~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

lekker bezig in brussel

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fxr willem
Active Member
Active Member
Berichten: 641
Lid geworden op: 25 apr 2015 19:36
Zo ja, wat voor type: fxr
Bouwjaar: 1986
Locatie: piepmuis

lekker bezig in brussel

Bericht door fxr willem »

http://www.anwbmotor.nl/nieuws/motor-me ... -niet-over" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens de Europese Commissie heeft Nederland de derde rijbewijs richtlijn niet goed geïmplementeerd. Wat is er aan de hand?

Het is maar goed dat de vakantieperiode voorbij is.
Want nu blijkt dat motorrijders die met een aanhanger rijden niet de Nederlandse grens mogen passeren.
Volgens de Europese Commissie is in Nederland de derde rijbewijs richtlijn niet goed geïmplementeerd waar het gaat om rijden op de motor met aanhangwagen.
De lidstaten, dus ook Nederland, mogen het rijden met aanhangwagen alleen toestaan op het eigen grondgebied.
Je mag er dus niet de landsgrens mee over.
En dat geldt overal in de EU: motorrijders mogen nergens de landsgrens over met aanhangwagen.
Het Ministerie van Infrastructuur en Milieu (IenM) is bezig de regelgeving hierop aan te passen.
Ze hebben daarbij de keuze tussen een algeheel verbod op rijden met aanhangwagen of het toestaan op eigen grondgebied.
IenM is van plan voor het laatste te kiezen onder het mom van ‘iets is beter dan niets’.
Het ministerie verwacht dat de nieuwe regelgeving in het voorjaar van 2016 klaar is.
De exacte datum van inwerkingtreding wordt nog bekend gemaakt.
IenM heeft overigens bij navraag geen overtuigende verklaring gehoord voor deze interpretatie door de Europese Commissie. Daarom zal Nederland voor aanpassing van de derde rijbewijs richtlijn na de evaluatie ( 2e helft 2018) de wens inbrengen om het mogelijk te maken om in heel de EU te rijden met een motor met aanhanger.
Bron: Ministerie van Infrastructuur en Milieu


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gerry op 21 okt 2015 19:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: link en tekst in bericht geplaatst
blij dat ik rij
Gebruikersavatar
fxr willem
Active Member
Active Member
Berichten: 641
Lid geworden op: 25 apr 2015 19:36
Zo ja, wat voor type: fxr
Bouwjaar: 1986
Locatie: piepmuis

Re: lekker bezig in brussel

Bericht door fxr willem »

ruk het persbericht staat er niet bij
maar het komt er op neer dat je met een aanhanger alleen nog in je eigen land mag rijden
dus niet de grens over
dus een deen alleen in denemarken
een nederlander alleen in nederland
en ga zo maar door
EEN EUROPA mee reet :kwaad:
blij dat ik rij
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60337
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: lekker bezig in brussel

Bericht door Gerry »

Nou heb jij het aan je zijspan Willem,,
maar ik kijk wel is hoe die trekhaken aan die motoren zitten, en vind het vaak al een wonder dat ze ergens zijn aangekomen met een kar
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dr.Votec
† Gone But Not Forgotten †
Berichten: 6204
Lid geworden op: 21 jul 2011 13:10
Zo ja, wat voor type: Streetbob
Bouwjaar: 2013
Locatie: ...R.I.P... 18-04-2016

Re: lekker bezig in brussel

Bericht door Dr.Votec »

Ik begrijp überhaupt niet dat het mag :shutup2:
AfbeeldingGoing to a place that no one knows, where Angels fear to treadAfbeelding

Afbeelding

Custom sucks, stock rules
Redneck
Forum Member
Forum Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 01 jun 2013 19:13
Zo ja, wat voor type: Roadking classi
Bouwjaar: 2003
Locatie: Reuver

Re: lekker bezig in brussel

Bericht door Redneck »

Kan het zo snel niet vinden maar er is ook een persbericht uit dat je wel gewoon met je motor en ahw door Europa mag rijden.
Ik geloof eerder in de maagdelijkheid van een hoer dan in gerechtigheid bij justitie.
You can't teach a old dog new tricks
Redneck
Forum Member
Forum Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 01 jun 2013 19:13
Zo ja, wat voor type: Roadking classi
Bouwjaar: 2003
Locatie: Reuver

Re: lekker bezig in brussel

Bericht door Redneck »

Groningen schreef:
Redneck schreef:Kan het zo snel niet vinden maar er is ook een persbericht uit dat je wel gewoon met je motor en ahw door Europa mag rijden.
Op een aanhanger zeker.. :lol:
Ze waren vergeten om er bij te zetten dat je wel de grens over mag maar dat je moet voldoen aan de eisen van het land waar je doorheen rijd.(lijkt mij altijd al zo geweest,maar krijg het idee dat politici menen wat onnozele lieden tegenover zich te hebben)
Ik geloof eerder in de maagdelijkheid van een hoer dan in gerechtigheid bij justitie.
You can't teach a old dog new tricks
Plaats reactie