~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

nog een paar nachtjes

Show je eigen fiets of andere mooie bouwsels die je bent tegengekomen.
Gebruikersavatar
mr_brakke
Active Member
Active Member
Berichten: 5019
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:39
Zo ja, wat voor type: FLTRX
Bouwjaar: 2016

Re: nog een paar nachtjes

Bericht door mr_brakke »

wat is er toch met al die dyna's ??

toen ik aan de harley ging, adviseerde ze me: neem geen sportster want die is op termijn te klein, neem geen dyna want die daalt te hard in waarde, neem geen touring want je begint net met motor rijden dus ... neem een softail. okay, hij wil de bocht niet om en bij hoge snelheid zwabbert het, maar het is een kasteel van een motorfiets, waardevast en geweldig om te zien.

nu zie ik alle echt veel rijdende en ervaren gasten op zo'n dyna rijden. :?: :?: :?: :?:
verkeerde keuze gemaakt???

als iemand zelfs zo'n prachtige RK inruilt voor een Dyna.....
- for those about to rock ... -
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
Gebruikersavatar
Heppie
Active Member
Active Member
Berichten: 27678
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:12
Zo ja, wat voor type: CMX1100 Rebel
Bouwjaar: 21
Locatie: 020

Re: nog een paar nachtjes

Bericht door Heppie »

Een dyna rijd gewoon het fijnst vind ik en is nog redelijk betaalbaar en verder maakt het mij geen reet uit wat z'n ding over 20 jaar waard is want dan kijk ik toch op jullie neer :lol:
Het gaat mij om de lol die ik er nu op heb ;)
Slecht weer bestaat niet,wel slechte motorkleding .
Gebruikersavatar
D&A
Active Member
Active Member
Berichten: 921
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:05
Zo ja, wat voor type: een donkere
Bouwjaar: 2014
Locatie: de ooit stille kempen

Re: nog een paar nachtjes

Bericht door D&A »

Heppie schreef: Het gaat mij om de lol die ik er nu op heb ;)
+1
Het is niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60337
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: nog een paar nachtjes

Bericht door Gerry »

mr_brakke schreef:wat is er toch met al die dyna's ??

toen ik aan de harley ging, adviseerde ze me: neem geen sportster want die is op termijn te klein, neem geen dyna want die daalt te hard in waarde, neem geen touring want je begint net met motor rijden dus ... neem een softail. okay, hij wil de bocht niet om en bij hoge snelheid zwabbert het, maar het is een kasteel van een motorfiets, waardevast en geweldig om te zien.

nu zie ik alle echt veel rijdende en ervaren gasten op zo'n dyna rijden. :?: :?: :?: :?:
verkeerde keuze gemaakt???

als iemand zelfs zo'n prachtige RK inruilt voor een Dyna.....
Het is gewoon persoonlijk,, ik vind een dyna lekker rijden maar dat is voor iedereen verschillend jeroen
ik heb 2 jaar een roadking en die dyna gehad en wisselde per dag en ik vind die dyna zelfs een veel fijner motortje
ik vind een gem road king wel weer veel mooier om te zien, maar het gaat mij om het rijden
Stef heeft een electra en een dyna en die vind die electra weer veel lekkerder dan die dyna, dus iedereen heeft een andere voorkeur
softail rijd ook niet verkeerd hoor en zijn ook leuk
en waardevast gaat hooguit op voor de oudere dingen
of je nou een nieuwe streetglide koop een fatboy of een streetbob na een paar jaar zijn ze allemaal een paar ruggen minder waard
En nieuwe street glide kost met een paar uitlaten en een beetje toeters en bellen een rug of 30 en die zie ik nu van +- 2010 op marktplaats staan voor rond de 20d
dus die gaan in een paar jaar ook een rug of 10 achteruit
bv een fatboy met dempers en toeters en bellen kost +- 26d en die staan van +- 2010 op MP voor rond de 17.5d
en bv een streetbob kost nw rond de 17d en die staan van een paar jaar oud voor +- 12,5 op MP
dus afschrijving hebben ze allemaal
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
mr_brakke
Active Member
Active Member
Berichten: 5019
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:39
Zo ja, wat voor type: FLTRX
Bouwjaar: 2016

Re: nog een paar nachtjes

Bericht door mr_brakke »

ik heb weinig ervaring en ik probeer het nodige uit. softail vind ik erg mooi en het rijden gaat lekker. ik zit er heerlijk op. voorlopig blijft dat gewoon mijn brommertje. maar ook de sportster van ingeborg is een prachtding om te te zien. ik merk wel dat je daarmee veel lekkerder in de bocht kan hangen en sportiever rijdt. voorlopig maak ik me niet druk en geniet ik er vooral heel erg van het rijden. gewoon lekker dat gas open trekken.
en waardevast maak ik me ook niet erg druk over. sowieso merk ik dat een hoop dingen anders zijn dan ik in eerste instantie dacht. zo wilde ik persé een schermpje en persé een sissy bar. welgeteld 1 keer met allebei gereden ...
ik wilde ook luchtvering, andere wielen, etc.. maar eerst maar eens kilometers maken en dan zie ik wel verder.
- for those about to rock ... -
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60337
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: nog een paar nachtjes

Bericht door Gerry »

die sportsterren rijden ook goed ,, ik denk dat je een 1200 met geen ander model bij kunt houden
ze rijden goed en zijn best snel ,,
en een scherm vind ik zeker op de snelweg heerlijk
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Stef
Active Member
Active Member
Berichten: 4662
Lid geworden op: 01 jun 2013 13:02
Zo ja, wat voor type: FLHTC
Bouwjaar: 2003
Locatie: Julianadorp
Contacteer:

Re: nog een paar nachtjes

Bericht door Stef »

Gerry schreef:die sportsterren rijden ook goed ,, ik denk dat je een 1200 met geen ander model bij kunt houden
ze rijden goed en zijn best snel ,,
en een scherm vind ik zeker op de snelweg heerlijk
+1 Heb me altijd prima vermaakt op mijn eerste HD , een 1200 sportster maar idd na een tijdje word hij te klein (en ze krimpen niet hahaha)
Daarna me prima vermaakt op een dyna, ben vooral gek van de sport, ff wat hoger en zeker een goeie gooi en smijtfiets voor de bochtjes, de XR1200 was helemaal grandioos maar daar ging ik op het laatst zo hard mee door de bochten dat mijn vrouw iedere keer een kruisje sloeg en de electra is vooral een kilometervreter maar ook daarmee zal je verbaast zijn hoe goed die in de bochten gaat, alleen schraapt er steeds iets over de weg bij de bochten :mrgreen: Softtail heb ik wel eens op gereden maar vind dat zelf niks, komt gewoon doordat ik zo'n frame niet gewend ben, ken lui zat met een softtail die menig biker de snot voor de ogen rijden op zo'n ding zelfs in de bochten. Moraal van het verhaal, lekker rijden wat je leuk vind ongeacht het commentaar van de rest, je rijd tenslotte voor jezelf en niet voor wat de buurt er van vind. (althans zo werkt dat bij mij) FTW :proost:
Member of The Unwanted Ones 1/2 % Club
Gebruikersavatar
mr_brakke
Active Member
Active Member
Berichten: 5019
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:39
Zo ja, wat voor type: FLTRX
Bouwjaar: 2016

Re: nog een paar nachtjes

Bericht door mr_brakke »

ben nog nog een beetje aan het bepalen wat nu wel en wat niet bij me past. voorlopig past een scherm daar niet echt bij :roll:
ik zal het verschil weer eens proberen.
en ja die sportster is een opgeklooide 1200 met SE nokkenas en nog meer snelle dingen. volgens monteur die hem zo heeft gemaakt
zou hij richting de 100 pk moeten gaan. daarmee rijd ik rondjes om mijn softail.
maar hoe meer ik naar die super glide van een vriend van me kijk, hoe mooier ik hem ga vinden. echt super klassieke look.
lijkt redelijk comfortabel te zitten en goed te sturen.
- for those about to rock ... -
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
Gebruikersavatar
Stef
Active Member
Active Member
Berichten: 4662
Lid geworden op: 01 jun 2013 13:02
Zo ja, wat voor type: FLHTC
Bouwjaar: 2003
Locatie: Julianadorp
Contacteer:

Re: nog een paar nachtjes

Bericht door Stef »

mr_brakke schreef:ben nog nog een beetje aan het bepalen wat nu wel en wat niet bij me past. voorlopig past een scherm daar niet echt bij :roll:
ik zal het verschil weer eens proberen.
en ja die sportster is een opgeklooide 1200 met SE nokkenas en nog meer snelle dingen. volgens monteur die hem zo heeft gemaakt
zou hij richting de 100 pk moeten gaan. daarmee rijd ik rondjes om mijn softail.
maar hoe meer ik naar die super glide van een vriend van me kijk, hoe mooier ik hem ga vinden. echt super klassieke look.
lijkt redelijk comfortabel te zitten en goed te sturen.
:lol: :lol: choices choices, zo veel leuk spul. Als je wat anders wil gewoon proefritjes maken :thumbsup:
Member of The Unwanted Ones 1/2 % Club
Gebruikersavatar
D&A
Active Member
Active Member
Berichten: 921
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:05
Zo ja, wat voor type: een donkere
Bouwjaar: 2014
Locatie: de ooit stille kempen

Re: nog een paar nachtjes

Bericht door D&A »

Stef schreef:
mr_brakke schreef:ben nog nog een beetje aan het bepalen wat nu wel en wat niet bij me past. voorlopig past een scherm daar niet echt bij :roll:
ik zal het verschil weer eens proberen.
en ja die sportster is een opgeklooide 1200 met SE nokkenas en nog meer snelle dingen. volgens monteur die hem zo heeft gemaakt
zou hij richting de 100 pk moeten gaan. daarmee rijd ik rondjes om mijn softail.
maar hoe meer ik naar die super glide van een vriend van me kijk, hoe mooier ik hem ga vinden. echt super klassieke look.
lijkt redelijk comfortabel te zitten en goed te sturen.
:lol: :lol: choices choices, zo veel leuk spul. Als je wat anders wil gewoon proefritjes maken :thumbsup:
Ondanks dat ze alle jaren met andere modellen komen bij Harley :shock:
Weet ik wat je zoekt ............................... mogelijks een zwarte. Die blijven ze altijd maken.
Het is niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad
Plaats reactie