~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Tips voor ritje naar Noorwegen?

Dagtochten, weekendje weg, vakantie. Tips vragen, deel ze hier. Met een speciaal subforum voor navigatie.
Gebruikersavatar
Electrawillem
Forum Member
Forum Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 jun 2013 21:20
Zo ja, wat voor type: FLHTI

Re: Tips voor ritje naar Noorwegen?

Bericht door Electrawillem »

De Wit schreef:Willem ik ben dit jaar voor de 2de keer naar Nordkapp geweest, je hebt gelijk het je hoeft inderdaad niet zover omhoog. Het zuiden is erg mooi om LANGS de fjorden en door de verrassend lange tunnels met soms ondergrondse rotondes te rijden. Het zuiden is gewoon waanzinnig mooi en je kan er lekker motor rijden. Ik zou als het even kan en ja je hebt ruim de tijd, de veerbootjes vermijden. Is wel een keer leuk maar in de regel kosten die oversteken een hoop tijd; je kan die tijd leuker met motorrijden, op de wegen langs de fjorden besteden.
Het gebied tussen Oslo en Bergen, is ook erg mooi, vooral als je de kleine privé weggetjes over de bergen heen neemt.
Of bezoek de mooiste eilanden van Noorwegen, de Lofoten, dat is echt waanzinnig mooi.
:proost: :thumbsup:
Bedankt voor de info ! :clap:
Van de Lofoten had ik ook al gehoord, die schijnen mooi te zijn, maar die liggen een flink stuk meer noordelijker. Vroeg me trouwens af hoe in Noorwegen met de 'muskieten' zit in Mei/Juni. Schijnt toch meer een overlast te zijn in die streken, dan in ons land. :?: Veerbootjes vermijden zal zover ik kon zien niet altijd te vermijden zijn, om niet al te ver om te moeten rijden.
"Life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Gebruikersavatar
Lazy Jack
Active Member
Active Member
Berichten: 6547
Lid geworden op: 01 jun 2013 15:20
Zo ja, wat voor type: Night Train
Bouwjaar: 2006
Locatie: Poort van Brabant

Re: Tips voor ritje naar Noorwegen?

Bericht door Lazy Jack »

Een heel mooi gebied is de Hardangervidda en het Hardangerfjord (en aan het kaarje te zien, kom je daar doorheen) een mooi hoogvlakte met ruige natuur en gletsjers waar je zo naar toe kan rijden.
Daar zou ik zeker even de tijd voor nemen.
Gebruikersavatar
Zoofzoof
Forum Member
Forum Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2014 14:39

Re: Tips voor ritje naar Noorwegen?

Bericht door Zoofzoof »

Heb een aantal jaar geleden ook een roadtrip door Noorwegen gemaakt. Welliswaar niet met een Harley of andere motor, maar had op dat moment nog een Volvo v40 in mijn bezit. Heb de wagen na afloop hier op Autoscout te koop aangeboden, en toen was ie vrij snel daarna verkocht :D Maargoed, ik had de wagen ook niet afgetuigd in een offroad gebied ofzo hoor; altijd goed voor gezorgd! Lijkt me prachtig om nog eens terug naar Noorwegen te gaan; en dan met een motor! De natuur is zo mooi daar. Je route klinkt geweldig!
Plaats reactie