~~ UPCOMING EVENTS ~~
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
Wintertime
- LoneWolf
- Forum Member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 10 dec 2014 17:17
- Zo ja, wat voor type: Chopper shovel
- Bouwjaar: 1993
Wintertime
Lang stilstaan is niet goed voor een motor maar koude start is ook niet fijn.
Hoe ik het doe in de winter.
Machine staat aan druppelaar, en een keer in de week start ik hem even.
Laat hem lopen tot blok enigszins warm is, (ondertussen ben ik de schuur uitgerookt en stink ik een uur in de wind) en zet hem daarna weer uit.
Is dit goed of is niet laten lopen beter?
Hoe ik het doe in de winter.
Machine staat aan druppelaar, en een keer in de week start ik hem even.
Laat hem lopen tot blok enigszins warm is, (ondertussen ben ik de schuur uitgerookt en stink ik een uur in de wind) en zet hem daarna weer uit.
Is dit goed of is niet laten lopen beter?
- Heppie
- Active Member
- Berichten: 27684
- Lid geworden op: 01 jun 2013 08:12
- Zo ja, wat voor type: CMX1100 Rebel
- Bouwjaar: 21
- Locatie: 020
Re: Wintertime
Ik zeg niet goed,zo krijg je vocht in de olie lijkt mij.
Slecht weer bestaat niet,wel slechte motorkleding .
- Lazy Jack
- Active Member
- Berichten: 6547
- Lid geworden op: 01 jun 2013 15:20
- Zo ja, wat voor type: Night Train
- Bouwjaar: 2006
- Locatie: Poort van Brabant
Re: Wintertime
Ik ben het met Rob eens.
Ik zou eerder een rondje rijden, zodat je blok echt op temperatuur komt.
Door je motor net aan warm te laten lopen, trek je juist vocht aan.
Ik zou eerder een rondje rijden, zodat je blok echt op temperatuur komt.
Door je motor net aan warm te laten lopen, trek je juist vocht aan.
-
- Active Member
- Berichten: 21993
- Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
- Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Leiden suburb
- Contacteer:
Re: Wintertime
Als je het goed voorbereidt dan kan het ding gewoon de hele winter stil staan hoor, lader eraan en niks aan de hand.
Starten en dan niet rijden is funest op de lange duur, warm worden doet ie alleen met rijden.
Starten en dan niet rijden is funest op de lange duur, warm worden doet ie alleen met rijden.
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
- Electrawillem
- Forum Member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 03 jun 2013 21:20
- Zo ja, wat voor type: FLHTI
Re: Wintertime
Ik laat de motor de hele winter rustig aan de druppellader staan. Door hem steeds weer te starten verzamel je vocht in je olie, en dat vocht kan je alleen kwijt raken door de motor goed op bedrijfstemperatuur te brengen, dus minimaal iets van 25 km rijden. Als je je motor hebt weggezet met verse olie is dit geen enkel probleem.
Na de winter direct met de motor gaan rijden, dus niet eerst 15 minuten stationair laten draaien. Door de belasting tijdens het rijden komt de motor namelijk snel op bedrijfstemperatuur en ben je al snel al het vocht kwijt. Je kan het ook zien, want direct na de start 'rookt' je motor een beetje. Dat is na enige kilometers dan geheel verdwenen. Uiteraard ook altijd de tank 100% vol maken bij het wegzetten van de motor, en indien mogelijk met een hefkrik de bandjes van de vloer.
Na de winter direct met de motor gaan rijden, dus niet eerst 15 minuten stationair laten draaien. Door de belasting tijdens het rijden komt de motor namelijk snel op bedrijfstemperatuur en ben je al snel al het vocht kwijt. Je kan het ook zien, want direct na de start 'rookt' je motor een beetje. Dat is na enige kilometers dan geheel verdwenen. Uiteraard ook altijd de tank 100% vol maken bij het wegzetten van de motor, en indien mogelijk met een hefkrik de bandjes van de vloer.
"Life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
- LoneWolf
- Forum Member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 10 dec 2014 17:17
- Zo ja, wat voor type: Chopper shovel
- Bouwjaar: 1993
Re: Wintertime
Dank voor het advies. Even een eindje rijden is niet echt een optie, ding staat echt goed opgeborgen in de winter.
Ik laat hem inderdaad dan maar uit, maar kick zo nu en dan een paar keer om alles goed los te houden.
Ik laat hem inderdaad dan maar uit, maar kick zo nu en dan een paar keer om alles goed los te houden.
- LoneWolf
- Forum Member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 10 dec 2014 17:17
- Zo ja, wat voor type: Chopper shovel
- Bouwjaar: 1993
Re: Wintertime
Volgende vraag, als hij koud is hikt/sputtert hij uit zijn luchtinlaat op de carburateur. Bekend gegeven? en is dat af te stellen.
Is vervelend ik moet echt een minuut of 10 rijden om het kwijt te zijn.
Is vervelend ik moet echt een minuut of 10 rijden om het kwijt te zijn.
-
- Active Member
- Berichten: 21993
- Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
- Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Leiden suburb
- Contacteer:
Re: Wintertime
Waarom denk je dat er iets vast gaat zitten dan? En wat dan? De zuigers?
En dat sputteren is alleen als hij koud is? Misschien wat langer met de choke open rijden?
En dat sputteren is alleen als hij koud is? Misschien wat langer met de choke open rijden?
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
- Dr.Votec
- † Gone But Not Forgotten †
- Berichten: 6204
- Lid geworden op: 21 jul 2011 13:10
- Zo ja, wat voor type: Streetbob
- Bouwjaar: 2013
- Locatie: ...R.I.P... 18-04-2016
Re: Wintertime
Vlotterkamer droog, benzine verdamp, sproeier een beetje gegomd, wat condens in je tank. Allemaal niet zo spannend, er is een goedje te koop die deze effecten schijnt te beperken, verhelpen.
Going to a place that no one knows, where Angels fear to tread
Custom sucks, stock rules
Custom sucks, stock rules