~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Cuba’s legendarische H-D's

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Propper
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2301
Lid geworden op: 27 dec 2011 16:16
Zo ja, wat voor type: FatBoy
Bouwjaar: 1990
Locatie: Oldambt
Contacteer:

Cuba’s legendarische H-D's

Bericht door Propper »

Cuba’s legendarische Harley-Davidsons

Nauwelijks motoren te zien op Cuba maar ze zijn er wel!

Vandaag ziet een bijzondere film het licht in Spanje. Als je dacht dat er op Cuba allen Buicks en Studebackers uit de jaren 50 en 60 rond rijden, dan heb je het mis.

Ook heuse Harley-Davidon’s zijn op het Caraïbische eiland te vinden. Alleen, die zie je niet als je er op vakantie bent. Veel pronkstukken staan spinnerag te kweken in schuurtjes en steegjes, wachtend op een nieuwe pakking, zuiger of achterband. Maar zo nu en dan trekt de trotse Harley-club — Club Motorcycle Classics Cuba (MOCLA) – er op uit om trots te laten zien hoe de ouwe beestjes de tand des tijds weten te doorstaan. De naar schatting honderd Amerikaanse tweewielers worden in Cuba gekoesterd met de kunst van het grote oplappen, zij het zonder aanvoer van nieuwe onderdelen naar het eiland dat sinds 1962 zwaar gebukt gaat onder het economische emargo van de Verenigde Staten, maar met onderdelen van auto’s en zelfs oude Russische vrachtwagens.

De zeer bijzonder 55 minuten durende film Cuban Harlista’s is geregisseerd door de Spaanse reclameman en filmregisseur Guido Giansoldati. De trotse leden van de MOCLA wilden maar al te graag meewerken, zeker nadat bandenfabrikant Metzeler aanbood om een setje van 70 banden en de nodige spaakwielen naar het eiland te verschepen. Dat rolt wat beter dan een band van 40 jaar oud waar de gaten in gevallen zijn.

De film slaagt er om het publiek te boeien doordat de leden van de Harley-club hun liefde en enthousiasme voor de Harley-Davidson zo goed in beeld weet te brengen. En dat onder zware omstandigheden voor het onderhouden van dit ijzer. MOCLA president, Luis Enrique: “Het leven is zeer moeilijk geweest in vele momenten van onze geschiedeni … Maar mijn Harley-Davidson heeft mij er doorheen gesleept en mij gebracht waar ik nu ben. Wij zijn blij met de schenking van Metzeler, anders was de tot stand koming van deze film nooit gelukt in Cuba.”

De film gaat in Barcelona in premiere en is daar maar een aantal dagen te zien. Geen noot! Je kunt de DVD van de film bestellen op de website: Cubanharlistas.com.

Hier de trailer:
[html]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/VgjWI7wATMA&re ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/VgjWI7wATMA&re ... edded&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="385"></embed></object>[/html]
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Cuba’s legendarische H-D's

Bericht door Gerry »

leuk hoor zet die hele film ff hier op haha
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie