~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Artikel omtrent problemen Twin-Cam blok.

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Gebruikersavatar
Cult-1990
Forum Member
Forum Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 mar 2014 14:16
Zo ja, wat voor type: Fatbob - FXDF
Bouwjaar: 2012

Artikel omtrent problemen Twin-Cam blok.

Bericht door Cult-1990 »

Lotgenoten,

Ik werd op de onderstaande link geattendeerd, en zag ( als ik goed heb gezocht & gekeken ) hieromtrent nog niets op dit forum.

Best een even bijzonder als apart verhaal wat hij schrijft, al schijnt het artikel al even geleden te zijn geschreven.

Nou weet ik als geen ander dat je niet zo gauw zenuwachtig moet worden van verhalen die de ronde doen, maar deze James Russel schijnt wel aanzien te hebben en weet waar hij het over heeft.

Ik ben benieuwd naar een ieders mening :!: :!:

http://www.jamesrussellpublishing.biz/b ... arley.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Siempre viva :bier:
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Artikel omtrent problemen Twin-Cam blok.

Bericht door Gerry »

Nou, vriendelijk bedankt, maar ik wacht wel even tot iemand anders het leest, tis mij iets te veel :shock: :?
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
knarfz

Re: Artikel omtrent problemen Twin-Cam blok.

Bericht door knarfz »

Wacht ook wel op de samenvatting ;-)
Ronald
Active Member
Active Member
Berichten: 843
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:41
Zo ja, wat voor type: Heritage Classi
Bouwjaar: 2001

Re: Artikel omtrent problemen Twin-Cam blok.

Bericht door Ronald »

Hier is de samenvatting dan :lol:

Nou nou....
het is niet bepaald reclame voor dat spul.
wat een lawine van shit.

Mijn ervaring met TC:
91.000 km zonder echte problemen ( op 1 keer na, netjes opgelost)
schoentjes vervangen bij 70K
belt is nog steeds prima

we rijden rustig en hebben de grootste lol met dat ding.
en daar gaat het om dacht ik zo. :mrgreen:

o ja, overal waar we komen vindt het hooggeacht publiek het ook geweldig.
Dus hij heeft ook een sociale functie :thumbsup:
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Artikel omtrent problemen Twin-Cam blok.

Bericht door Gerry »

Ach, ik vind BMW's geweldige dingen,, Maar kijk is op dat forum,, dat is zeker bij de 6 cil en de laatste watergekoelde boxer ook een drama
er is overal wel wat mee ..
Zolang het niet zo een drama meer wordt als met die shovels en de blokken daar nog voor.. dan valt het wel mee
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Artikel omtrent problemen Twin-Cam blok.

Bericht door Gerry »

sponsored by victory

(denk ik :lol: :lol: :lol: :lol: )
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
mr_brakke
Active Member
Active Member
Berichten: 5019
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:39
Zo ja, wat voor type: FLTRX
Bouwjaar: 2016

Re: Artikel omtrent problemen Twin-Cam blok.

Bericht door mr_brakke »

chrome won't bring you home :lol: :lol: :lol:
- for those about to rock ... -
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Artikel omtrent problemen Twin-Cam blok.

Bericht door Gerry »

kit schreef:De sterkste twincam is tot en met 2002 . Met carburateur en krukas timken lagers. Alleen die verrekte nokkenas kettingsspanners ff updaten . ;)
:shock: :shock: :shock:
die eerste twincams vanaf 99,,, liepen allemaal binnen 1 a 2 jaar aan snot.. hoe kun je nou zeggen dat die zo sterk waren ????
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Artikel omtrent problemen Twin-Cam blok.

Bericht door Gerry »

Nou ja garantie of niet, dat zal dan wel, maar vind jij het leuk als je nieuwe motor na een jaar tot het laatste boutje uit elkaar moet ..

maar goed het maakt ook niet zo veel uit verder , jij schreef de eeste TC waren zo goed ;)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ronald
Active Member
Active Member
Berichten: 843
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:41
Zo ja, wat voor type: Heritage Classi
Bouwjaar: 2001

Re: Artikel omtrent problemen Twin-Cam blok.

Bericht door Ronald »

kit schreef:
Gerry schreef:
kit schreef:De sterkste twincam is tot en met 2002 . Met carburateur en krukas timken lagers. Alleen die verrekte nokkenas kettingsspanners ff updaten . ;)
:shock: :shock: :shock:
die eerste twincams vanaf 99,,, liepen allemaal binnen 1 a 2 jaar aan snot.. hoe kun je nou zeggen dat die zo sterk waren ????
vanaf 2000 dan :mrgreen: de 1999 modellen hadden ook problemen met de oliepomp en lagers maar dat werd onder garantie van de fabriek vervangen... http://rmhfaq.com/TC88cambearing.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
YESSSS !!

Ik heb 2001 :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

(geluk :mrgreen: )
Plaats reactie