~~ UPCOMING EVENTS ~~
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
Uitlaat
-
- Forum Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 07 okt 2010 04:34
Uitlaat
Mensen,
Mijn FLHT classic '82 model 83 heeft 2:2 uitlaten zonder crossover. Aan de huidige bochten is door de vorige eigenaar flink gebakken met het resultaat dat de originele vorm weg is en ik 1 aansluiting (bocht-kop) niet dicht kan krijgen. Ben aan het denken om er cones in te zetten (weet niet of dit problemen gaat opleveren) of gewoon een nieuwe bochten set te regelen. Wil wel de 2:2 blijven behouden.
Vraag:
Cones: levert dit problemen op (klopt het dat deze normaal alleen in dragpipes gebruikt worden?)
In dien andere bochten: met of zonder crossover? Nog tips over aftermarkt merken?
ThanX
Vod
Mijn FLHT classic '82 model 83 heeft 2:2 uitlaten zonder crossover. Aan de huidige bochten is door de vorige eigenaar flink gebakken met het resultaat dat de originele vorm weg is en ik 1 aansluiting (bocht-kop) niet dicht kan krijgen. Ben aan het denken om er cones in te zetten (weet niet of dit problemen gaat opleveren) of gewoon een nieuwe bochten set te regelen. Wil wel de 2:2 blijven behouden.
Vraag:
Cones: levert dit problemen op (klopt het dat deze normaal alleen in dragpipes gebruikt worden?)
In dien andere bochten: met of zonder crossover? Nog tips over aftermarkt merken?
ThanX
Vod
- Gerry
- Moderator
- Berichten: 60367
- Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
- Zo ja, wat voor type: S G
- Bouwjaar: 2009
- Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
- Contacteer:
Re: Uitlaat
ten 1e WELKOM hier
en je kunt hier even kijken die lui zitten in mijdrecht dus het is in Ned simpel te krijgen
http://www.zodiac.nl/en/catalog/bbook38/index.html
en je kunt hier even kijken die lui zitten in mijdrecht dus het is in Ned simpel te krijgen
http://www.zodiac.nl/en/catalog/bbook38/index.html
-
- Forum Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 07 okt 2010 04:34
Re: Uitlaat
ThX Gerry. Heb al vaker gepost hier maar op de 1 of andere manier wordt het niet in mijn stats meegenomen.
Zodiac ken ik wel weet alleen niet wat wijsheid is. Cones of een nieuwe bochten set en indien nieuwe set met/zonder crossover?
GrZ Vod
Zodiac ken ik wel weet alleen niet wat wijsheid is. Cones of een nieuwe bochten set en indien nieuwe set met/zonder crossover?
GrZ Vod
- Gerry
- Moderator
- Berichten: 60367
- Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
- Zo ja, wat voor type: S G
- Bouwjaar: 2009
- Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
- Contacteer:
Re: Uitlaat
tja ik begrijp denk ik niet waarom je die Cones wil
als het nu door dat lassen niet afsluit bij je Cil dan sluit het met die Cones toch ook niet af ??
En voor de rest zegt MEN (niet ik dus)haha dat als je met open pijpen die cones er in zet
dat ze dan wat beter trekken op laag toeren
nou het zou kunnen maar ik heb zelf nooit veel verschil gemerkt
maar ik vind dan wel het geluid mooier
ik weet alleen niet hoe ik dat moet opschrijven
of er een meer powervol geluid uit komt of zo (nou dat is ook alweer een vage zin haha)
nou ja ik vind het een mooier geluid dat wel
maar probeer even beter uit te leggen waarom je ze er in wil hebben want ik denk dat ik dat niet precies begrijp
als het nu door dat lassen niet afsluit bij je Cil dan sluit het met die Cones toch ook niet af ??
En voor de rest zegt MEN (niet ik dus)haha dat als je met open pijpen die cones er in zet
dat ze dan wat beter trekken op laag toeren
nou het zou kunnen maar ik heb zelf nooit veel verschil gemerkt
maar ik vind dan wel het geluid mooier
ik weet alleen niet hoe ik dat moet opschrijven
of er een meer powervol geluid uit komt of zo (nou dat is ook alweer een vage zin haha)
nou ja ik vind het een mooier geluid dat wel
maar probeer even beter uit te leggen waarom je ze er in wil hebben want ik denk dat ik dat niet precies begrijp
-
- Forum Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 07 okt 2010 04:34
Re: Uitlaat
Als ik her en der lees zouden de cones het lekken kunnen verhelpen. Omdat er flink gebakken is aan 1 van de bochten (volgens mij heeft hij 2 pijpen aan elkaar gemaakt) krijg ik 1 bocht niet meer perfect in het uitlaatspruitstuk. Laat ik het zo zeggen hij past er wel in maar als ik hem op een andere plaats met een klem vast zet (als ondersteuning) verbuigt de handel zo dat aan de kant waar geen bout zit (uitlaatspuitstuk) er een kier ontstaat.
Ik maak morgen wel ff een foto praat wat makkelijker.
Ik maak morgen wel ff een foto praat wat makkelijker.
- trappertje63
- † Gone But Not Forgotten †
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 29 aug 2010 07:41
- Zo ja, wat voor type: FXSTSI
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: R.I.P....20-09-2017....Tilburg
Re: Uitlaat
Vodmitoere, je kunt ook hier http://www.hdhutten.com/Dutch/main.htm eens kijken.
Heeft nogal eens iets in de used parts hoek.
En heeft veel kenning op Shovel gebied en ook zelfbouw of revisie.
Heeft nogal eens iets in de used parts hoek.
En heeft veel kenning op Shovel gebied en ook zelfbouw of revisie.
Eagles fly alone
Op het einde van mijn salaris heb ik altijd nog een stuk maand over
Op het einde van mijn salaris heb ik altijd nog een stuk maand over
-
- Forum Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 07 okt 2010 04:34
Re: Uitlaat
ThX voor de tip trappertje gaan we eens bellen.
- trappertje63
- † Gone But Not Forgotten †
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 29 aug 2010 07:41
- Zo ja, wat voor type: FXSTSI
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: R.I.P....20-09-2017....Tilburg
Re: Uitlaat
You're welcome :secret_smil
Eagles fly alone
Op het einde van mijn salaris heb ik altijd nog een stuk maand over
Op het einde van mijn salaris heb ik altijd nog een stuk maand over
- Gerry
- Moderator
- Berichten: 60367
- Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
- Zo ja, wat voor type: S G
- Bouwjaar: 2009
- Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
- Contacteer:
Re: Uitlaat
Ja nu snap ik het wel
maar dan zou ik toch die pijp proberen te buigen of inslijpen en verlassen tot hij op de juiste plek goed in die Cil valt want als je dat onder spanning vast gaat zitten klooien dan blijf je etteren hoor
maar dan zou ik toch die pijp proberen te buigen of inslijpen en verlassen tot hij op de juiste plek goed in die Cil valt want als je dat onder spanning vast gaat zitten klooien dan blijf je etteren hoor