het geluid en de uitstraling maakt een hoop goed.
Die strijd heb ik nu al hier vanaf 2009 Richard..
Ik vind ook een harley leuk
Het gedoe is leuk de evenementjes enz
ze zien er leuk uit
Om wat voor reden dan ook vinden heel veel mensen een harley leuk,, overal waar je stop zijn mensen positief vaak mensen die nooit motor hebben gereden. dat heb je met niet een ander merk
ik zelf vind het roffeltje geweldig daar komt ook niet een ander merk in de buurt..
dus ik begrijp heus wel waarom mensen het leuk vinden..
Maar gewoon als motor rijder om elke dag als verroer te gebruiken om van A naar B te komen en kwantitatief vind ik er niet veel goed aan
Ik had me 1e harley in 1981,, die heb ik een paar weken gehad,, dat vond ik zo een kut motor dat ik er 10 jaar niet eens meer naar heb gekeken
Toen reed ik begin jaren 90 op een grijze fatboy van een vriendje,, dat was al een end minder beroerd en vanaf die tijd heb ik altijd wel een harley gehad,, maar altijd gewone motoren als vervoer en de harley, voor een blokje om op zondag
Ik ga alle negatieve dingen niet meer noemen.. dat is nergens voor nodig..
Ik zie vaak termen als Biker,, Bro en weet ik veel wat voor termen..
ik vind een gem harley rijder,, geen motor rijder .. 90% rijd nog geen 1000 km per jaar
dat blijk wel als je op marktplaats kijkt en bijna elke harley van 10/15 jaar oud niet meer als 10/15000 heeft gelopen
Ik vind een motor rijder iemand die elke dag met het ding naar zijn werk rijd
die strijd heb ik met Pieter al ruim 10 jaar.. je mag er nooit iets negatiefs over zeggen..
Ik zeg gewoon zoals het is.. als iemand vraagt is het een goeie motor dan zeg ik nee,, dat ik het niet.. omdat het dat niet is
Het is leuk en grappig (zoals hierboven al beschreven) dat is het 100% maar goed is er niet veel aan..
Noem jij maar is, wat er beter werkt of is aan een harley dan bv bij een yamaha honda Kawasaki of suzuki.. daar zit je beter op, die veren beter remmen zeker beter daar krijg geen speedwobbels mee..en de weglegging is beter
Vertel het mij maar.. ik zie ook nooit smorgens motorrijdens met een harley naar hun werk rijden,, ik zie elk merk elke morgen maar nooit een harley
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Cult-1990
Forum Member
Forum Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 mar 2014 14:16
Zo ja, wat voor type: Fatbob - FXDF
Bouwjaar: 2012

Re: Mijn Fatboy 1998 (mijn eerste Harley) gekocht

Bericht door Cult-1990 »

Ach en zo heeft eenieder zijn / haar beleving bij een Harley.

Ik vind het naast de mooie roffel, over het algemeen leuke en veelal mooie motoren, tot zover het subjectieve maar eerlijkheidshalve zijn er motoren die beter veren, remmen en een beduidend betere wegligging hebben.

Ik geniet echt nog met volle teugen van mijn Harley, en zie daar ook geen verandering in komen.

Laatst verwoordde iemand het fenomeen Harley mijn inziens perfect : Harley Davidson, een zelfverklaard statement op wielen !

Fijn weekend allemaal, blijf genieten van alles wat het leven te bieden heeft :doei:
Siempre viva :bier:
Gebruikersavatar
hankypanky
Active Member
Active Member
Berichten: 2046
Lid geworden op: 27 sep 2015 11:55
Zo ja, wat voor type: RK classic
Bouwjaar: 2006

Re: Mijn Fatboy 1998 (mijn eerste Harley) gekocht

Bericht door hankypanky »

Gerry schreef: 09 feb 2024 11:36
hankypanky schreef: 09 feb 2024 10:49 Misschien vind jij de HD een waardeloos ding Gerry, en het geluid het enige leuke eraan. Maar er zijn met mij heel veel enthousiastelingen die het ook een prachtige machine vinden. Het is misschien niet te vergelijken qua wegligging met een sportmotor of Duitse tourer. Maar die hebben dan weer geen uitstraling. Liefhebbers van deze HD nemen dat op de koop toe. Mijn20230811_143519.jpg manier van rijden is lekker rustig toeren en niet als een malle racen die haast heeft. Ook Amerikaanse staan nou niet echt bekend om hun geweldige wegligging. Niet te vergelijken met BMW, AUDI of Porsche. Maar het geluid en de uitstraling maakt een hoop goed.
Die strijd heb ik nu al hier vanaf 2009 Richard..
Ik vind ook een harley leuk
Het gedoe is leuk de evenementjes enz
ze zien er leuk uit
Om wat voor reden dan ook vinden heel veel mensen een harley leuk,, overal waar je stop zijn mensen positief vaak mensen die nooit motor hebben gereden. dat heb je met niet een ander merk
ik zelf vind het roffeltje geweldig daar komt ook niet een ander merk in de buurt..
dus ik begrijp heus wel waarom mensen het leuk vinden..
Maar gewoon als motor rijder om elke dag als verroer te gebruiken om van A naar B te komen en kwantitatief vind ik er niet veel goed aan
Ik had me 1e harley in 1981,, die heb ik een paar weken gehad,, dat vond ik zo een kut motor dat ik er 10 jaar niet eens meer naar heb gekeken
Toen reed ik begin jaren 90 op een grijze fatboy van een vriendje,, dat was al een end minder beroerd en vanaf die tijd heb ik altijd wel een harley gehad,, maar altijd gewone motoren als vervoer en de harley, voor een blokje om op zondag
Ik ga alle negatieve dingen niet meer noemen.. dat is nergens voor nodig..
Ik zie vaak termen als Biker,, Bro en weet ik veel wat voor termen..
ik vind een gem harley rijder,, geen motor rijder .. 90% rijd nog geen 1000 km per jaar
dat blijk wel als je op marktplaats kijkt en bijna elke harley van 10/15 jaar oud niet meer als 10/15000 heeft gelopen
Ik vind een motor rijder iemand die elke dag met het ding naar zijn werk rijd
die strijd heb ik met Pieter al ruim 10 jaar.. je mag er nooit iets negatiefs over zeggen..
Ik zeg gewoon zoals het is.. als iemand vraagt is het een goeie motor dan zeg ik nee,, dat ik het niet.. omdat het dat niet is
Het is leuk en grappig (zoals hierboven al beschreven) dat is het 100% maar goed is er niet veel aan..
Noem jij maar is, wat er beter werkt of is aan een harley dan bv bij een yamaha honda Kawasaki of suzuki.. daar zit je beter op, die veren beter remmen zeker beter daar krijg geen speedwobbels mee..en de weglegging is beter
Vertel het mij maar.. ik zie ook nooit smorgens motorrijdens met een harley naar hun werk rijden,, ik zie elk merk elke morgen maar nooit een harley
Ik ben het absoluut met je eens dat een Harley niet de meest verfijnde motor is. Qua onderhoud ben ik nog nooit zoveel kwijt geweest als aan m'n RoadKing. Maar ik vindt het gewoon een prachtig ding. Heb het ervoor over.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60337
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Mijn Fatboy 1998 (mijn eerste Harley) gekocht

Bericht door Gerry »

hankypanky schreef: 10 feb 2024 15:55 Ik ben het absoluut met je eens dat een Harley niet de meest verfijnde motor is.
Qua onderhoud ben ik nog nooit zoveel kwijt geweest als aan m'n RoadKing.
Maar ik vindt het gewoon een prachtig ding.
Heb het ervoor over.
Dat is toch ook prima,, ik vind het ook harstikke leuk en heb ook lol als ik op een Harley rijd
ik zeg toch ook nergens dat dat niet zo is,, het is hartstikke leuk.. :toppie:

Maar een goeie motor vind ik het niet,, en dan bedoel ik bijna alles,, bij elke bocht komen te treeplanken of steppen aan de grond
dat schakelen ,, als je hem koud in zijn 1 zet dan kun je niet begrijpen dat het heel blijft (dat blijft het dan weer wel) kling klang klong
zelfs een vrachtwagen heeft niet zoveel bijgeluiden met inschakelen
Nou remmen zijn in vergelijking met een elk ander merk erg matig
zwieberen en zwabberen als je een keer boven de 150 komt,, filmpjes te over op youtupe
vering slecht achter te stug en voor veel te slap enz enz moet ik nog even doorgaan .
Maar PS-Pieter heeft me daar al div keren over aan gevallen,, want op een Harley site ,, mag je blijkbaar niet de waarheid vertellen
Maar dan moet je het de hemel in prijzen..
ik overdrijf niet,, ik zeg gewoon zoals het is.. en ik wil elk discussie aangaan,, want het is gewoon wat het is.
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Le mans
Forum Member
Forum Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 16 jan 2019 17:25
Zo ja, wat voor type: Roadking specia
Bouwjaar: 2019

Re: Mijn Fatboy 1998 (mijn eerste Harley) gekocht

Bericht door Le mans »

Gerry schreef: 10 feb 2024 17:08
hankypanky schreef: 10 feb 2024 15:55 Ik ben het absoluut met je eens dat een Harley niet de meest verfijnde motor is.
Qua onderhoud ben ik nog nooit zoveel kwijt geweest als aan m'n RoadKing.
Maar ik vindt het gewoon een prachtig ding.
Heb het ervoor over.
Dat is toch ook prima,, ik vind het ook harstikke leuk en heb ook lol als ik op een Harley rijd
ik zeg toch ook nergens dat dat niet zo is,, het is hartstikke leuk.. :toppie:

Maar een goeie motor vind ik het niet,, en dan bedoel ik bijna alles,, bij elke bocht komen te treeplanken of steppen aan de grond
dat schakelen ,, als je hem koud in zijn 1 zet dan kun je niet begrijpen dat het heel blijft (dat blijft het dan weer wel) kling klang klong
zelfs een vrachtwagen heeft niet zoveel bijgeluiden met inschakelen
Nou remmen zijn in vergelijking met een elk ander merk erg matig
zwieberen en zwabberen als je een keer boven de 150 komt,, filmpjes te over op youtupe
vering slecht achter te stug en voor veel te slap enz enz moet ik nog even doorgaan .
Maar PS-Pieter heeft me daar al div keren over aan gevallen,, want op een Harley site ,, mag je blijkbaar niet de waarheid vertellen
Maar dan moet je het de hemel in prijzen..
ik overdrijf niet,, ik zeg gewoon zoals het is.. en ik wil elk discussie aangaan,, want het is gewoon wat het is.

Hee,


Dat noemen we " karakter " :proost:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.

Mijn persoonlijkheid is wie ik ben,

En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Plaats reactie