Dorski schreef: ↑07 aug 2021 21:38
Dat roesten van het frame van binnen is een bekend probleem bij stalen fietsen.
Dit is makkelijk zelf te verhelpen met een busje frame saver. Dit spuit je in de open gaatjes en bedekt debinnenkant van het frame met een soort laagje van tectiel.
De meeste fietsfabrikanten doen dit niet zelf, maar een goede dealer regelt dit voor zijn klanten.
Je zou zeggen dat de MoCo dit toch ook weet en er rekening meehoud.
Het wordt opgelost, maar ze wilde hem weer een dag hebben omdat het moest drogen.
Dan maar bij de eerstvolgende beurt….plak er nu gaffertape op…
De logica dat er water IN de achterbrug moet komen ontgaat mij? Wat er niet in kan,..hoeft er ook niet uit!!
Dorski schreef: ↑07 aug 2021 21:38
Dat roesten van het frame van binnen is een bekend probleem bij stalen fietsen.
Dit is makkelijk zelf te verhelpen met een busje frame saver. Dit spuit je in de open gaatjes en bedekt debinnenkant van het frame met een soort laagje van tectiel.
De meeste fietsfabrikanten doen dit niet zelf, maar een goede dealer regelt dit voor zijn klanten.
Je zou zeggen dat de MoCo dit toch ook weet en er rekening meehoud.
Het wordt opgelost, maar ze wilde hem weer een dag hebben omdat het moest drogen.
Dan maar bij de eerstvolgende beurt….plak er nu gaffertape op…
De logica dat er water IN de achterbrug moet komen ontgaat mij? Wat er niet in kan,..hoeft er ook niet uit!!
Het heeft er niet mee te maken dat er water in de achterbrug moet kunnen, maar lucht. Omdat het gelaste buizen/profielen zijn willen ze deze niet luchtdicht lassen. Door verwarmen en afkoelen kan er overdruk of onderdruk dan in het profiel, in dit geval de achterbrug, ontstaan. Daarbij is het veel kostbaarder om een frame helemaal dicht te lassen en heeft dit geen constructie voordelen. Door dit gaatje kan deze druk eruit, maar ook water erin.
Op zich geen probleem als je het frame van binnen behandeld.
Is overigens een hele gangbare praktijk in stalen framebouw.
Dorski schreef: ↑07 aug 2021 21:38
Dat roesten van het frame van binnen is een bekend probleem bij stalen fietsen.
Dit is makkelijk zelf te verhelpen met een busje frame saver. Dit spuit je in de open gaatjes en bedekt debinnenkant van het frame met een soort laagje van tectiel.
De meeste fietsfabrikanten doen dit niet zelf, maar een goede dealer regelt dit voor zijn klanten.
Je zou zeggen dat de MoCo dit toch ook weet en er rekening meehoud.
Het wordt opgelost, maar ze wilde hem weer een dag hebben omdat het moest drogen.
Dan maar bij de eerstvolgende beurt….plak er nu gaffertape op…
De logica dat er water IN de achterbrug moet komen ontgaat mij? Wat er niet in kan,..hoeft er ook niet uit!!
Het heeft er niet mee te maken dat er water in de achterbrug moet kunnen, maar lucht. Omdat het gelaste buizen/profielen zijn willen ze deze niet luchtdicht lassen. Door verwarmen en afkoelen kan er overdruk of onderdruk dan in het profiel, in dit geval de achterbrug, ontstaan. Daarbij is het veel kostbaarder om een frame helemaal dicht te lassen en heeft dit geen constructie voordelen. Door dit gaatje kan deze druk eruit, maar ook water erin.
Op zich geen probleem als je het frame van binnen behandeld.
Is overigens een hele gangbare praktijk in stalen framebouw.
Ze hebben er dopjes ingedrukt maar dat doet niets. Spuit dan af fabriek dat frame van binnen in?
Nu moet ik eigenlijk weer 2 dagen vrijnemen om de motor daar weer te brengen en halen….
Ik vind dat een manco…
Dorski schreef: ↑08 aug 2021 17:03
Is overigens een hele gangbare praktijk in stalen framebouw.
Leuk verhaal Dorski
Maar ik heb nog nooit een motor gehad waar het roestwater uit het frame of de achterbrug liep. ,,En al helemaal niet na 2 maanden,,
.................................................................
En als het al bekent is bij de dealer. waarom dan niet een terug roep actie
En als het al bekent is (waarom behandelen ze dan niet elke softail die afgeleverd wordt)
Maar omdat 90% er alles aan doet om nooit met regen te gaan rijden komen die er na een paar jaar pas een keer achter..
(als de garantie om is)
Dorski schreef: ↑08 aug 2021 17:03
Is overigens een hele gangbare praktijk in stalen framebouw.
Leuk verhaal Dorski
Maar ik heb nog nooit een motor gehad waar het roestwater uit het frame of de achterbrug liep. ,,En al helemaal niet na 2 maanden,,
.................................................................
En als het al bekent is bij de dealer. waarom dan niet een terug roep actie
En als het al bekent is (waarom behandelen ze dan niet elke softail die afgeleverd wordt)
Maar omdat 90% er alles aan doet om nooit met regen te gaan rijden komen die er na een paar jaar pas een keer achter..
(als de garantie om is)
Nee, dat klopt, omdat de meeste frames van binnen behandeld worden.
Ik heb het zelf weleens bij een Honda gehad, overigens ook bij de achterbrug, en natuurlijk bij wat stalen MTB frames.