~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Gebruikersavatar
Martin M
Active Member
Active Member
Berichten: 766
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: FLHTCU
Locatie: Ja

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door Martin M »

mr_brakke schreef: Ik doe mee !
elektrisch rijden is echt fun
Ik heb er op gereden Jeroen (op de rollerbank dan wel, maar goed) en het is echt géén fun. Tenminste niet zoals een Harley fun is.
De zit is kut en het klinkt alsof een zoemende wolk bijen achter je aan zit.

Trekt wel lekker snel en lineair op, dat dan weer wel ;)

Kortom, dit is voor een nieuwe doelgroep. Of daarnaast de oude garde nog bediend kan blijven zal de toekomst leren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
serieus?
Gebruikersavatar
mr_brakke
Active Member
Active Member
Berichten: 5019
Lid geworden op: 09 feb 2014 00:39
Zo ja, wat voor type: FLTRX
Bouwjaar: 2016

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door mr_brakke »

je kunt best tot twee doelgroepen tegelijk behoren toch ?
reken maar dat wij tot aan onze dood op luchtgekoelde big twins blijven rijden, ongeacht of we ook elektrisch gaan rijden
daar is het veel te leuk voor.

Gerry heeft ook gelijk dat het nu nog allemaal nep en fiscaal gesubsidieerd is, maar dat er iets gaat veranderen is een feit
ik omarm de toekomst én het verleden !
- for those about to rock ... -
het is niet mijn bedoeling om tendentieus, ongefundeerd en/of nodeloos kwetsend over te komen
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60337
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door Gerry »

Ach, elke keer wordt er met een hoop tamtam iets nieuws op de markt gebracht ,,
het laatste was die 750 street

Afbeelding

En dan zie je in alle berichten en motorbladen hoe geweldig het allemaal is
voor de jeugd enz allemaal mooie verhalen,,, maar ze verkopen er niet een
de demo's staan nu nog op marktplaats, daar komen ze niet eens vanaf >> http://link.marktplaats.nl/m1059132241" onclick="window.open(this.href);return false;
Die V-rod dingen moet ook al 15 jaar geld bij ,, alles draait om die ouwe lucht koeler en als dat om wat voor reden niet meer kan , dan houd het merk gewoon op
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Pavel
Active Member
Active Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 jun 2013 18:40
Zo ja, wat voor type: FXDF Fatbob
Bouwjaar: 2008

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door Pavel »

Zou heel goed kunnen Ger,
Maar toch vind ik het mooi dat ze bij HD in ieder geval onderzoeken of ze ook de toekomst kunnen omarmen (zoals Jeroen zo mooi schrijft).
Eerlijk is eerlijk, ik hou ontzettend van die inefficiënte omzetting van brandstof in warmte en geluid en een beetje voorwaartse kracht zoals ze dat bij Harley al 113 jaar doen, maar ik zie ook dat dit niet meer decennia door zal blijven gaan.
Nu worden elektrische auto's bizar veel gesubsidieerd. Voor de volledig elektrische auto's kan ik me daar nog wat bij voorstellen, maar al die Outlanders en andere troep die bij mij in de straat staan is het natuurlijk te gek voor woorden dat daar zoveel subsidie op moet. gaat nergens over.

Maar of we het leuk vinden of niet, benzinemotoren komen hoe langer hoe meer onder druk te staan en ik denk dat over 10-15 jaar wanneer de accu technologie nog een paar stappen heeft kunnen maken het wagenpark er echt anders uit komt te zien en fossiele brandstof gaat verdringen. Ik vind het top dat uitgerekend Harley in deze ontwikkeling ook meegaat, maar betwijfel wel of ze wel vernieuwend genoeg zijn om echt in de voorhoede te kunnen blijven opereren. De toekomst gaat het leren, maar zelf wil ik best wel een elektrische motor met dat logootje op de 'tank'. Ik blijf natuurlijk conservatief in mijn progressiviteit. ;)
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60337
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door Gerry »

Pavel schreef: Nu worden elektrische auto's bizar veel gesubsidieerd. Voor de volledig elektrische auto's kan ik me daar nog wat bij voorstellen, maar al die Outlanders en andere troep die bij mij in de straat staan is het natuurlijk te gek voor woorden dat daar zoveel subsidie op moet. gaat nergens over.
Dat is de enige reden,, dat brakke en al die gasten er mee rijden Pavel
denk je nou dat ze anders die te dure hybride troep kopen..
En dat vol elektrisch ? tja ,, ik verdiep me er helemaal niet in want ik heb er geen interesse in
Maar ik vraag me wel af dat als alles elektrisch wordt of we niet van kakkebed in pissebed komen
want dat kost weer enorm veel stoom ,, wat ook nou niet erg schoon gemaakt wordt
of krijgen we dan nog 50000 van die verschrikkelijke wind molens er bij,, want dan ben ik bij voorbaat al tegen
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Ferry
Forum Member
Forum Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 06 sep 2013 07:58
Zo ja, wat voor type: fatboy
Bouwjaar: 2005

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door Ferry »

En die windmolens is weer goed voor de economie want olie platforms lopen voor geen meter meer.
Dus Ger wij gaan gewoon electries rijden dan houd ik werk zat . <Onder het motto voor het goede doel>
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60337
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door Gerry »

Ferry schreef:En die windmolens is weer goed voor de economie want olie platforms lopen voor geen meter meer.
Dus Ger wij gaan gewoon electries rijden dan houd ik werk zat . <Onder het motto voor het goede doel>
Nou jij misschien , maar ik niet Ferr.. ik kan niet zo goed tegen veranderen,, ik ben al 14 jaar van slag dat er geen carburateur meer op zit..
dus dit kan ik zeker niet aan ;)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Pavel
Active Member
Active Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 jun 2013 18:40
Zo ja, wat voor type: FXDF Fatbob
Bouwjaar: 2008

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door Pavel »

Wanneer je alleen naar de woorden kijkt:
Carburateur --> Elektronisch
Elektronisch --> Elektrisch
Zal de volgende stap niet zo groot voor je moeten worden Ger :lol:

Van de ene kant denk ik dat ik in mijn leven de volledige uitbanning van de benzinemotor nog wel mee ga maken. Maar van de andere kant: Ik was deze week nog in Dakar en als je ziet wat daar nog voor een berg heerlijk oud en antiek walmend spul rondrijdt kan die transitie wereldwijd toch nog wel even gaan duren.
Best bizar. Het verkeer in Dakar is een fantastische orgie van ongeregeldheid vol gebutste auto's slecht wegdek, zand, etc. Toch zag ik er maandagmiddag teruglopend van mijn werk ineens een nieuwe Ferrari tussen rijden. Dan moet je toch ook ofwel bezopen veel geld, of een zo'n kleine pik hebben dat je je op die manier moet bewijzen.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60337
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door Gerry »

Pavel schreef: Toch zag ik er maandagmiddag teruglopend van mijn werk ineens een nieuwe Ferrari tussen rijden. Dan moet je toch ook ofwel bezopen veel geld, of een zo'n kleine pik hebben dat je je op die manier moet bewijzen.
Ach, dat doen wij toch ook Pavel ,, op een ouwe Yamaha fazer 600 kom je ook overal en heb je ook lol >> http://link.marktplaats.nl/m1060004606" onclick="window.open(this.href);return false;
dan ben je voor 1250 € klaar en wij geven 20000 uit omdat we zo nodig een harley willen .. en die rijd niet beter hoor
nou die man of vrouw verdiend iets meer als wij en die vind een ferrari leuker als een fiat 500,, wat maakt het uit
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Pavel
Active Member
Active Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 jun 2013 18:40
Zo ja, wat voor type: FXDF Fatbob
Bouwjaar: 2008

Re: Elektrische Harley-Davidson in 2021 te koop’

Bericht door Pavel »

Dat is het niet Ger, ik vind het prima wanneer iemand met veel centjes een Ferrari koopt wanneer hij er blij van wordt. Maar om daarmee in Dakar te rijden.... Ik zou er doodongelukkig van worden in die warboel en drukte. Daar kun je toch echt beter een oude gedeukte bak rijden en met verstand op nul je aan het verkeer overgeven. Ik vind het fascinerend dat iemand op het idee komt om in zo'n land met zo'n ding te gaan rijden.
Plaats reactie