~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Oordoppen op maat

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
zijlvaart67
Active Member
Active Member
Berichten: 543
Lid geworden op: 24 nov 2017 21:17

Re: Oordoppen op maat

Bericht door zijlvaart67 »

Dat is echt foute bingo!
Daar moet je echt mee aan de slag hoor! :shock:
Peu
Active Member
Active Member
Berichten: 763
Lid geworden op: 18 jan 2020 18:10

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Peu »

zijlvaart67 schreef: 01 apr 2021 17:22
Bart schreef: 01 apr 2021 15:35 Nou, ik weet niet waar jij die dingen dan haalt, heb er diverse geprobeerd maar je kan net zo goed niets in je oren stoppen want ze houden echt niets tegen.
Gewoon deze en dat werkt prima. Logisch ook, want het principe van geluiddemping is heel simpel..


ISF-128854-3.jpg
Zoiets heb ik ook van 3M.. kost geen drol en beter dan mijn Alpine maatdoppen! Die dreunen in mn harses op lage toeren!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bitchin
Active Member
Active Member
Berichten: 3481
Lid geworden op: 13 mei 2019 20:32
Zo ja, wat voor type: Softail
Bouwjaar: 1990

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Bitchin »

Ik heb nu al een jaar of 20 de aangemeten doppen van mijn werk en die zitten nog steeeds goed, dus het verhaal van elk 4 jaar vervangen gaat niet altijd op
Gebruikersavatar
Heppie
Active Member
Active Member
Berichten: 27678
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:12
Zo ja, wat voor type: CMX1100 Rebel
Bouwjaar: 21
Locatie: 020

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Heppie »

Bitchin schreef: 02 apr 2021 06:00 Ik heb nu al een jaar of 20 de aangemeten doppen van mijn werk en die zitten nog steeeds goed, dus het verhaal van elk 4 jaar vervangen gaat niet altijd op
Ik ken ook mensen die al 20 jaar met het zelfde kunstgebit rondlopen,maar als ze eten en of praten zweeft dat ding alle kanten op.
Nou heb ik daar geen verstand van,want ik heb gelukkig nog alles van mij zelf maar het zal wel lekker zitten :lol:
Slecht weer bestaat niet,wel slechte motorkleding .
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60338
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Gerry »

Heppie schreef: 02 apr 2021 07:47 Ik ken ook mensen die al 20 jaar met het zelfde kunstgebit rondlopen,maar als ze eten en of praten zweeft dat ding alle kanten op.
Nou heb ik daar geen verstand van,want ik heb gelukkig nog alles van mij zelf maar het zal wel lekker zitten :lol:
Ach,, Ouwe schoen zitten weer het beste... dus het is per product verschillend ..
Ouwe vrouwen is weer helemaal niks, ;)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Heppie
Active Member
Active Member
Berichten: 27678
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:12
Zo ja, wat voor type: CMX1100 Rebel
Bouwjaar: 21
Locatie: 020

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Heppie »

Gerry schreef: 02 apr 2021 07:52
Heppie schreef: 02 apr 2021 07:47 Ik ken ook mensen die al 20 jaar met het zelfde kunstgebit rondlopen,maar als ze eten en of praten zweeft dat ding alle kanten op.
Nou heb ik daar geen verstand van,want ik heb gelukkig nog alles van mij zelf maar het zal wel lekker zitten :lol:
Ach,, Ouwe schoen zitten weer het beste... dus het is per product verschillend ..
Ouwe vrouwen is weer helemaal niks, ;)
Het ligt er aan waar je ze voor nodig hebt :lol:
Slecht weer bestaat niet,wel slechte motorkleding .
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Bart »

Vandaag de 1e keer oo pad geweest met de nieuwe oordoppen in, ff wennen want ze passen zo danig precies dat ze best lastig in de oren gaan. Eenmaal erin hoor je echt verschil, zeker vergeleken met die weggooi doppen van de gamma. Mijn ervaring ermee is in ieder geval prima, voor de langere ritten ga ik ze zeker gebruiken maar de kortere en de stadsritjes doe ik wel als vanouds.
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
JosD
Forum Member
Forum Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 05 mar 2019 12:28
Contacteer:

Re: Oordoppen op maat

Bericht door JosD »

:) Vorige week oorbescherming op maat laten maken. Moest er toch maar eens van komen. Reed altijd met Alpine kant en klaar "motor" bescherming maar kreeg eigenlijk altijd zere oren na een uurtje en soms al eerder. Dan doe je ze dus maar uit en dat is zelfs met mijn zeer stille Shoei Neotec II geen goed plan.

Heb al lang een piep in mijn oren maar dat komt omdat ik tien jaar gitaar heb gespeeld in een metal band en daar deden we helaas niet aan gehoorbescherming. :rockon:

Waarschijnlijk kan ik ze deze week ophalen en ben heel benieuwd naar het comfort. Ze kosten ongeveer €110,- per set en dat vind ik nog wel meevallen. Er zit een klein vinger greepje aan en daaraan zit een touwtje. Kan er eventueel af gesneden worden maar niet later aan geplakt worden vandaar eerst maar MET gekozen.

Mijn vrouw en ik hebben beide voor een felle fluoriserende kleur gekozen om ze ook in donker makkelijk te vinden als je ze per ongeluk laat vallen. :clap:
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Bart »

Zou dat touwtje er zeker aan laten zitten, er is niets zo irritant als oordoppen die je er niet uitkrijgt oo het moment dat je dat wilt.
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Peu
Active Member
Active Member
Berichten: 763
Lid geworden op: 18 jan 2020 18:10

Re: Oordoppen op maat

Bericht door Peu »

JosD schreef: 25 apr 2021 20:13 :) Vorige week oorbescherming op maat laten maken. Moest er toch maar eens van komen. Reed altijd met Alpine kant en klaar "motor" bescherming maar kreeg eigenlijk altijd zere oren na een uurtje en soms al eerder. Dan doe je ze dus maar uit en dat is zelfs met mijn zeer stille Shoei Neotec II geen goed plan.

Heb al lang een piep in mijn oren maar dat komt omdat ik tien jaar gitaar heb gespeeld in een metal band en daar deden we helaas niet aan gehoorbescherming. :rockon:

Waarschijnlijk kan ik ze deze week ophalen en ben heel benieuwd naar het comfort. Ze kosten ongeveer €110,- per set en dat vind ik nog wel meevallen. Er zit een klein vinger greepje aan en daaraan zit een touwtje. Kan er eventueel af gesneden worden maar niet later aan geplakt worden vandaar eerst maar MET gekozen.

Mijn vrouw en ik hebben beide voor een felle fluoriserende kleur gekozen om ze ook in donker makkelijk te vinden als je ze per ongeluk laat vallen. :clap:
Waar heb je ze besteld?

Ik had met de laatste Alpines lekkage van geluid door ouderdom. Nieuwe voor motor én een set voor mijn muziek laten maken.
Resultaat:
Nieuwe motordoppen waren ook niet goed en lek. 2e nieuwe set waren te lang....deze prikten tegen mijn trommelvlies en dan had ik mijn helm nog niet op? Vréselijk, wat een pijn! 3e set zit goed maar dreunt op een HD als je lage toeren rijdt....
Gebruik nu de dus de 3M -37 Db weer!
De muziek doppen met speciale echte filters 2x terug laten tunen omdat ik mijn bandleden wel zag....maar niet hoorde.
Nu met de minst gedempte hoor ik ze ook niet genoeg....liggen in de kast! Wel OK voor concerten van een ander maar tegen de tijd dat ik daar heen mag zijn deze wss ook “lek”....

Succes met de jouwe straks....
Laatst gewijzigd door Peu op 26 apr 2021 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie