~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

HD Pan America

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
marc amersafoort
Forum Member
Forum Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 mei 2018 18:51
Zo ja, wat voor type: Fatboy
Bouwjaar: 2007

HD Pan America

Bericht door marc amersafoort »

Ben ik dan de enige die dit een hele interessante motor vind???
Ik heb naast mijn fatboy (gekocht om rustig te cruisen en voor het mooie geluid) ook een GS1200 voor licht off road, snelweg en toeren.
Ik overweeg serieus de Pan American te kopen. Interessante toevoeging volgens mij en noodzakelijk. Alleen de huidige lineup van HD blijven leveren is een dead end voor Harley, al ontzettend veel jaar krimpende sales. Kortom er moeten nieuwe segmenten worden aangeboord, naast de traditionele HD segmenten. De nieuwe 60 twin engine met veel meer HP dan de huidige 45 kan volgens mij makkelijk ook worden ingezet op de traditionele lijn van HD cruisers. En opent de weg voor HD om ook goedkopere adv motoren te leveren, iets waar nu het volume wereldwijd in zit. Aantal vrienden van mij (non Harley rijders) zijn ook behoorlijk geinteresseerd.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: HD Pan American

Bericht door Gerry »

Ik schreef (ongeveer als enige) in nov 2019 al dat ik het wel een leuk ding vond..
https://www.harleydavidsonforum.nl/view ... 74#p272239
En ik Heb ook een GS en daar ga je het toch mee vergelijken..
En dat wordt dan wel weer moeilijk ..
En voor een Harley beleving hoef je hem niet te kopen,, Want het nieuwe toeren twin blokje loopt vergelijkbaar als een KTM blokje..
net als een V-rod zeg maar.. dus het enige leuke aan een Harley,,,Het blok en het geluid,, daar hoef je hem niet voor te kopen..
Haal die plastic kap er af en monteer gewoon een 7 inch koplamp en het is een leuk ding om te zien ook.
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
PS RoadKing
Active Member
Active Member
Berichten: 3832
Lid geworden op: 01 jun 2013 21:14
Zo ja, wat voor type: Road King Speci
Bouwjaar: 2017
Locatie: Loonse en Drunense Duinen

Re: HD Pan American

Bericht door PS RoadKing »

marc amersafoort schreef: 04 apr 2021 08:54 Ben ik dan de enige die dit een hele interessante motor vind???
ik denk dat je eerst moet vragen of er op dit forum mensen zijn die zo'n type -het schijnt een adventure-touring motor te heten- interessant vinden, en als die er zijn is de vraag of ze een Pan American overwegen.....
vroeger noemden we zoiets off the road en ergens rond 1980 heb ik ooit eens een jaartje op een Yamaha XT500 rondgereden, niet om te gaan crossen maar het was een dikke ééncilinder viertakt zonder de kuren van het Engelse spul dat ik tot die tijd bereed; na een jaar weer verkocht en nooit meer interesse in gehad; ik vind de huidige off the roads, sorry, adventure motoren niet om aan te zien, het frame is een wirwar van buizen, rare puntige kuipjes en voorspatborden, voor mij veel te hoge zadels en dan die alu pizzaboxen achterop....nee, niet aan mij besteed....maar met alle respect overigens voor de liefhebbers van deze motoren; en als ik het wèl leuk zou vinden zou ik de Pan American als optie zien, maar hoe dat in een vergelijk met de concurrentie uitvalt...geen idee, ben overigens best wel nieuwsgierig naar de eerste testverslagen
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: HD Pan American

Bericht door Gerry »

Nou zijn het geen Offroad's maar Allroad's..
En je kunt het toch niks vinden .. Alleen waarom iedereeen een Haley leuk vind... het blok en geluid..
Dat vind je hier niet ..
En de test filmpje zijn er toch al lang

Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: HD Pan American

Bericht door Bart »

Nou, ik ga er niet van uit m'n pan (american)
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
marc amersafoort
Forum Member
Forum Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 mei 2018 18:51
Zo ja, wat voor type: Fatboy
Bouwjaar: 2007

Re: HD Pan American

Bericht door marc amersafoort »

Gelukkig moet HD het met nieuwe motoren veelal niet hebben van de huidige HD populatie, die zijn vaak heel erg eenkennig en willen motoren die geluid maken en verder veel bling bling en daar past een adv/electric bike en wat er (hopelijk) nog meer gaat komen niet bij...
Bart
Active Member
Active Member
Berichten: 21993
Lid geworden op: 02 apr 2012 20:05
Zo ja, wat voor type: Dyna Superglide
Bouwjaar: 2001
Locatie: Leiden suburb
Contacteer:

Re: HD Pan American

Bericht door Bart »

marc amersafoort schreef: 04 apr 2021 13:44 Gelukkig moet HD het met nieuwe motoren veelal niet hebben van de huidige HD populatie, die zijn vaak heel erg eenkennig en willen motoren die geluid maken en verder veel bling bling en daar past een adv/electric bike en wat er (hopelijk) nog meer gaat komen niet bij...
Klopt dus daarom wordt het niets :clap:
Some people are alive only because it's illegal to kill them.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: HD Pan American

Bericht door Gerry »

Zijn die dingen er al eigenlijk.. de laatste keer dat ik bij een dealer was.. Dat was met de heropening van Amsterdam..
(geen idee meer wanneer dat was, maar het is al even geleden)
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
marc amersafoort
Forum Member
Forum Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 mei 2018 18:51
Zo ja, wat voor type: Fatboy
Bouwjaar: 2007

Re: HD Pan American

Bericht door marc amersafoort »

@Bart, hoe kortzichtig kun je zijn? HD gaat ten onder als ze op dezelfde voet verder blijven gaan. Dat jezelf de HD Pan A niets vind is helemaal prima, maar dat je het gezien je emoticon het blijkbaar heel leuk vind als het niets zou worden is super kortzichtig.
Gebruikersavatar
Heppie
Active Member
Active Member
Berichten: 27678
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:12
Zo ja, wat voor type: CMX1100 Rebel
Bouwjaar: 21
Locatie: 020

Re: HD Pan American

Bericht door Heppie »

Geef mij maar een pan frituur :lol:
Slecht weer bestaat niet,wel slechte motorkleding .
Plaats reactie