Pagina 3 van 4

Re: Mijn oude Dyna

Geplaatst: 21 dec 2020 03:05
door rene79shovel
i know , speedholes heten ze , doen ze al vanaf de jaren 50 of zo :-)

Re: Mijn oude Dyna

Geplaatst: 22 dec 2020 09:52
door Grizzly
Inderdaad, speed holes.
Ik zat net te kijken op een Facebook pagina met HD's te koop. Zie ik gelijk een oude Sportster staan met de zelfde speed holes :)
Grappig, misschien wordt het weer een rage, het geeft voor mijn gevoel een beetje een "industrieel" uiterlijk.

Afbeelding

Re: Mijn oude Dyna

Geplaatst: 22 dec 2020 09:58
door rene79shovel
vind het ook niet verkeerd staan , in de hotrodwereld doen ze dit ook nog veel speedholes en louvres :-)

Re: Mijn oude Dyna

Geplaatst: 25 dec 2020 20:27
door Fauzzi
Die vele kilo's eraf zullen zeker merkbaar zijn.
Goed bezig!

Re: Mijn oude Dyna

Geplaatst: 26 dec 2020 11:41
door rene79shovel
Fauzzi schreef: 25 dec 2020 20:27 Die vele kilo's eraf zullen zeker merkbaar zijn.
Goed bezig!
nee man , dat beetje merkt je niets van met rijden hoor :-)

Re: Mijn oude Dyna

Geplaatst: 02 jan 2021 17:23
door Grizzly
rene79shovel schreef: 26 dec 2020 11:41
Fauzzi schreef: 25 dec 2020 20:27 Die vele kilo's eraf zullen zeker merkbaar zijn.
Goed bezig!
nee man , dat beetje merkt je niets van met rijden hoor :-)
Elke goede rijder merkt dat verschil in gewicht zeer zeker. Wanneer je alleen een beetje recht uit sukkelt, op de snelweg, dan merk je gewicht niet zo.
Maar de seconde dat je moet remmen, accelereren, een bocht moet nemen, hobbels in de weg etc, dan merk je direct dat de motor beter stuurt, remt en veert.
In ieder geval merk ik dat wel.
Ik lees wel vaker online dat mensen beweren dat je gewicht bij een motor niet merkt . . . . dat zegt niets over de realiteit, maar iets over de gene die het zegt.

Ik heb net mijn 500kg weegschaal binnen. De Dyna weegt nu 263kg met de tank vol tot aan de rand.
Het touw dat ik gebruikte was ruim 3kg, dus uiteindelijk zit mijn FXD nu rond de 260kg wet weight.
In plaats van de oorspronkelijke 300kg is dat een verschil van 40kg, waarvan een zeer groot gedeelte onafgeveerd gewicht van de wielen en schokbrekers.
Afbeelding

Re: Mijn oude Dyna

Geplaatst: 02 jan 2021 20:56
door rene79shovel
hahaha , ja , uiteraard merk je 40 kilo wel , maar de gaatjes in de kettingbeschermer merk je niet als dat het enige is wat er gedaan zou zijn

Re: Mijn oude Dyna

Geplaatst: 02 jan 2021 21:04
door Grizzly
rene79shovel schreef: 02 jan 2021 20:56 hahaha , ja , uiteraard merk je 40 kilo wel , maar de gaatjes in de kettingbeschermer merk je niet als dat het enige is wat er gedaan zou zijn
Heb je helemaal gelijk in hoor. Een gaatje hier of daar gaat het niet worden.
Maar uiteindelijk, al die gaatjes, steuntjes, uitlaat, accu, wielen etc, scheelt elke keer een kilo-tje of meer. En dan telt het heel hard op.
40 kilo is best leuk met een klein budget. Zonder zover te gaan dat je naar alu achterbrug en zo gaat.
Dit is meer een beetje scheren hier en daar, die massief ijzeren Harley rommel weegt echt onnodig veel.
Het meeste spul is eigenlijk goedkoop ijzer dat voor te veel geld wordt verkocht.

Re: Mijn oude Dyna

Geplaatst: 03 jan 2021 10:50
door rene79shovel
het is wel een leuke uitdaging om zoiets te doen lijkt me , er is inderdaad behoorlijk wat wat je kunt veranderen

Re: Mijn oude Dyna

Geplaatst: 09 jul 2022 22:27
door Grizzly
Inmiddels weer een jaar verder en nog een aantal zaken verandert.
Niet zozeer met gewicht, maar cosmetisch.
Doordat er wat benzine uit de (te volle) tank was gekomen en bovenop de lak had beschadigd, heb ik besloten de hele motor te laten overspuiten.
Donkergroen (richting Britisch racing green) met ghostflame en een zilver flake.
Er komt nog een klein koplamp schermpje bij, a la clubstyle, dat in kleur mee gespoten wordt.

Afbeelding

Afbeelding

Met dank aan AirArtDennis voor het magnifieke spuitwerk.