Art-Deco Easy Rider Hotrod
Geplaatst: 22 feb 2010 15:00
Verwennerij voor auto- en motorliefhebber
Hoe uitzonderlijk cool is deze ‘92 Harley-Davidson Sportster met bijpassend vervoersmiddel in dito stijl? De ‘Deco Liner’ Lincoln Sedan uit 1939 en bijpassende ‘Deco Scout’, is een creatie van Decorides uit Californië. Customs-bouwer Terry Cook bedacht de orginele combo tijdens het schetsen van de wagen samen met artiest Frank Nicholas.
Traction avant
Het verbouwen van de Lincoln ging niet zonder slag of stoot. Voor het tot stand komen van een open laadruimte, moest de achteraandrijving vervangen worden voor een voorwielaandrijving. Dit is vrij onconventioneel voor auto’s uit dergelijke periode. De laadbak is verder voorzien van een soort oplegger waar de Harley-Davidson op kan rijden om in de auto geparkeerd te worden. Omdat de Harley verlaagd is met enorme spoilers, is de oplegger extra lang gemaakt om niet onverhoopt vast te komen zitten.
Het inladen van de motor gaat verder als een zuchtje wind. De aluminium oprit schuift middels een lange schroefdraad naarbuiten. Als de motor op de oplegger is geduwd en is vastgebonden, verplaatst de helling zich weer elektrisch terug in de auto. Wat wil je nog meer?
Hoe uitzonderlijk cool is deze ‘92 Harley-Davidson Sportster met bijpassend vervoersmiddel in dito stijl? De ‘Deco Liner’ Lincoln Sedan uit 1939 en bijpassende ‘Deco Scout’, is een creatie van Decorides uit Californië. Customs-bouwer Terry Cook bedacht de orginele combo tijdens het schetsen van de wagen samen met artiest Frank Nicholas.
Traction avant
Het verbouwen van de Lincoln ging niet zonder slag of stoot. Voor het tot stand komen van een open laadruimte, moest de achteraandrijving vervangen worden voor een voorwielaandrijving. Dit is vrij onconventioneel voor auto’s uit dergelijke periode. De laadbak is verder voorzien van een soort oplegger waar de Harley-Davidson op kan rijden om in de auto geparkeerd te worden. Omdat de Harley verlaagd is met enorme spoilers, is de oplegger extra lang gemaakt om niet onverhoopt vast te komen zitten.
Het inladen van de motor gaat verder als een zuchtje wind. De aluminium oprit schuift middels een lange schroefdraad naarbuiten. Als de motor op de oplegger is geduwd en is vastgebonden, verplaatst de helling zich weer elektrisch terug in de auto. Wat wil je nog meer?