~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

roadking-fatboy-naar streetglide

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
Plaats reactie
alsomocsolad
Forum Member
Forum Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2014 08:49
Zo ja, wat voor type: FLSTF
Bouwjaar: 8
Locatie: Alsomocsolad- Hongarije
Contacteer:

roadking-fatboy-naar streetglide

Bericht door alsomocsolad »

Momenteel bezit ik een 2008 Fatboy en denk erover om de overstap te maken naar een NIEUWE 2015-16 Streetglide
Ik ben 1,65 m en ben bang dat de motor me iets te zwaar zal vallen ? En ik weet jullie zullen nu wel zeggen ga test rijden maar toch bij een testritje op een nieuwe motor lijkt alles ok en goed. En ik ben ook nog in het bezit van een 2007 Roadking classic die voor mij eigenlijk toch wat zwaar en log is en waar ik last heb om de voeten aan de grond te krijgen zelfs met verlaagde vering en zadel . Het rijden is geen probleem maar bij het achteruitparkeren, of stapvoets rijden. Dit probleem heb ik niet bij de Fatboy .
Dus zijn er mensen die ook zijn overgestapt van een RK of Fatboy naar een Streetglide ?? graag jullie ervaring


Afbeelding
Afbeelding
2008 fatboy+2007 Roadking+ 1998 Fatboy+1987 Sportster 1100
Kawasaki z650 caféracer in wording 1956 chevrolet bel air 2dr coupé +1956 chevy NOMAD resto project
Gebruikersavatar
Rico
Active Member
Active Member
Berichten: 21412
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:17
Zo ja, wat voor type: Fatboy
Bouwjaar: 1999
Locatie: Boondocks

Re: roadking-fatboy-naar streetglide

Bericht door Rico »

Qua zit hoogte zullen jouw fatboy en de 2015 street glide mekaar niet zoveel maken ( ik ga van standaard modellen uit).
Jouw roadking heb je verlaagd en ik weet niet hoeveel natuurlijk, standaard is ie zo'n 5 cm hoger als die anderen geloof ik. ;)
Zit hoogte is één ding, maar de breedte is natuurlijk minstens zo belangrijk (hoever moet je de voeten uitelkaar zetten om de grond te raken).
Daarover kan ik hier vandaan niets zinnigs zeggen.
En dan natuurlijk de kilo's.
De street glide is zo'n 50kg zwaarder als je fatboy (dat lijkt niet veel, maar als je het achteruit mot douwen verneem je het wél :lol: )
Je roadking zit er ergens tussen in.
Beste advies is toch, ga lekker proefrijden en probeer vooral de dingen waar je problemen mee verwacht (achteruit drukken , stapvoets rijden)
Member of The Unwanted Ones 1/2 % Club

Afbeelding I may not change the world but i'm gonna leave a scar Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: roadking-fatboy-naar streetglide

Bericht door Gerry »

Nou, een Roadking en een Street Glide zijn 1 op 1 de zelfde dingen, met het enige verschil dat een Street er een kuipje op heeft.
dus als de roadking niet bevalt, dan gaat een streetglide dat ook niet doen.
het antw lijkt mij dus vrij simpel ;)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie