~~ UPCOMING EVENTS ~~

... Nou er is zat te doen de komende weken, kijk even op Rallies & Gatherings dus klik hier onder even op Info...
***Klik hier voor het Rallies & Gatherings overzicht***

En de nieuwe V-rod klonen,, in 2022 .

(Officieel) nieuws met betrekking tot Harley-Davidson. Heb je wat gelezen over / van Harley-Davidson. Plaats het hier, graag met bronvermelding.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

En de nieuwe V-rod klonen,, in 2022 .

Bericht door Gerry »

Afbeelding

En

Afbeelding
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
buell killer
Forum Member
Forum Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 16 feb 2017 19:24
Zo ja, wat voor type: Lowrider s
Bouwjaar: 2017

Re: En de nieuwe V-rod klonen,, in 2022 .

Bericht door buell killer »

Euh dacht dat motorfietsen kopen 90% emotie was, dat ontgaat me hier een beetje
Gebruikersavatar
hankypanky
Active Member
Active Member
Berichten: 2026
Lid geworden op: 27 sep 2015 11:55
Zo ja, wat voor type: RK classic
Bouwjaar: 2006

Re: En de nieuwe V-rod klonen,, in 2022 .

Bericht door hankypanky »

buell killer schreef: 04 feb 2022 21:33 Euh dacht dat motorfietsen kopen 90% emotie was, dat ontgaat me hier een beetje
Als HD de techniek al meer dan 100 jaar praktisch hetzelfde laat, krijg je gedoe, want er deugd dan heel veel niet (meer) aan. Vergelijkingen worden (hier) gemaakt met andere motor fabrikanten en dan lees je vaak hoe slecht de Harley's wel niet zijn. Vooral BMW is een veel betere keuze..
De grote meerderheid die Harley rijdt valt voor het plaatje en de sfeer die het merk oproept.
Nu heeft HD vloeistof gekoelde motoren met boven-liggende nokkenassen en veel vermogen en nu is de emotie voor menigeen weg.
Blijkbaar is het bij HD het één of het ander en gaat dit niet geheel samen.
Ik zie zelf liever een panhead of knucklehead dan een jap lookalike.
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: En de nieuwe V-rod klonen,, in 2022 .

Bericht door Gerry »

hankypanky schreef: 06 feb 2022 11:08 Als HD de techniek al meer dan 100 jaar praktisch hetzelfde laat, krijg je gedoe, want er deugd dan heel veel niet (meer) aan.
Vergelijkingen worden (hier) gemaakt met andere motor fabrikanten en dan lees je vaak hoe slecht de Harley's wel niet zijn.
Ja maar dat is toch niks nieuws Hanky... 53 jaar geleden reed schakelde en remde in 1969 een Honda cb 750 ook al 10 x beter
Als de Shovels van die tijd,,
dus het is niet iets van nu,, maar al een halve eeuw.. :bier:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
hankypanky
Active Member
Active Member
Berichten: 2026
Lid geworden op: 27 sep 2015 11:55
Zo ja, wat voor type: RK classic
Bouwjaar: 2006

Re: En de nieuwe V-rod klonen,, in 2022 .

Bericht door hankypanky »

Gerry schreef: 06 feb 2022 12:14
hankypanky schreef: 06 feb 2022 11:08 Als HD de techniek al meer dan 100 jaar praktisch hetzelfde laat, krijg je gedoe, want er deugd dan heel veel niet (meer) aan.
Vergelijkingen worden (hier) gemaakt met andere motor fabrikanten en dan lees je vaak hoe slecht de Harley's wel niet zijn.
Ja maar dat is toch niks nieuws Hanky... 53 jaar geleden reed schakelde en remde in 1969 een Honda cb 750 ook al 10 x beter
Als de Shovels van die tijd,,
dus het is niet iets van nu,, maar al een halve eeuw.. :bier:
Klopt Gerry, maar dat is juist de crux. Waarom willen al die lui dan toch die kwalitatief mindere Amerikaan. Om de uitstraling. Om het gevoel wat je ervan krijgt. Daarom zie je praktisch geen Japanese bike day, of German motorrad tag. :proost:
Ik hoop nog
wel naar Valkenswaard te kunnen om even te proosten op de gezondheid van onze koning :bier: :bier:
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: En de nieuwe V-rod klonen,, in 2022 .

