Momenteel bezit ik een 2008 Fatboy en denk erover om de overstap te maken naar een NIEUWE 2015-16 Streetglide
Ik ben 1,65 m en ben bang dat de motor me iets te zwaar zal vallen ? En ik weet jullie zullen nu wel zeggen ga test rijden maar toch bij een testritje op een nieuwe motor lijkt alles ok en goed. En ik ben ook nog in het bezit van een 2007 Roadking classic die voor mij eigenlijk toch wat zwaar en log is en waar ik last heb om de voeten aan de grond te krijgen zelfs met verlaagde vering en zadel . Het rijden is geen probleem maar bij het achteruitparkeren, of stapvoets rijden. Dit probleem heb ik niet bij de Fatboy .
Dus zijn er mensen die ook zijn overgestapt van een RK of Fatboy naar een Streetglide ?? graag jullie ervaring
~~ UPCOMING EVENTS ~~
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
roadking-fatboy-naar streetglide
-
- Forum Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10 nov 2014 08:49
- Zo ja, wat voor type: FLSTF
- Bouwjaar: 8
- Locatie: Alsomocsolad- Hongarije
- Contacteer:
roadking-fatboy-naar streetglide
2008 fatboy+2007 Roadking+ 1998 Fatboy+1987 Sportster 1100
Kawasaki z650 caféracer in wording 1956 chevrolet bel air 2dr coupé +1956 chevy NOMAD resto project
Kawasaki z650 caféracer in wording 1956 chevrolet bel air 2dr coupé +1956 chevy NOMAD resto project
- Rico
- Active Member
- Berichten: 21412
- Lid geworden op: 01 jun 2013 08:17
- Zo ja, wat voor type: Fatboy
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Boondocks
Re: roadking-fatboy-naar streetglide
Qua zit hoogte zullen jouw fatboy en de 2015 street glide mekaar niet zoveel maken ( ik ga van standaard modellen uit).
Jouw roadking heb je verlaagd en ik weet niet hoeveel natuurlijk, standaard is ie zo'n 5 cm hoger als die anderen geloof ik.
Zit hoogte is één ding, maar de breedte is natuurlijk minstens zo belangrijk (hoever moet je de voeten uitelkaar zetten om de grond te raken).
Daarover kan ik hier vandaan niets zinnigs zeggen.
En dan natuurlijk de kilo's.
De street glide is zo'n 50kg zwaarder als je fatboy (dat lijkt niet veel, maar als je het achteruit mot douwen verneem je het wél )
Je roadking zit er ergens tussen in.
Beste advies is toch, ga lekker proefrijden en probeer vooral de dingen waar je problemen mee verwacht (achteruit drukken , stapvoets rijden)
Jouw roadking heb je verlaagd en ik weet niet hoeveel natuurlijk, standaard is ie zo'n 5 cm hoger als die anderen geloof ik.
Zit hoogte is één ding, maar de breedte is natuurlijk minstens zo belangrijk (hoever moet je de voeten uitelkaar zetten om de grond te raken).
Daarover kan ik hier vandaan niets zinnigs zeggen.
En dan natuurlijk de kilo's.
De street glide is zo'n 50kg zwaarder als je fatboy (dat lijkt niet veel, maar als je het achteruit mot douwen verneem je het wél )
Je roadking zit er ergens tussen in.
Beste advies is toch, ga lekker proefrijden en probeer vooral de dingen waar je problemen mee verwacht (achteruit drukken , stapvoets rijden)
Member of The Unwanted Ones 1/2 % Club
I may not change the world but i'm gonna leave a scar
I may not change the world but i'm gonna leave a scar
- Gerry
- Moderator
- Berichten: 60338
- Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
- Zo ja, wat voor type: S G
- Bouwjaar: 2009
- Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
- Contacteer:
Re: roadking-fatboy-naar streetglide
Nou, een Roadking en een Street Glide zijn 1 op 1 de zelfde dingen, met het enige verschil dat een Street er een kuipje op heeft.
dus als de roadking niet bevalt, dan gaat een streetglide dat ook niet doen.
het antw lijkt mij dus vrij simpel
dus als de roadking niet bevalt, dan gaat een streetglide dat ook niet doen.
het antw lijkt mij dus vrij simpel