~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

motorgeluid

Voor algemene motor gerelateerde onderwerpen, actualiteiten en nieuws
zijlvaart67
Active Member
Active Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 24 nov 2017 21:17

Re: motorgeluid

Bericht door zijlvaart67 »

Dat meer mensen last hebben van geluidsoverlast komt vanwege de eisen qua geluidsoverlast. Klinkt raar, maar zo is het wel.

In het VK hebben ze op Heathrow maar 2 banen en die behandelen veel meer vluchten dan in Nederland. Aanvliegroutes liggen vast en daar kan je met de woningbouw prima rekening mee houden, want het zal ook nooit veranderen. In Nederland liggen de baan dwars door elkaar heen en mag een baan maar beperkt gebruikt worden, totdat de geluidseisen bereikt zijn en dan moeten ze schakelen naar een andere baan. Zo wordt er meerdere keren per dag geschakeld wat niet alleen het vliegverkeer veel gevaarlijker maakt, maar daardoor hebben in z'n totaliteit ook veel meer mensen last van opstijgende en landende vliegtuigen.

Oftewel; allemaal dankzij de milieulobby. Hoe schiet je jezelf in je voet..

Maar überhaupt; Schiphol bestaat al sinds het begin van de vorige eeuw. Iedereen die jonger is dan van 1900 weet dus dat als je dicht bij een luchthaven gaat wonen, je last krijgt van geluidsoverlast. Daar moet je dan ook niet over zeiken, dat vind ik ronduit hypocriet. Net zoiets als naast een brandweerkazerne gaan wonen en dan gaan klagen dat ze 3x per dag uitrukken met gillende sirenes..
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: motorgeluid

Bericht door Gerry »

Dus je mag wel zeiken als je aan de Lek gaat wonen.. waar je dat misschien 4 of 5 x heb een paar uurtjes op een zonnige zondag.. maar niet als je in aalsmeer woont..
Waar je er elke dag last van heb, want dan ben je een zeikerd..
Duidelijk ,bedankt voor de uitleg :toppie:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
zijlvaart67
Active Member
Active Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 24 nov 2017 21:17

Re: motorgeluid

Bericht door zijlvaart67 »

Inderdaad; als je onder de rook van de Hoogovens gaat wonen krijg je ook last, moet je ook niet zeuren.

Dat is de afweging tussen elders wonen (met meer reistijd) of naast een vliegveld/naast een brandweerkazerne of een ziekenhuis. Ieder maakt z'n eigen keus en accepteer daar ook de gevolgen van.

En idd; die mensen langs een mooie fietsroute/motorroute moeten ook niet zeiken; dat kan je verwachten als je langs een dijkweggetje gaat wonen. Daar heb ik dus ook geen/minder begrip voor. Probleem daarbij is alleen dat veel motoren niet aan de wettelijke eisen voldoen en daar verliest de motorrijder de strijd..

Motorrijders schijten in hun eigen nest, ik kan 't niet anders zien..
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: motorgeluid

Bericht door Gerry »

zijlvaart67 schreef: 06 okt 2020 17:54 En idd; die mensen langs een mooie fietsroute/motorroute moeten ook niet zeiken; dat kan je verwachten als je langs een dijkweggetje gaat wonen.
Nou, dat was me punt, meer niet hoor..

(en over schiphol... Die zitten ruim boven de hoeveelheid herrie die ze mogen maken,,gemeten door div erkende instanties .
Maar de overheid blijft gewoon volhouden dat alles binnen de norm valt en er wordt gewoon niks aan gedaan..)
Maar voor de rest heb je gelijk hoor.. niet zeuren als je hier gaat wonen..
maar ik woon hier 24 jaar,, en toen we hier gingen wonen hoorde je af en toe een vliegtuig..
En nu af en toe niet.. dat is het verschil in 24 jaar.
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: motorgeluid

Bericht door Bart »

Er vliegt nu ook bijna niets hoor....
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
zijlvaart67
Active Member
Active Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 24 nov 2017 21:17

Re: motorgeluid

Bericht door zijlvaart67 »

Ik voorspel dat het vliegen sowieso minder wordt; de overheid heeft, omwille van het milieu, een fantastische reden om meer belasting te gaan heffen, zowel op de tickets als op de brandstof en die tarieven gaan, eenmaal ingevoerd, alleen maar stijgen. Iets met een 'leverworstmethode'... Hapje voor hapje..

Overigens ging ik er vanuit dat het 's nachts wel iets minder was dan dit:
'Nu geldt er nog een maximum van 32.000 starts en landingen tussen 23 en 6 uur. „In het blok tussen 01 en 05 uur gaat het jaarlijks om 10.000 vluchten.'

Ik had het idee dat er 's nachts al nauwelijks meer gevlogen mocht worden, maar kennelijk is dat idee nog niet ingevoerd..
Gebruikersavatar
Barny
Forum Member
Forum Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 20 nov 2019 09:00
Zo ja, wat voor type: Road King
Bouwjaar: 2006

Re: motorgeluid

Bericht door Barny »

als je maar betaalt, mag je harder rijden dan toegestaan, over alle dijkje rijden, links rechts inhalen waar je maar wil, door rood rijden, meer herrie maken dan gewenst is enzv enzv

Barny
Cabby
Forum Member
Forum Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 okt 2020 17:13
Zo ja, wat voor type: FLHTC
Bouwjaar: 2012

Re: motorgeluid

Bericht door Cabby »

Gelukkig zijn ze hier in Z-Frankrijk nog niet zo ver. Het land waar sowieso de T-max en X-max meer lawaai maken dan een Harley met 'open pipes'!!

Daarnaast is het ook écht genieten als hier tijdens het jaarlijkse HD Euro Festival, de Harleys bijna dag en nacht in het achterland ronkend door de bergen cruisen. Dan slaap ik zelfs extra met de ramen open!!!
:toppie:
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: motorgeluid

Bericht door Gerry »

Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Peu
Active Member
Active Member
Berichten: 763
Lid geworden op: 18 jan 2020 18:10

Re: motorgeluid

Bericht door Peu »

Ik werd zelf gek van de Vance & Herrie die eronder zaten toen ik mijn RK kocht (heb Tinnitus!) Ik kon s’avonds nix meer horen ivm piep!
Ik heb 2 nieuwe RK CVO dempers op de kop getikt voor €200 via MP. Meer door stroming dan de originele rietjes en loopt er met Highflow en huidige instelling perfect mee. Is op de Dynojet geweest, 75pk achterwiel en lucht/brandstof perfect. Geluid is goed te horen maar netjes! Staat ook mooi, vind ik.
Ik reed met m’n e-keur, en ontspannen gevoel door de Vogezen en Zwarte Woud dit jaar september!
ED09A409-8CFF-4945-8B49-3C93C0E2A992.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie