Op zich een goed plan, dus ik ga ook maar eens m'n best doen, niet dat er ooit iemand zo'n ouwe Dyna zou willen kopen
Type; FXD Superglide
bouwjaar; 2001
Modificaties (verbetering t.o.v. orgineel of niet) screaming eagle luchtfilter, Cobra uitlaten, andere sproeier, FX stuur, dubbele schijfrem voor, gevlochten remleidingen, kleinere knippers, kuryakin koplamphuis (eigenlijk veel te veel)
Banden; / rij eigenschappen sinds een paar maanden Metzelers, daarvoor Avon. Metzeler bevalt zeer goed. Zeker op nat wegdek meer grip dan Avon.
Zadel; / ervaring / eigenschappen zo anderhalf persoon ding, goed om alleen op te rijden maar minder voor een duopassagier.
Wat heb je zelf gedaan? Weinig, meestal wat kleine dingetjes, de rest bij Nivo motoren en bij Peest HD
Verslag over bestelproces, kosten, tijd en moeilijkheidsgraad
Wat heb je laten doen? Zie boven
Door wie? Kosten? Ervaring?
Onderhoud? Elke 10000 nieuwe olie, oliefilter en luchtfilter schoonblazen, verder weinig.
Bij wie, kosten? Nivo motoren voor een redelijke prijs, beurt meestal iets van 200 euro
Algemene rijeigenschappen, voor een Harley niet slecht, door m'n slechte schokbrekers die eigenlijk vervangen moeten worden een beetje slapjes in de bochten
Geschikt voor lange ritten? Ja hoor.
~~ UPCOMING EVENTS ~~
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
is het wat voor mij
-
- Active Member
- Berichten: 21993
- Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
- Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Leiden suburb
- Contacteer:
Re: is het wat voor mij
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
-
- Active Member
- Berichten: 868
- Lid geworden op: 01 jun 2013 19:47
- Zo ja, wat voor type: FLSTF
- Bouwjaar: 1993
Re: is het wat voor mij
Type;
FATBOY
Bouwjaar; 1992
Soort motorblok; EVO 1340
Accessoires;
Bijna alles aangepast. Alles vernieuwd, verbreed, verlaagd, verchroomd.
Ik heb gekozen voor een Bobber stijl.
Banden (ervaring / rij eigenschappen);
Nu metzelers, prima banden. Daarvoor Avon, die vind ik wat te glibberig in nat weer
Zadel (ervaring / rij eigenschappen);
Ik had eerst een Le Pera, 2 Up, biker gel.
Een mooi zadel, maar niet comfortabel.
Nu een springer zadel met dikke veren. Heerlijk. Aanrader!!
Gebruik hem vooral voor (lange / korte ritten, stad / snelweg / N-wegen / off-road);
Korte ritten, stoplicht sprintjes, tourtjes met zomerweer.
Geen fiets voor lange afstanden. Enerzijds door de verlaging, anderzijds door het hoge stuurtje, de modificaties waarbij mooiheid boven functionaliteit ging.
Mods;
Vance en Hines staggered shotguns
Super E Shorty Carb
Todds stuur
Roland Sands achter spatbord en struts
200 wiel, frame en brug aangepast
Verlaagde veren, zowel achter als voor (en dat is kut)
Heel wat chrome covertjes...
Alle leidingen in rvs
En nog veel meer...
Gereden KM's;
Zou t niet weten, paar duizend per jaar,.
Indruk van de algemene rijeigenschappen;
Redelijk voor een fiets uit '92, maar elke keer een plezier er op te stappen.
Onderhoud? (bij wie, kosten);
Zelf!
Ongepland onderhoud (iets kapot gegaan of preventief vervangen);
Ik heb de naam "breakdown" dus ja... Veel ongeplande repaties
FATBOY
Bouwjaar; 1992
Soort motorblok; EVO 1340
Accessoires;
Bijna alles aangepast. Alles vernieuwd, verbreed, verlaagd, verchroomd.
Ik heb gekozen voor een Bobber stijl.
Banden (ervaring / rij eigenschappen);
Nu metzelers, prima banden. Daarvoor Avon, die vind ik wat te glibberig in nat weer
Zadel (ervaring / rij eigenschappen);
Ik had eerst een Le Pera, 2 Up, biker gel.
Een mooi zadel, maar niet comfortabel.
Nu een springer zadel met dikke veren. Heerlijk. Aanrader!!
Gebruik hem vooral voor (lange / korte ritten, stad / snelweg / N-wegen / off-road);
Korte ritten, stoplicht sprintjes, tourtjes met zomerweer.
Geen fiets voor lange afstanden. Enerzijds door de verlaging, anderzijds door het hoge stuurtje, de modificaties waarbij mooiheid boven functionaliteit ging.
Mods;
Vance en Hines staggered shotguns
Super E Shorty Carb
Todds stuur
Roland Sands achter spatbord en struts
200 wiel, frame en brug aangepast
Verlaagde veren, zowel achter als voor (en dat is kut)
Heel wat chrome covertjes...
Alle leidingen in rvs
En nog veel meer...
Gereden KM's;
Zou t niet weten, paar duizend per jaar,.
Indruk van de algemene rijeigenschappen;
Redelijk voor een fiets uit '92, maar elke keer een plezier er op te stappen.
Onderhoud? (bij wie, kosten);
Zelf!
Ongepland onderhoud (iets kapot gegaan of preventief vervangen);
Ik heb de naam "breakdown" dus ja... Veel ongeplande repaties
- knightrod
- Active Member
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 05 jun 2013 16:51
- Zo ja, wat voor type: muscle
- Bouwjaar: 2013
- Locatie: Groningen
Re: is het wat voor mij
type: v-rod muscle
kleur: candy oranje
zadelhoogte: 705 mm
grondspeling: 105 mm
wielbasis: 1700 mm
bandenmaat voor: 120/70zr-19 60v origineel michelin
bandemaat achter: 240/40r-18 79v
brandstof inhoud: 18.9 l
oil inhoud: 4.7 l
rijklaar gewicht: 307 kilo
motorblok revolution 60* v-twin
vermogen: 126.2 pk
topsnelheid: weet ik nog niet, al wel iets boven de 210.
van nul naar 100. in 3.2 (geeft de fabr op)
A.B.S: ja
verbruik: standaard 1:16.5 met open uitlaten B.V. V&H 1:13.5
vosselman chip.
topless , (luchtfilterkap er af)
onderdelen:
luchtfilter KN
mini board kuryakyn :kosten 95 euro
onderhoud: eerste beurt ,point drachten kosten 265 euro.
in de toekomst doe ik het zelf.
kosten onvoorzien heb ik niet motor heeft net 3500 op de teller.
rijeigenschappen:
goed ook bij nat weer zijn de banden veel beter dan de dunlop die onder de dx zaten die gingen bij nat weer nog wel eens een stap op zij.
hoe wel het bijna de zelfde motor is ,is er een heel verschil in rij eigenschappen tussen een muscle, en een nightrod waar dat nu in zit moet ik nog even ,
achter komen.
stuureigenschappen zijn goed met regelmaat de steppen over de grond, kwa remmen is het een van de betere H.D'S ook dank zij ABS.
zadel zit goed voor lange ritten ,na 180 km moet je tanken maar rij met gemak 600 km dat is de langste afstand die tot nu toe op de muscle heb gereden,
aan een stuk.
het is een echte stoplicht sprinter, het blijft een vreemde eend in de bijt veel mensen kijken , kijken nog een keer is dat een harley?
het was een hele overgang van een heritage , naar een v-rod ik heb er geen spijt van ,iedereen is gek op zijn of haar motor.
en dat we er veel plezier van mogen hebben,hou het rubber onder de mazzel.
kleur: candy oranje
zadelhoogte: 705 mm
grondspeling: 105 mm
wielbasis: 1700 mm
bandenmaat voor: 120/70zr-19 60v origineel michelin
bandemaat achter: 240/40r-18 79v
brandstof inhoud: 18.9 l
oil inhoud: 4.7 l
rijklaar gewicht: 307 kilo
motorblok revolution 60* v-twin
vermogen: 126.2 pk
topsnelheid: weet ik nog niet, al wel iets boven de 210.
van nul naar 100. in 3.2 (geeft de fabr op)
A.B.S: ja
verbruik: standaard 1:16.5 met open uitlaten B.V. V&H 1:13.5
vosselman chip.
topless , (luchtfilterkap er af)
onderdelen:
luchtfilter KN
mini board kuryakyn :kosten 95 euro
onderhoud: eerste beurt ,point drachten kosten 265 euro.
in de toekomst doe ik het zelf.
kosten onvoorzien heb ik niet motor heeft net 3500 op de teller.
rijeigenschappen:
goed ook bij nat weer zijn de banden veel beter dan de dunlop die onder de dx zaten die gingen bij nat weer nog wel eens een stap op zij.
hoe wel het bijna de zelfde motor is ,is er een heel verschil in rij eigenschappen tussen een muscle, en een nightrod waar dat nu in zit moet ik nog even ,
achter komen.
stuureigenschappen zijn goed met regelmaat de steppen over de grond, kwa remmen is het een van de betere H.D'S ook dank zij ABS.
zadel zit goed voor lange ritten ,na 180 km moet je tanken maar rij met gemak 600 km dat is de langste afstand die tot nu toe op de muscle heb gereden,
aan een stuk.
het is een echte stoplicht sprinter, het blijft een vreemde eend in de bijt veel mensen kijken , kijken nog een keer is dat een harley?
het was een hele overgang van een heritage , naar een v-rod ik heb er geen spijt van ,iedereen is gek op zijn of haar motor.
en dat we er veel plezier van mogen hebben,hou het rubber onder de mazzel.