~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Rondje Azie op een Harley

Dagtochten, weekendje weg, vakantie. Tips vragen, deel ze hier. Met een speciaal subforum voor navigatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Propper
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2301
Lid geworden op: 27 dec 2011 16:16
Zo ja, wat voor type: FatBoy
Bouwjaar: 1990
Locatie: Oldambt
Contacteer:

Rondje Azie op een Harley

Bericht door Propper »

In je uppie een rondje Azië op een Harley-Davidson? Er zijn motoren die meer voor de hand liggen maar niet voor deze gekke Italiaan. Na 14 maanden is de Harley erin geslaagd met succes de Himalaya over te steken en Bali te bereiken.
Afbeelding
De Italiaan Donato Nocoletti maakt al sinds 1988 lange reizen. Eerst binnen Europa (zoals iedereen) en later steeds verder en langer daarbuiten (niet zoals iedereen). Zijn grote wens om via Rusland en Mongolie Azie te bereiken werd in november 2009 werkelijkheid. In de 14 maanden die volgden, bezocht hij 24 landen en legde 60.615 kilometer af.
Afbeelding
Donato’s grote inspiratie - afgezien van zijn vele reizen, kwam door de uitspraak van de Australische Globetrotter Mark, ‘Only the braves can do this‘. Met deze woorden in zijn hoofd geprent startte hij zijn Harley-Davidson FXD Superglide die voor de reis (op de aluminium koffers na) geen bijzondere preparatie heeft gehad. De motor uit 2002 bleek al goed opgewassen tegen modder- en gravelwegen. 100.000 kilometer verder heeft zij al landen zoals Senegal, Mauritanië, Marokko, Tunesië, Sirië, Jordanië, Georgia, Iran en India op de teller staan.

In Uzbekistan ontmoette Donato het stel James en Emily uit Groot-Brittannië die als huwelijksreis een motorreis rond de wereld maakten (motoventurers.com). Bij een nadere insprectie van de benzine die zij op de zwarte markt kochten, bleek er geen om te vermoeden dat er slaolie of frisdrank bijgegooit is.

De meest bereden Harley-Davidson is overigens de Harley-Davidson Electraglide CVO van de Australiërs Peter en Kay Forwood. Zij klokten sinds 1994 ruim 600.000 km op hun Electra Glide CVO en zijn houder van de titel ‘The World’s Most Travelled Motorcycle’.
[thumbnailpop]http://motorzine.nl/wp-content/blogs.di ... n-0003.jpg[/thumbnailpop]
[thumbnailpop]http://motorzine.nl/wp-content/blogs.di ... n-0004.jpg[/thumbnailpop]
[thumbnailpop]http://motorzine.nl/wp-content/blogs.di ... 00x158.jpg[/thumbnailpop]
Gebruikersavatar
Propper
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2301
Lid geworden op: 27 dec 2011 16:16
Zo ja, wat voor type: FatBoy
Bouwjaar: 1990
Locatie: Oldambt
Contacteer:

Re: Rondje Azie op een Harley

Bericht door Propper »

@Bart........

Dit is wat anders dan naar Portugal op en neer :giveup: :proost:
Gebruikersavatar
trappertje63
† Gone But Not Forgotten †
Berichten: 1217
Lid geworden op: 29 aug 2010 07:41
Zo ja, wat voor type: FXSTSI
Bouwjaar: 2001
Locatie: R.I.P....20-09-2017....Tilburg

Re: Rondje Azie op een Harley

Bericht door trappertje63 »

FatBoyGrunn schreef:@Bart........

Dit is wat anders dan naar Portugal op en neer :giveup: :proost:
En jij hebt op 5 mei al zadelpijn :lol:
Eagles fly alone

Op het einde van mijn salaris heb ik altijd nog een stuk maand over
Gebruikersavatar
Propper
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2301
Lid geworden op: 27 dec 2011 16:16
Zo ja, wat voor type: FatBoy
Bouwjaar: 1990
Locatie: Oldambt
Contacteer:

Re: Rondje Azie op een Harley

Bericht door Propper »

Jullie maken vrienden.......... :giveup: denk dat ik maar in zomer :zzsoft: ga!!
Gebruikersavatar
trappertje63
† Gone But Not Forgotten †
Berichten: 1217
Lid geworden op: 29 aug 2010 07:41
Zo ja, wat voor type: FXSTSI
Bouwjaar: 2001
Locatie: R.I.P....20-09-2017....Tilburg

Re: Rondje Azie op een Harley

Bericht door trappertje63 »

FatBoyGrunn schreef:Jullie maken vrienden.......... :giveup: denk dat ik maar in zomer :zzsoft: ga!!
Dat je deze zomer met een extra kussen gaat rijden :o :lol:
Eagles fly alone

Op het einde van mijn salaris heb ik altijd nog een stuk maand over
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Rondje Azie op een Harley

Bericht door Bart »

100000 km dat is geen rondje maar een wereldreis !! Petje af hoor, mooie reis .
En bewijst wat ik ook vindt, een FXD is een prima reismotor.
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Plaats reactie