Bericht door Gerry »

Nou precies, zo is het ook...
Ik heb het ook altijd heel leuk gevonden.. en dat is ook een prima reden om er 1 (bij) te hebben..
Op de een of andere manier wordt me hier al 12 jaar verweten dat ik harleys altijd afkraak..
Maar het enige wat ik er wel is over heb geschreven, dat het qua alles (wegligging remmen versbak enz)
in vergelijking met om het even welk merk,,, Niet veel soeps is, dat was in 1969 zo, en dat is nog steeds zo..
Maar af en toe is een blokje om en het gedoe er omheen is hartstikke Leuk :toppie:
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
hankypanky
Active Member
Active Member
Berichten: 2026
Lid geworden op: 27 sep 2015 11:55
Zo ja, wat voor type: RK classic
Bouwjaar: 2006

Re: En de nieuwe V-rod klonen,, in 2022 .

Bericht door hankypanky »

Gerry schreef: 08 feb 2022 18:22 Nou precies, zo is het ook...
Ik heb het ook altijd heel leuk gevonden.. en dat is ook een prima reden om er 1 (bij) te hebben..
Op de een of andere manier wordt me hier al 12 jaar verweten dat ik harleys altijd afkraak..
Maar het enige wat ik er wel is over heb geschreven, dat het qua alles (wegligging remmen versbak enz)
in vergelijking met om het even welk merk,,, Niet veel soeps is, dat was in 1969 zo, en dat is nog steeds zo..
Maar af en toe is een blokje om en het gedoe er omheen is hartstikke Leuk :toppie:
Ieder zn ding Ger :toppie:
Gebruikersavatar
buell killer
Forum Member
Forum Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 16 feb 2017 19:24
Zo ja, wat voor type: Lowrider s
Bouwjaar: 2017

Re: En de nieuwe V-rod klonen,, in 2022 .

Bericht door buell killer »

Gerry schreef: 08 feb 2022 18:22 Nou precies, zo is het ook...
Ik heb het ook altijd heel leuk gevonden.. en dat is ook een prima reden om er 1 (bij) te hebben..
Op de een of andere manier wordt me hier al 12 jaar verweten dat ik harleys altijd afkraak..
Maar het enige wat ik er wel is over heb geschreven, dat het qua alles (wegligging remmen versbak enz)
in vergelijking met om het even welk merk,,, Niet veel soeps is, dat was in 1969 zo, en dat is nog steeds zo..
Maar af en toe is een blokje om en het gedoe er omheen is hartstikke Leuk :toppie:
??? Hoe oud mag je motor dan wel niet zijn??? Rij een lowrider S last dyna 2017 dat ding heeft uitstekende wegligging, schakelt uitstekend, trekken als een beer, remmen niets over te klagen moet wel harder knijpen als op mijn Buells en sturen doet ie voor n harley ook rete goed. Het enigste wat ik wel mis zijn meerdere rij modi, met nat weer is ie door het hoge koppel 160 nm niet op de weg te houden vind hem zelfs gevaarlijk bij nat weer
Gebruikersavatar
Gerry
Moderator
Moderator
Berichten: 60298
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:33
Zo ja, wat voor type: S G
Bouwjaar: 2009
Locatie: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Contacteer:

Re: En de nieuwe V-rod klonen,, in 2022 .

Bericht door Gerry »

Nou ja, ik ga er niet meer over discussiëren Buell..
Maar ik vind het wel mee vallen.. ik zeg ook niet dat het helemaal niet goed is..
Maar om het het even naast een ander merk minder..
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
buell killer
Forum Member
Forum Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 16 feb 2017 19:24
Zo ja, wat voor type: Lowrider s
Bouwjaar: 2017

Re: En de nieuwe V-rod klonen,, in 2022 .

Bericht door buell killer »

Gerry schreef: 10 feb 2022 20:34 Nou ja, ik ga er niet meer over discussiëren Buell..
Maar ik vind het wel mee vallen.. ik zeg ook niet dat het helemaal niet goed is..
Maar om het het even naast een ander merk minder..
Misschien ben je wel aan een Pan Am 1250 toe die komt best wel goed uit alle testen als ik die zo lees
Plaats reactie