~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

PARIJS BEPERKT TOEGANKELIJK

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

PARIJS BEPERKT TOEGANKELIJK

Bericht door Gerry »

De insteek is dat motoren ouder dan 15 jaar straks Parijs niet meer in mogen. Ze zijn… Te vervuilend natuurlijk!

We hadden het al eerder over: de verbodsbepalingen voor oudere voertuigen in steden.
Een drogreden om de verkoop van auto’s te stimuleren.
Ruimhartig glimlachend bieden de bestuurderen oprot/slooppremies van honderden euri.
En dat allemaal omdat die handvol oudere diesels enorm vervuilend zijn.

Oudere dieselauto’s worden al uit Utrecht geweerd en in steden in Europa klinken steeds meer stemmen om ook oudere motorfietsen uit stadscentra te weren.
Vanaf juli 2016 zijn motoren van vijftien jaar oud of ouder al niet meer welkom in Parijs zoals het er nu uitziet.

“La Fédération française des motards en colère (FFMC), la Fédération française de motocyclisme (FFM), le Conseil national des professionnels de l’automobile (CNPA) et les acteurs du 2RM étaient reçus mardi 27 janvier 2015 à la Mairie de Paris pour prendre connaissance de la déclinaison de ce plan, présenté par l’adjoint de Mme Hidalgo chargé des déplacements. M. Najdovski annoncé que les 2RM antérieurs à 2000 seraient interdits de circuler dans la capitale à compter du premier juillet 2016. Ces restrictions iraient par la suite en se renforçant au fil des années.”

De komende Euro4-norm zorgt waarschijnlijk voor een nieuwe golf van verboden want: de Europese Unie legt steeds meer nadruk op luchtvervuiling in grote steden en bedenkt daar fijne verdienmodellen voor.
Genuanceerd denken doen overheden of niet of veel te genuanceerd.
Alle voordelen van motorfietsen ( niet met draaiende motor in de file, want geen last van de file, geen eindeloos rondrijden op zoek naar een parkeerplaats) spelen niet mee.
De maatregelen worden bot in de markt geplempt: alleen het bouwjaar van het voertuig telt.

In Frankrijk en Duitsland wordt de dreiging serieus genomen en daar is men online al een petitie begonnen.
Zo wil men de zaak onder de aandacht brengen in de nationale regeerderaars.
Ook als Nederlander kun je de petitie tekenen.

Er zijn in totaal 120.000 ondertekenaars nodig, dus draag je steentje bij! Duitsland is een grote speler in Europa en kan wel degelijk het verschil maken.
Vraag maar aan de Grieken. Kijk maar op http://www.openpetition.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
rene53catalina

Re: PARIJS BEPERKT TOEGANKELIJK

Bericht door rene53catalina »

het is allemaal wel best met die grote rotsteden maar als ik er niet meer mag komen wil ik ook korting op de wegenbelasting , nu betaal ik dus voor wegen waar ik niet mag komen
Xander
Active Member
Active Member
Berichten: 2235
Lid geworden op: 09 jul 2013 21:29
Zo ja, wat voor type: FLSTB S
Bouwjaar: 2015
Locatie: 020

Re: PARIJS BEPERKT TOEGANKELIJK

Bericht door Xander »

die 2 takt scooters vervuilen veel meer...
Member of the SMOKING PISTONS MTC
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: PARIJS BEPERKT TOEGANKELIJK

Bericht door Bart »

Dat is toch niet te controleren? Dan moeten ze dus alle oud uitziende motoren van de weg afhalen, kentekenbewijs checken en terugsturen. Vervolgens rij je een rondje en kies je een andere weg want je moet toch heen waar je wezen moet?
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: PARIJS BEPERKT TOEGANKELIJK

Bericht door Gerry »

Xander schreef:die 2 takt scooters vervuilen veel meer...
maar niet alle motoren van 15 jaar zijn toch 2 takt ,, hooguit een hand vol ouwe vespa's
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: PARIJS BEPERKT TOEGANKELIJK

Bericht door Gerry »

Bart schreef:Dat is toch niet te controleren? Dan moeten ze dus alle oud uitziende motoren van de weg afhalen, kentekenbewijs checken en terugsturen. Vervolgens rij je een rondje en kies je een andere weg want je moet toch heen waar je wezen moet?
hier mag je met oudere vrachtwagens ook de stad niet in,, die krijgen ook bekeuring hoor,, en is geen weg de stad in waar geen camera hangt
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: PARIJS BEPERKT TOEGANKELIJK

Bericht door Bart »

Dat weet ik nog goed, moest toen dat net ingevoerd werd 2 nieuwe vrachtauto's kopen want ik kreeg 5 bekeuringen per week. Het mooiste is dat alle Poolse en Russische bussen, rondvaartboten en ander gespuis gewoon toegestaan werd.....
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: PARIJS BEPERKT TOEGANKELIJK

Bericht door Gerry »

Bart schreef:Dat weet ik nog goed, moest toen dat net ingevoerd werd 2 nieuwe vrachtauto's kopen want ik kreeg 5 bekeuringen per week. Het mooiste is dat alle Poolse en Russische bussen, rondvaartboten en ander gespuis gewoon toegestaan werd.....
Ja slaat ook nergens op ,,
die kut vliegtuigen met meer als 1000 vliegbewegingen per dag,, vervuilen alles met die gore kerosine..
en dan moeten een paar ondernemers een ander busje kopen opdat de luchtkwaliteit omhoog moet :? :shock: :o :shutup2:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: PARIJS BEPERKT TOEGANKELIJK

Bericht door Bart »

Hier varen ze constant langs met van die ouwe tjoekktjoeke kameleonboten, grote rookwolken eruit en iedereen vindt het prachtig, dat is het ook maar waarom hoor je daar nooit iemand over?
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
Dr.Votec
† Gone But Not Forgotten †
Berichten: 6204
Lid geworden op: 21 jul 2011 13:10
Zo ja, wat voor type: Streetbob
Bouwjaar: 2013
Locatie: ...R.I.P... 18-04-2016

Re: PARIJS BEPERKT TOEGANKELIJK

Bericht door Dr.Votec »

Vervoer over de weg is maar 2% van alle vervuiling ofzo. Dus slaat nergens op. De mens is de grootste vervuiler, laten ze daar lekker wat aan doen. Al die fijne kinderen met hun pampers en shit. Wat zo'n kind volschijt kan ik mijn hele leven milieu verpestent gas geven. Maar daar mogen we het niet iver hebben natuurlijk.
AfbeeldingGoing to a place that no one knows, where Angels fear to treadAfbeelding

Afbeelding

Custom sucks, stock rules
Plaats reactie