~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

Sport Glide in da house..!

Show je eigen fiets of andere mooie bouwsels die je bent tegengekomen.
Peu
Active Member
Active Member
Berichten: 763
Lid geworden op: 18 jan 2020 18:10

Re: Sport Glide in da house..!

Bericht door Peu »

Dorski schreef: 07 aug 2021 21:38 Dat roesten van het frame van binnen is een bekend probleem bij stalen fietsen.
Dit is makkelijk zelf te verhelpen met een busje frame saver. Dit spuit je in de open gaatjes en bedekt debinnenkant van het frame met een soort laagje van tectiel.
De meeste fietsfabrikanten doen dit niet zelf, maar een goede dealer regelt dit voor zijn klanten.
Je zou zeggen dat de MoCo dit toch ook weet en er rekening meehoud.
Het wordt opgelost, maar ze wilde hem weer een dag hebben omdat het moest drogen.
Dan maar bij de eerstvolgende beurt….plak er nu gaffertape op…
De logica dat er water IN de achterbrug moet komen ontgaat mij? Wat er niet in kan,..hoeft er ook niet uit!!
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60341
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Sport Glide in da house..!

Bericht door Gerry »

Peu schreef: 07 aug 2021 22:13 De logica dat er water IN de achterbrug moet komen ontgaat mij? Wat er niet in kan,..hoeft er ook niet uit!!
Precies :toppie:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dorski
Forum Member
Forum Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 feb 2021 20:29
Zo ja, wat voor type: Iron
Bouwjaar: 2020

Re: Sport Glide in da house..!

Bericht door Dorski »

Peu schreef: 07 aug 2021 22:13
Dorski schreef: 07 aug 2021 21:38 Dat roesten van het frame van binnen is een bekend probleem bij stalen fietsen.
Dit is makkelijk zelf te verhelpen met een busje frame saver. Dit spuit je in de open gaatjes en bedekt debinnenkant van het frame met een soort laagje van tectiel.
De meeste fietsfabrikanten doen dit niet zelf, maar een goede dealer regelt dit voor zijn klanten.
Je zou zeggen dat de MoCo dit toch ook weet en er rekening meehoud.
Het wordt opgelost, maar ze wilde hem weer een dag hebben omdat het moest drogen.
Dan maar bij de eerstvolgende beurt….plak er nu gaffertape op…
De logica dat er water IN de achterbrug moet komen ontgaat mij? Wat er niet in kan,..hoeft er ook niet uit!!
Het heeft er niet mee te maken dat er water in de achterbrug moet kunnen, maar lucht. Omdat het gelaste buizen/profielen zijn willen ze deze niet luchtdicht lassen. Door verwarmen en afkoelen kan er overdruk of onderdruk dan in het profiel, in dit geval de achterbrug, ontstaan. Daarbij is het veel kostbaarder om een frame helemaal dicht te lassen en heeft dit geen constructie voordelen. Door dit gaatje kan deze druk eruit, maar ook water erin.
Op zich geen probleem als je het frame van binnen behandeld.
Is overigens een hele gangbare praktijk in stalen framebouw.
Peu
Active Member
Active Member
Berichten: 763
Lid geworden op: 18 jan 2020 18:10

Re: Sport Glide in da house..!

Bericht door Peu »

Dorski schreef: 08 aug 2021 17:03
Peu schreef: 07 aug 2021 22:13
Dorski schreef: 07 aug 2021 21:38 Dat roesten van het frame van binnen is een bekend probleem bij stalen fietsen.
Dit is makkelijk zelf te verhelpen met een busje frame saver. Dit spuit je in de open gaatjes en bedekt debinnenkant van het frame met een soort laagje van tectiel.
De meeste fietsfabrikanten doen dit niet zelf, maar een goede dealer regelt dit voor zijn klanten.
Je zou zeggen dat de MoCo dit toch ook weet en er rekening meehoud.
Het wordt opgelost, maar ze wilde hem weer een dag hebben omdat het moest drogen.
Dan maar bij de eerstvolgende beurt….plak er nu gaffertape op…
De logica dat er water IN de achterbrug moet komen ontgaat mij? Wat er niet in kan,..hoeft er ook niet uit!!
Het heeft er niet mee te maken dat er water in de achterbrug moet kunnen, maar lucht. Omdat het gelaste buizen/profielen zijn willen ze deze niet luchtdicht lassen. Door verwarmen en afkoelen kan er overdruk of onderdruk dan in het profiel, in dit geval de achterbrug, ontstaan. Daarbij is het veel kostbaarder om een frame helemaal dicht te lassen en heeft dit geen constructie voordelen. Door dit gaatje kan deze druk eruit, maar ook water erin.
Op zich geen probleem als je het frame van binnen behandeld.
Is overigens een hele gangbare praktijk in stalen framebouw.
Ze hebben er dopjes ingedrukt maar dat doet niets. Spuit dan af fabriek dat frame van binnen in?
Nu moet ik eigenlijk weer 2 dagen vrijnemen om de motor daar weer te brengen en halen….
Ik vind dat een manco…
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60341
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: Sport Glide in da house..!

