~~ UPCOMING EVENTS ~~
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***
Milwaukee-eight 107 vs 114
Milwaukee-eight 107 vs 114
Een kennis van mij adviseerde mij om voor een 114 te gaan en niet de 107 omdat de 114, volgens een bevriende dealer van hem, toch een andere en sterkere motor zou zijn.
Nu ben ik niet zo van de borrelpraat en adviezen van 'een bekende van een bekende' dus ik heb geprobeerd informatie en/of tests te vinden die meer duidelijkheid verschaffen.
Helaas is mij dat niet echt gelukt.
Heeft iemand een link of informatie die mij, bits-and-bytes man (ofwel ik-houd-altijd-een-schroef-over man), meer inzicht geeft?
Bij voorbaat dank!
Nu ben ik niet zo van de borrelpraat en adviezen van 'een bekende van een bekende' dus ik heb geprobeerd informatie en/of tests te vinden die meer duidelijkheid verschaffen.
Helaas is mij dat niet echt gelukt.
Heeft iemand een link of informatie die mij, bits-and-bytes man (ofwel ik-houd-altijd-een-schroef-over man), meer inzicht geeft?
Bij voorbaat dank!
- Gerry
- Moderator
- Berichten: 60352
- Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
- Zo ja, wat voor type: S G
- Bouwjaar: 2009
- Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
- Contacteer:
Re: Milwaukee-eight 107 vs 114
Wat is de meerprijs eigenlijk (want dat kan ik nergens vinden)
- Gerry
- Moderator
- Berichten: 60352
- Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
- Zo ja, wat voor type: S G
- Bouwjaar: 2009
- Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
- Contacteer:
Re: Milwaukee-eight 107 vs 114
die ouwe 110 heeft 84 pk en die 114-- 85 pk
het scheelt allemaal bijna niks die 103 had ook al 80 pk (die 107 kon ik zo 123 niet vinden maar ga er maar van uit dat het verschil minimaal is )
https://www.youtube.com/watch?v=xVp098p8GgI
het scheelt allemaal bijna niks die 103 had ook al 80 pk (die 107 kon ik zo 123 niet vinden maar ga er maar van uit dat het verschil minimaal is )
https://www.youtube.com/watch?v=xVp098p8GgI
Re: Milwaukee-eight 107 vs 114
Qua prijs scheelt het niet zoveel (relatief gezien).Gerry schreef:Wat is de meerprijs eigenlijk (want dat kan ik nergens vinden)
In Nederland is dat op de Fat Boy 2.200 Euro en Duitsland 1.500.
Re: Milwaukee-eight 107 vs 114
Hmm, volgens opgave op de HD Site is het 86 PK voor de 107 en 94 PK voor de 114.Gerry schreef:die ouwe 110 heeft 84 pk en die 114-- 85 pk
het scheelt allemaal bijna niks die 103 had ook al 80 pk (die 107 kon ik zo 123 niet vinden maar ga er maar van uit dat het verschil minimaal is )
In de US doen ze geen opgave maar daar is het volgens mij wel wat meer.
Dat zal wel met Euro 4 te maken hebben...
- Gerry
- Moderator
- Berichten: 60352
- Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
- Zo ja, wat voor type: S G
- Bouwjaar: 2009
- Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
- Contacteer:
Re: Milwaukee-eight 107 vs 114
Tis toch een USA filmpie .. die opgave's van de fabriek kloppen toch bijna nooit (van alle merken niet trouwens)
Koppel vond ik helemaal een groot verschil met de fabrieks opgave (109) ..ze geven 124 ft/lb op.... maar afgezien van dat ,
al die fabrieks opgave's zullen wel op een kaal blok worden gemeten , niet op het achterwiel.
Die dyno run liegt niet ..
Koppel vond ik helemaal een groot verschil met de fabrieks opgave (109) ..ze geven 124 ft/lb op.... maar afgezien van dat ,
al die fabrieks opgave's zullen wel op een kaal blok worden gemeten , niet op het achterwiel.
Die dyno run liegt niet ..
Re: Milwaukee-eight 107 vs 114
Ik heb vorig jaar een Fat Boy en Fat Boy S proefgereden, hetzelfde voor de Slim en de Slim S.
Het kan zeer wel tussen mijn oren gezeten hebben maar ik vond het 110 CI blok wat soepeler.
Ik ga morgen nog een keer proefrijden maar helaas kan ik (nog) niet de Fat Boy en de S naast elkaar rijden.
Voor zover ik weet ga ik eerst een Street Bob rijden.
Ik ben benieuwd...
Het kan zeer wel tussen mijn oren gezeten hebben maar ik vond het 110 CI blok wat soepeler.
Ik ga morgen nog een keer proefrijden maar helaas kan ik (nog) niet de Fat Boy en de S naast elkaar rijden.
Voor zover ik weet ga ik eerst een Street Bob rijden.
Ik ben benieuwd...
- Gerry
- Moderator
- Berichten: 60352
- Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
- Zo ja, wat voor type: S G
- Bouwjaar: 2009
- Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
- Contacteer:
Re: Milwaukee-eight 107 vs 114
Ja dat geloof ik wel, er zal wel wat verschil in zitten ..marcelt schreef:Ik heb vorig jaar een Fat Boy en Fat Boy S proefgereden, hetzelfde voor de Slim en de Slim S.
Het kan zeer wel tussen mijn oren gezeten hebben maar ik vond het 110 CI blok wat soepeler.
.
bij die fatboy en die slim weet ik het prijs verschil niet
maar die lowrider was 18300 en die lowrider S 23500 ... ik vind ruim 5000 euro verschil best veel en het verschil niet groot ..
neemt niet weg dat het wel iets zal schelen ...(dat mag ik hopen in elk geval)..
Re: Milwaukee-eight 107 vs 114
Mee eens, is wellicht te groot prijsverschil maar er waren ook 'cosmetische' verschillen.Gerry schreef:maar die lowrider was 18300 en die lowrider S 23500 ... ik vind ruim 5000 euro verschil best veel en het verschil niet groot ..
Dat geldt voor dit modeljaar niet, het enige verschil is het blok en het luchtfilter (tenzij ik mij vergis)
- Gerry
- Moderator
- Berichten: 60352
- Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
- Zo ja, wat voor type: S G
- Bouwjaar: 2009
- Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
- Contacteer:
Re: Milwaukee-eight 107 vs 114
Nou ja, er is voor ieder wat wils .. je moet nemen wat je leuk vind