Bericht door Gerry »

Dorski schreef: 08 aug 2021 17:03 Is overigens een hele gangbare praktijk in stalen framebouw.
Leuk verhaal Dorski
Maar ik heb nog nooit een motor gehad waar het roestwater uit het frame of de achterbrug liep.
,,En al helemaal niet na 2 maanden,,
.................................................................
En als het al bekent is bij de dealer. waarom dan niet een terug roep actie :?:
En als het al bekent is (waarom behandelen ze dan niet elke softail die afgeleverd wordt)
Maar omdat 90% er alles aan doet om nooit met regen te gaan rijden komen die er na een paar jaar pas een keer achter..
(als de garantie om is) :roll:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dorski
Forum Member
Forum Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 feb 2021 20:29
Zo ja, wat voor type: Iron
Bouwjaar: 2020

Re: Sport Glide in da house..!

Bericht door Dorski »

Gerry schreef: 09 aug 2021 06:10
Dorski schreef: 08 aug 2021 17:03 Is overigens een hele gangbare praktijk in stalen framebouw.
Leuk verhaal Dorski
Maar ik heb nog nooit een motor gehad waar het roestwater uit het frame of de achterbrug liep.
,,En al helemaal niet na 2 maanden,,
.................................................................
En als het al bekent is bij de dealer. waarom dan niet een terug roep actie :?:
En als het al bekent is (waarom behandelen ze dan niet elke softail die afgeleverd wordt)
Maar omdat 90% er alles aan doet om nooit met regen te gaan rijden komen die er na een paar jaar pas een keer achter..
(als de garantie om is) :roll:
Nee, dat klopt, omdat de meeste frames van binnen behandeld worden.
Ik heb het zelf weleens bij een Honda gehad, overigens ook bij de achterbrug, en natuurlijk bij wat stalen MTB frames.
Gebruikersavatar
HenkB
Active Member
Active Member
Berichten: 7055
Lid geworden op: 28 apr 2012 14:26
Zo ja, wat voor type: dyna FXDB
Bouwjaar: 2010
Locatie: Hilversum

Re: Sport Glide in da house..!

Bericht door HenkB »

Heppie schreef: 07 aug 2021 06:08 Het is eigenlijk appelen met peren vergelijken,maar wel leuk.

toch wel een leuke motor die Honda Rebel :toppie:
"Henk's Garden Gate service"
Gebruikersavatar
Heppie
Active Member
Active Member
Berichten: 27678
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:12
Zo ja, wat voor type: CMX1100 Rebel
Bouwjaar: 21
Locatie: 020

Re: Sport Glide in da house..!

Bericht door Heppie »

HenkB schreef: 09 aug 2021 17:53
Heppie schreef: 07 aug 2021 06:08 Het is eigenlijk appelen met peren vergelijken,maar wel leuk.

toch wel een leuke motor die Honda Rebel :toppie:
Ssst Henk,mag je hier niet zeggen :mrgreen:
Slecht weer bestaat niet,wel slechte motorkleding .
Peu
Active Member
Active Member
Berichten: 763
Lid geworden op: 18 jan 2020 18:10

Re: Sport Glide in da house..!

Bericht door Peu »

Beetje mijn topic vervuilen met die rijstraket… :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Heppie
Active Member
Active Member
Berichten: 27678
Lid geworden op: 01 jun 2013 08:12
Zo ja, wat voor type: CMX1100 Rebel
Bouwjaar: 21
Locatie: 020

Re: Sport Glide in da house..!

Bericht door Heppie »

Zou die ook roesten :lol: :lol:
Slecht weer bestaat niet,wel slechte motorkleding .
Plaats reactie